In alle vroegte kreeg ik een telefoontje van een vriendin, of ik mee wilde naar het strand. Ik wilde dan wel alleen een stapritje, maar dat kwam in orde.
Op stal bedacht ik mij dat ik niet mijn eigen paard kon nemen, want die zou die ochtend op concours gaan met weer een andere vriendin. Ik heb ook sinds de zomer een engels volbloedje die ik zou trainen voor de toekomstige eigenaren. Helaas kon er dus niet veel mee bezig zijn wat betreft rijden, maar de laatste weekjes zat er toch vordering in. Omdat ik hem er toch rond januari uit wil hebben, leek het mij wel een goede ervaring om dit paard eens mee naar buiten te nemen. Dus ik snel mijn vriendin bellen dat ze naar de andere stal moest komen, om ons op te halen.
Stap 1 was de trailer in. Omdat de trailer geen trauma moest worden, betekende dat ik geduldig moest zijn. In het verleden ben ik wel eens een paar uur geduldig geweest, dus hoopte dat dit niet het geval zou zijn. Gelukkig, na een klein half uurtje stond die braaf erop. In een mum van tijd waren we er, dus de paarden uitladen. Dit ging ook goed. Paarden zadelen, ik mijn bodyprotector en helm op, en gaan maar. Uiteraard was die van mij reuze opgefokt, maar goed mijn vriendin heeft een lekkere brede lomperik, dus daar kon ik mijn paard mooi achterparkeren. Het zware duinzand maakt hem moe en al snel konden we op de bredere paden naast elkaar rijden. Toen kwam mijn vriendin met het goede idee om het strand op te gaan

Alleen die spierpijn