gevaarlijk of niet?
waarom juist wel of niet?
nou brand los!
wel graag een nette discussie en niet elkaar afvallen!ieder heeft tenslotte zijn of haar eigen mening laat die gewoon uitspreken!

ik weet trouwens niet of het hier goed staat haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zolang paard en ruiter genieten!

) BellyBel schreef:Vandaag stond er nog een stuk in de krant over de military in boekelo. Er zijn veel ongelukken gebeurd, maar vissen schijnt gevaarlijker te zijn. Daar vallen meer doden/gewonden dan bij een military.
Verder ben ik het eens met Death__Squad
.marijke09 schreef:Ja,Military is gevaarlijk, maar springen ook. Ik denk zelf dat military gevaarlijker is omdat de hindernissen vaak vast zijn (bij springen vallen de balken wel ,maar een boomstam blijft liggen) maar toch, het is waar je voor kiest om te doe en waar je voor traint....
.
) gevaarlijk is, vanwege de 'vaste' hindernissen, maar 1 ding kan ik je vertellen, en dat is dat je paard daar veel meer respect voor heeft dan voor de 'losliggende' balken
Een paard weet dat een boomstam niet mee geeft, zelfs een paard wat nog nooit gecrosst heeft. En inderdaad balken die tussen benen terecht komen enz. Eigenlijk is cross dus relatief veilig
Mijn pony heeft in met dressuur een peesontsteking opgelopen, overal zijn ongelukkig en risico's. Alleen de eventing wereld wordt eigenlijk alleen maar slecht in het daglicht gezet. Er zal nooit 'zomaar' een artikel in de krant o.i.d. staan dat alleen zo goed en vlekkeloos is verlopen. We worden alleen vermeld als er een ernstig ongeluk plaats vindt
Ook daarom vinden mensen het gevaarlijk, er staat altijd als er iets vermeld wordt dat er een ongeluk is gebeurd. Maar als jij weet wat je doet, verantwoord bezig bent, dmv van goede instructie en training, en niet als een idioot vol gas ( want ja, gas is alles
) het parcours door gaat, tuurlijk, er kan altijd iets gebeuren, maar dan is de kans klein dat er iets heel ernstigs gebeurt. Maar dat is hetzelfde met een dressuurproef en springparcours. Overal zitten risico's aan verbonden als je onverantwoord te werk gaat!
( Je gaat toch ook niet ongetraint de marathon lopen, daar train je ook voor, idem in de paardensport
)
Leonora schreef:maar dat wordt op de een of andere vage manier nooit zo breed uitgemeten