We gaan nu druk alles uitwerken, informeren, plattegronden tekenen enz enz.
Ik wil de stallen helemaal piekfijn in orde hebben. We starten dan ook een kleinschalig pension op, we beginnen met 6 pensionklanten.
Er zijn twee nieuwe schuren, in de een komen 4 boxen van ruim formaat, met spuitplaats zadelkamer etc. Dat wordt onze privéstal, voor Chester Pompidou en nog 2 andere.
De andere stal, daar komen 6 ruime boxen in, een spuitplaats (warm en koud water) en een zadelkamer. Eigenlijk ook een solarium, maar dat nog even terzijde.
Die stallen staan naast elkaar, zijn heel ruim, hoog, goed licht, en goed geventileerd. Voor die stallen wordt er een plein bestraat, met aanbindplaatsen.
Het plein wordt mooi beschut, met heggen, boompjes etc etc.
Vlak daarna komt de all-weather buitenbak, ook goed beschut.
Verder komen er ook goed gedraineerde grote paddocks, zodat ook in de winter alle paarden lekker buiten kunnen, naar keuze zelfs de hele dag.
Zomers is er genoeg weidegang (duh

Ook komt er een hengtenwei.
s'Morgens wordt er goed gemest, flink gestrooid, en s'middags drollen wippen en rechttrekken.
3 keer per dag bix (en eventueel muslie oid) en ook 3 x per dag hooi.
Binnen en buitenzetten geen probleem, ook bv dekens wisselen no problemo. Ik loop zelf ook altijd te klooien met dekens, dus alleen maar logisch.

Er is de gehele dag toezicht, en als je zelf een keer niet kunt, wil ik best even longeren oid.
Er komt ook een 'huisje'om lekker te kunnen zitten, iets te drinken/ eten etc etc.
Ook kun je je trailer gratis neerzetten.
Je kunt er ook heel mooi buitenrijden, grote polder, leuke routes, en met de trailer ben je binnen een kwartier bij bos, duin en strand.
Ook komt er opfok voor jonge paarden. Gezellig bij Chester.

Zoals ik boven beschrijf, meen ik ook serieus. Dit is hoe ik zelf ook altijd verzorg, ik vind dat alles er goed verzorgd bij moet staan. Stallen schoon, paarden lekker naar buiten, goed voer, gewoon goed verzorgd.
Ik vind het ook totaal geen probleem om paarden buiten/ binnen te zetten, ( doe ik ook het liefst zelf)of dekentjes te wisselen.
Dit is een beetje hoe we het in ons hoofd hebben.
Aangezien veel mensen hier op bokt een eigen paard hebben, of verzorgen, heeft iedereen zowat wel ervaring met pensionstalling.
Graag zou ik tips ontvangen, of belangrijke punten, of je grootste ergernis etc.
Wie o wie?