Afgelopen vrijdag heb ik namelijk voor het eerst met Pieke in de springles gereden. Hij zou goed kunnen springen hadden we van de vorige eigenaren gehoord en van de week had ik een laag oefensprongetje gemaakt wat inderdaad soepel ging.
Omdat ik het Fjordenbeest niet wilde overvallen ben ik begonnen in de minipony springles. Echt super is dat: Voornamelijk hele kleine kindjes met pony’s van Shetlander t/m kleine D-pony’s. Pieke vond het ook helemaal te gek
.Hij sprong echt super makkelijk en weigerde niks. Zelfs niet een hindernis met een zeiltje wat hij voor het eerst zag. Nee hoor, Pieke werd een Noorse Volbloed en werd zo heet dat hij ook probeerde de drafbalkjes te gaan springen
. Hij deed het echt super al had ik wel mijn handen vol aan hem want hij trok behoorlijk op de sprongetjes.
Hij kwam overal goed uit en zat super makkelijk. Wat een verschil met Pablo, die overal gewoon op goed geluk zijn benen optrekt!
Volgende week gaan we weer in de springles en de zondag doen we mee met een onderlinge springwedstrijd op 50 cm. Bij de vorige eigenaren heeft hij wel eens flink geweigerd maar dat was op een flink parcours dus ik wil het heel langzaam met hem opbouwen zodat hij rustig went aan “vreemde” sprongen.
Maar wat springt hij al netjes! We hadden ook een in-uitje van 3 sprongetjes na elkaar en ook dat deed hij keurig volgens het boekje. Op hem voelt het heel vertrouwd en soepel. De instructeur was ook te spreken over zijn springcapaciteiten ook al stond hij voor de les wat sceptisch tegenover een fjord in de springles (maar er springt ook een shet mee dus waarom zou een fjord dan niet kunnen).
Ik heb er echt enorm zin in met Pieke dus voortaan rij ik hem op vrijdag mee in de springles. Ik heb besloten om Pablo helemaal terug te trekken uit het springgebeuren, hij mag af en toe wat balkjes lopen een laag sprongetje en dan is het welletjes. Hij mag het dan wel leuk vinden hij is er nog steeds zo onhandig in dat ik niet wil riskeren dat 1 van ons binnen no-time weer een blessure heeft.

Maar toen hij zag hoe fijn hij sprong was dat vooroordeel weg bovendien is er hier op stal niet belangrijk wat voor paard je hebt. Je kan hier gerust met je vuilnisbakkie met een duur paard in de les rijden, je krijgt even goed les en even gezellig contact.
)
Pieke kan buiten namelijk behoorlijk draken en dan wil Pablo de stoere van het stel zijn }>