Nav het vorige topic van mij of ik hem moest verkopen of niet. Heb ik besloten een reading te houden bij Nancy omdat ik wou weten wat er aan de hand was. Gister heb ik de reading binnen gekregen via de mail en ik heb niks anders gedaan dan janken. Ik heb zo'n spijt van alles. Ik heb hem gewoon pijn gedaan terwijl hij het me duidelijk maakte. Ik heb met mijn stomme kop gewoon niks door gehad. Altijd gedacht dat ie zich aanstelde. Ik wou hem verkopen omdat ik er financieel er een beetje mee zat en omdat hij zo vervelend begon te doen voelde ik geen band meer.
Hier is de reading. Behoorlijk lang! Hoi Laura,
Hier de reading met Total Eclipse.
Pff, ik vind het een moeilijk puzzeltje bij dit paard, hij geeft van alles door, veel emotie en ook wat pijn, wat precies de oorzaak is van zijn gedrag, zal ik proberen onderin de mail uit te leggen... Moet wel zeggen dat het een aan elkaar geknoopt touw is van emoties bij dit paard, hij wil heel veel vertellen en ook heel snel, tis een wat moeilijk paard wat betreft de communicatie...
Ik ben ook eventjes met hem bezig geweest, in de hoop dat ik de dag erna wat rustiger kontakt met hem kan krijgen, maar dat schijnt bij deze jongen niet mogelijk te zijn. Het liefst zie ik dit paard in het "echt" en kan ik je wat duidelijker uitleg geven over wat ik voel, maar goed, ik ga het op deze manier proberen uit te leggen...
Total Eclipse probeert je al een hele tijd iets duidelijk te maken, krijg ik door van hem, hij is al een maand of 3 bezig met signalen af te geven en te reageren, maar het schijnt dat je niet goed door hebt wat er nou precies aan de hand is en dus worden zijn reacties steeds heftiger en die van jou ook. Helaas is het nu op een punt dat het paard gewoon niet meer weet hoe zijn signalen door te geven en heeft het eigenlijk opgegeven om je op een rustige manier iets te laten weten, jullie stoten elkaar momenteel heel erg af... als een magneet die averechts werkt, zo voelt het nu aan voor het paard.
Ik kan me voorstellen dat je niet goed weet hoe om te gaan met hem en hoe te reageren op zijn gedrag.
Ik moet je vertellen dat het is begonnen met pijn bij Total Eclipse... hij zit duidelijk al een maand of 3 niet goed in zijn vel en wilde je dit laten weten... Niet voorwaarts te krijgen, problemen met ontspannen, futloos, moe, en zeer emotioneel. Ik heb mijn vermoedens dat jij zelf in die tijd waarschijnlijk ook niet echt jezelf was op emotioneel gebied en dat je zijn signalen niet goed hebt opgevangen of wat weggevaagd hebt, het zal wel tijdelijk zijn.. Maar dat is niet... Hij voelt zich niet goed..
Allereerst zou ik bij dit paard een uitgebreid bloedonderzoek laten doen, vooral op zijn nier/ leverfunctie in dit geval, hij lijkt wat te zijn verzuurd ook op de spieren, die doen hem soms vreselijk zeer, de rug en achterhand vooral, hij komt soms gewoon niet vooruit, het lukt hem niet. Verder is jou reactie op zijn traagheid geweest om kracht te gebruiken, ik krijg die kracht vooral voor door (handen, het paard zijn mond...) en hij heeft hier op gereageerd door terug te vechten, het deed hem zeer om zijn spieren te gebruiken, vooral bij buigingen van het hoofd. Zo is van lieverlee zijn gedrag veranderd naar bokken en steigeren, juist niet om je te plagen of om je zeer te doen, maar om je duidelijk te maken dat hij gewoon niet meer kan...
Laat hem echt eventjes checken op zijn gezondheid hoor. Ontstekingsgehalte zal zijn verhoogd in het bloed en waarschijnlijk (ik weet het voor 99% zeker, dat zijn longprobleem hier ook vandaan komt) is er een storing in zijn nieren/ lever...
Laat hem eventjes met rust, dat zou ik doen als dit mijn paard was, totdat je wat meer zekerheid hebt wat er aan de hand is met hem. Pas daarna kun je weer wat met hem gaan doen als de dierenarts hiermee eens is... Ga wel wat wandelen met hem en zet hem zeker niet op stal, hij moet zijn afvalstoffen kwijt kunnen en de beste manier is toch beweging. Even niet rijden, omdat er voor het paard toch een link is gekomen met pijn. Eerst moet zijn pijn verdwenen zijn en daarna het vertrouwen weer terugkomen bij beiden en dan kun je weer eens met hem gaan beginnen. Het vertrouwen opbouwen doe je eigenlijk weer van voren af aan, op de grond, dus de wandelingen zijn goed nu voor de onderlinge band.
