Natuurlijk ben ik er nog helemaal kapot van, en heel erg boos sommige mensen en mezelf dat dit zover heeft kunnen komen. Ik moet ermee leren leven, want het leven gaat nu eenmaal verder.
Ik ben ongelofelijk teleurgesteld in sommige mensen uit mijn vriendenkring en kenniskring en zelfs in mijn ouders. Niemand vraagt er meer naar, niemand spreekt er meer over, haar bestaan en mijn verdriet lijkt vergeten te zijn.
Ik kwam een week later op mijn werk en had een foto mee van de 4 jarige ruin van die mensen. Mijn collega's weten dat mijn paard dood is, dat is via via naar iedereen gegaan. Geen enkele collega zegt wat tegen mij erover, maar toen ze die foto zagen zeiden ze meteen "is dat je nieuwe paard". Als blikken konden doden dan was die vrouw nu dood geweest zijn.

Op school had ik het in de klas gemeld toen we een rondje deden over wat we allemaal meegemaakt hadden in de vakantie. Niemand zei wat erover, niemand spreekt erover, niemand wenst mij sterkte en niemand vraagt mij ernaar.
Op de manege waar ik stond hebben 2 mensen maar 1x in het begin wat gevraagd of wat gezegd. Nu hoor ik niemand meer, niemand vraagt.
Als ik wat zeg over de situatie over over mijn lieve merrie, dan heb ik het idee dat mensen zo snel mogelijk willen afkappen op dat onderwerp. Ik heb het idee dat niemand snapt hoe belangrijk deze merrie voor mij was, en hoe groot dit verlies is en wat een vreselijke indruk dit alles op mij heeft gemaakt. Ik voel me alleen met het verlies van haar. Ze lijken mijn merrie te vergeten en daarmee lijken ze mij ook te vergeten want zij hoort voor altijd bij mij... Nooit geweten dat je zo onbegrepen en alleen kan voelen terweil je toch zoveel mensen om je heen hebt...