Een week geleden kwamen wij aan het briljante idee om eens op buiten rit te gaan, nou is mijn paard thibor hier nog lang niet klaar voor. Dit was dus een probleem, we stelden Odin voor een super leuke fjord die echt wel vaker gereden mag worden (lees heeft leuk gezellig buikje!!!)
Naar het een paar keer uitgesteld te hebben (te laat, te donker, te nat etc) was het gisteren op dierendag dan zo ver. Helemaal enthousiast zijn we de paarden gaan halen voor deze eerste buitenrit. Odin stond op stal dus ik had het lekker makelijk, yvonne moest amber uit de wei halen. Eerst natuurlijk lekker poetsen en voor mij t tuig passen, odin paste gewoon het tuig van thibor zonder te verstellen!!!
En daar gaan we de paarden wouden eerst de weg niet over maar na een beetje overhalen waren we op pad, eerst moetsen we ongeveer 10 minuten naar het pad waar we lekker konden rijden, Odin had ghaar trukjes al een paar keer laten ziet namelijk gaan draven stoppen en ineens omkeren. De sfeer was goed het weer ook hahahahaha
, zo reden we ontspannen aan n lang teugeltje naar het pad. Daar aan gekomen wouden de paarden niet verder na een paar minuten bedenken waarom niet ben ik van Odin afgesprongen en haar langs de blijkbaar enge plassen geleid. En door ging de rit, we hadden de grootste lol toen het pad breder werd. Eerst maar eens een drafje nee joh dacht odin galop kan hier best. daar gingen we dan ik lach kompleet in een deuk (nog nooit op odin gereden en al meer dan 5 jaar niet op n klein paard) wat galopeerde odin appart, ook yvon had de tijd van haar leven zo te horen achter mij hahahaha
we hebben nog een tijdje door gereden niet op de tijd en de weg lettend, werd het al aardig donker we besloten rustig door te rijden. Naar een flinke tijd rustig te hebben gestapt kwamen we bij een weg, het bleek de mondenweg te zijn ongeveer 4 km van de stal verweiderd!!! Onder tussen was het ook al flink donker geworden, bij de weg stond een auto met pech. "ik vraag die man wel even waar we zijn" zei ik "ik ben n vrouw" zei de bestuurder (oeps
) deze vrouw vertelde ons dat we wel zeker bij de mondenweg waren! nu moesten we toch echt naar huis want het was echt al heel donker geworden, dus wij de berm in en langs de weg stappend richting huis, nog geen 100 meter verder stonden wat shetlanders precies toen we dr lang reden gingen ze hinniken. Odin schrok zich te pletter maar amber als een echte haflinger keek dr niet van op dus ook odin besefte snel dat het niet zo heel eng was hahahahaZo reden we een paar minuten verder kwamen we een pad tegen waar we maar even in zijn gereden want dr kwam n grote tractor aan die vreselijk veel lawaai maakte. Het pad leek op de weg uit te komen, maar was dus niet zo t was zo donker je zag dr helemaal niet maar aan t einde was licht. Naar met veel moeite er door heen geredebn te hebben bleek het op twee schuurtjes uit te komen deze zagen er een beetje verdacht uit dus wij zijn snel weer omgedraaid en weer dat donkere pad op.
Na ongeveer een kwartier weer door de berm waren we weer ind e bewoonde wereld hahahaha, ik begon alleen wel vreselijk dorst te krijgen. We kwamen een zeer goede snackbar tegen maar we hadden maar 60 cent, ik gewoon stoute schoenen aan opaarden op de parkeerplaats die yvonne even vast hield. Ik zeg tegenb de mevrouw dat we al meer dan een uur aan t rijden waren en dat we echt vreselijke dorst hadden maar geen geld bij ons hadden... ze dacht even na en gaf ons drinken, we konden er weer tegen aan.
na ongeveer 20 minuten door het dorp kwamen we eindelijk weer bij de stal aan.
Het was spannend zo in het donker en zeker voor herhaling vatbaar maar dan gaan we wat eerder weg.
nou dat was t weer als we weer eens gaan maken we foto's hahahaha
groetjes ons