Maar goed, een nieuwe dierenarts, ik was absoluut ontevreden met mijn vorige, en ben 100% tevreden over deze. Afgezien van het wachten dan.. Helaas geen goed nieuws, ik ging uit van wat mondproblemen maar dit bleek niet het geval..
Al een tijdje eet Navy niet al te best. Veel knoeien, veel laten staan, verspreidt over de hele dag eten, eerst hooi dan krachtvoer.. Ook was zij steeds moeilijk nageeflijk te rijden, minder soepel en in het bos absoluut niet te houden. Dus de mond gecontroleerd, zag er netjes uit, geen haken of wolfskiesjes, alleen ietsjes scherp. Dus dat bijgevijlt (=Navy bijna door het dak

Deken eraf, hele lichaam gevoelt. En ja hoor.. Wéér die rug (in juli hebben we een nieuw zadel gekocht en ook toen hadden we gigantisch veel rugproblemen).. Veel knopen, en ook in de nek zat het een en ander fout. Maar.. die geweldige VA heeft al die knopen eruit getrokken, helemaal gekraakt enzo. Super, een tandarts, VA en kraker in een

Het beestje (zie Medisch) dat ik ontdekt had bleek onschuldig, gewoon een bosbewonertje die in Navy´s vacht overeenkomsten met bomen had gezien

Maar, ik baal verschrikkelijk, heb altijd geroepen dat ik als 2e paard weer een Draver zou kopen, maar de problemen en zwakheden komen me af en toe de keel uit. We zijn nu echt intensief aan het Dressuren, dacht ook echt verbeterde rugspieren te hebben, maar nee.. Ik heb nu afgesproken de komende tijd gewoon minstens elke maand de VA erbij te halen, en bij twijfel of wat minder soepelheden meteen te bellen. Ik hoop in elk geval dat nu de Dressuur ook weer wat lekkerder gaat lopen, is voor ons beiden leuker.
Sorry, ik moest het even kwijt, dat mormeltje van mij heeft ook altijd wat

Groetjes