Verander ook even niets aan zijn voer, omdat hij waarschijnlijk zijn vuil niet kwijt kan, hoe meer je voert, hoe meer energie en hoe meer hij slechter in zijn vel gaat zitten. Ik vind hem ook eerlijk gezegd niet stralen nu, hij is erg dof van uiterlijk en uitstraling. Heeft al zijn energie toch nodig voor zijn lichaam.
Verder lijkt hij moeite te hebben met zijn achterhand, is bijzonder zwak en ik krijg wat trillingen door op de achterbenen, het voelt alsof je griep hebt en je spieren zeer doen... voelt niet prettig aan.
Zijn karakter is bijzonder goed, iets te zacht zelfs soms, waardoor hij is blijven lopen en pas op het moment dat het niet meer ging is gaan reageren... hij wilde je niet belasten met zijn problemen...
Verder is er wat irritatie geweest bij jou tegen het paard, wat hij vreselijk vind, hij heeft dit gevoel heel erg opgepikt en het zich ook heel erg aangetrokken, vind je hem niet lief meer, is zijn vraag daarom ook?? Het was zo leuk in het begin samen en nu ineens keer je je van hem af, zo voelt hij het, afwijzing... Hij voelt zich ook erg eenzaam op dit moment... Is er verder nog iets gebeurd misschien op stal, is er een maatje weggegaan of ben je verandert van stal misschien? Ook hier heeft hij altijd wat moeite mee, veranderingen van gewoontes.
Ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt om hem te laten checken, maar dat bloed is toch wel erg belangrijk nu... daar moet iets in te vinden zijn waar ze iets mee kunnen... Ik zie trouwens ook een kreupelheid gaan komen bij dit paard, ik weet niet of dit al aan de gang is misschien, maar er zit ergens een storing in een been voor, links als ik me niet vergis... overbelasting krijg ik door, omdat hij zijn achterhand ontlast...
Ik hoop dat je hier iets mee kunt verder. Het is puur een medische oorzaak waarmee het is begonnen en zo is uitgebreid ook naar het gedrag. Zodra de pijntjes zijn verdwenen, kun je ook weer rustig aan gaan werken aan het rijden en zul je zien dat het een heel ander paard is dan hij nu vertoont. Hij kan er echt niets aan doen...
Het ergste vind ik nog dat hij denkt dat ik hem niet meer lief vindt. Dit dier is alles voor mij. Het raakte me echt toen ik las. 'vind ze me dan niet meer lief'. Dat van die kreupelheid klopt als een bus. (De rest ook hoor). Maar op het moment dat ik de vragen aan haar stelde was hij nog niet kreupel. Nu inmiddels wel en inderdaad links voor!
heey meid ja dat begrijp ik ga je ook doen wat ze zegt? jullie komen er wel overheen veel rust en probeer m eens lekker te verwennen en hem zo vaak mogelijk te bezoeken wandelen laten grazen als je er met hart en ziel voor gaat komt het wel goed bloed onderzoek zou ik troouwens wel laten doen
wauw nou wat een heftig verhaal mag ik vragen wie deze reading heeft gedaan ? (geen voor mij bekende schrijfstijl )
ik zou zeggen, ga hem eens flink verwennen , begin er vandaag mee, geef hem een urenlange poetsbeurt, en ga lekker tuttelen , knippen, etc etc, zorg dat hij zich weer het mannetje voelt bij je ga daarna lekker wandelen en geef m wat lichts te eten zoals een appel oid..
en laat zijn bloed controleren, maar neem aan dat je dat wel gaat doen
Jeetje, dat moet hard zijn geweest om dit te lezen! Ik hoop voor je dat er ook echt iets uit de onderzoeken komt en dat je de problemen met je paard kunt oplossen!
Even een vet compliment voor Nancy!Want dit moet niet makkelijk geweest zijn voor haar.
Ts voel je niet te lang schuldig.Zeg het tegen hem dat je het verschrikkelijk vind dat je hem niet begrepen hebt.Huil maar lekker bij hem uit.Hij zal het wel begrijpen, uit gewoon je emotie.En geef hem een dikke knuffel en zeg dat je van hem houd. En begin gewoon vanaf dat moment opnieuw. Dieren zijn heel vergevingsgezind als je eerlijk bent.
Dit was gewoon erg hard om te horen maar blijkbaar ontzettend nodig. Kop op meid, komt goed!
Pff, wat een verhaal zeg.. Bij het deel dat hij dacht dat jij hem niet meer lief vond, moest ik echt even slikken. Ik hoop dat er wat uit de onderzoeken komt, en dat jullie er weer boven op komen.
