Ik ben dus een weekendje naar Groningen geweest.(naar stal cobtain, fokkerij van welsh Cobs) De treinreis zou eigenlijk drie uur duren maar met dank aan de NS heb ik er vijf uur over gedaan.
Eenmaal op stal was het donker dus kon ik de welsh Cobs die in het land liepen niet meer zien.
Ik heb Thordonparc prince wel gezien. dat is een dekhengst.

En Cobtain rosie gezien

op de foto met dochter Roslyn.
Heel gaaf om die nu is in het echt te zien. Dit jaar is ze geshowed en ze heeft alle prijzen binnengehaald die er te halen vielen. Ze krijgt in augustus een veulentje.
Zaterdag zijn we naar de veulenkeuring in breukelen geweest. Er liepen hele mooie pony's bij maar ook hele slechte. Eentje was echt slecht maar was als enige in zijn rubriek. Hij werd dus eerste. En kreeg een beker met lintje. Hij kan de pony nu verkopen met de mededling dat ie kampioen is geworden te breukelen. Niet echt eerlijk. van mij hadden ze hem geen prijs hoeven te geven. Maar goed.
Zondag hebben we Rosie ingespannen en hebben we een ristje gemaakt. We zijn ruim twee uur weggeweest. het thuisfront maakte zich al zorgen. Maar het was heerlijk weer en ik heb echt genoten.
daarna nog even de wei in geweest om de fokmerries te bewonderen. Er liepen twee merries een jaarling en een veulen rond. Wat een lieve dieren. ze stonden allemaal mij te besnuffelen en te likken. Echt heel lief.
En toen moest ik weer naar huis. Ditmaal deed ik er vier uur over. Toch een verbetering nietwaar?
Al met al een geel geslaagd weekend