Ik sluit me helemaal bij Jenna aan Maak je geen verwijten, wat jij niet weet kun je ook niks aan doen. Nu weet je het wel en kun je er wel wat mee gaan doen. Spreek je gevoel gewoon uit naar je paard, hij begrijpt dat echt
Wat een rake reading, ik kan me voorstellen dat je er geëmotioneerd van bent. Ik sluit me aan bij de rest: PRAAT tegen je paard, leg het uit. Een paard begrijpt je echt en zijn ontzettend vergevingsgezind.
Ik kan heel goed begrijpen dat je dit huilend hebt gelezen. Zelfs ik schrok van het stukje: vind ze me dan niet lief meer? En ik ken jullie niet eens! Zoals de andere al zeggen praat tegen je paard, doe het allemaal rustig aan en ik weet zeker dat het dan goed gaat komen. Je zult merken dat je je paardje nu veel beter zal begrijpen dan hiervoor! Ik heb zelf ook een reading laten doen door nancy! Mijn paard heeft vroeger veel meegemaakt, waarvan ik zelf al veel wist door dat ik haar van bekende heb gekocht. Maar het was voor mij ook erg emotioneel, doordat alles van vroeger weer naar boven kwam. Maar mijn knolletje is absoluut in het voordeel veranderd naar dat nancy is geweest! Complimenten voor nancy!
Pff.. wat heftig zeg! Ik denk wel dat het heel goed is dat je deze reading hebt gedaan! Het zal wel veel duidelijk maken, of niet? Ga lekker rustig met hem poetsen, wandelen enz... Heel veel succes, en ik geloof echt dat het weer goed komt met jou en je pony
ik kan heel goed begrijpen dat je dit huilend gelezen hebt en ook jezelf schuldig voelt omdat je zijn signalen niet gezien hebt. maar meis het komt vast goed, je paardje houd duidelijk wel van jou, vandaar ook zijn vraag!
en respect voor Nancy heb ook een keer een reading laten doen door haar, en wil het binnenkort nog eens laten doen omdat er wat dingen veranderd zijn in mijn pony's omgeving
jeetje heftig, ik heb serieus kippenvel! kan me helemaal voorstellen dat je dit jankend hebt gelezen!! als dit mijn paard was, had ik hetzelfde gedaan. ik denk het voor nu idd belangrijk is dat je lekker tijd met hem gaat doorbrengen en niets verlangd en idd het bloedonderzoek... succes!!
Ik heb mijn paard ook ooit laten readen door iemand anders, ik zou graag ook een reading van Nancy hebben over mijn paard, kijken of het is verbeterd, bij mij kwamen er ook best pijnlijke dingen naar voren.
Ga je paardje lekker verwennen en begin opnieuw, dat heb ik bij mijn paard toen der tijd ook gedaan.
Ik snap dat je een traantje weg moest pinken zeg! Sjeetje, dat is niet niks! Heel verstandig van je, dat je de reading hebt laten doen! Ik wens jou en je paardje ook nog veel plezier toe voor de toekomst, dat zullen jullie vast gaan hebben, nu je begrijpt waar zijn pijn vandaan komt, en er iets aan gaat doen!
Vandaag zijn ze bij hem geweest om bloed af te nemen. Ze hebben 3 buisjes afgenomen. De dierenarts zei dat ze ook even op eiwit gingen laten testen ivm de bespiering. Ze zei dat hij zo stijf liep van achteren. Ik ben echt benieuwd wat hier uit gaat komen. Ik houd jullie op de hoogte. Vanavond ga ik nog even snel bij hem kijken en een dikke knuffel geven.
Vandaag naar de dierenarts gebeld en de uitslag was er al.
Het ontstekingsbeeld lijkt goed. Toch is er een enzymwaarde gevonden die te hoog is. Dit kan schade van de lever zijn of dat hij spierbevangen is.
Een klein eiwitgehalte was te laag. Dit kan weer via de nieren uitgescheiden worden. Nu moet ik eerst urine op gaan vangen om te laten controleren op eiwitten. Zit hier niks in dan gaan ze toch van de lever uit.
Nu is mijn vraag hoe ik in godsnaam urine moet op gaan vangen.
Och...wat een naar verhaal... Ik snap dat het niet leuk is om dit te lezen ,maar aan de andere kant kun je nu wel blij zijn dat je weet wat er met hem aan de hand is en daar kun je nu aan werken. Vooral het stukje 'vind ze me niet meer lief?' moet heel pijnlijk zijn geweest omdat je alleen maar het beste voor hem wilde en niet wist dat je hem pijn deed. Nu kun je hem laten merken dat je hem nog zeker wel heel lief vind. Veel succes en het komt vast wel goed.