het begon al met poetsen. Een paar keer haalde ze flink uit om me te slaan. Waarom ze dat doet? Ik heb geen idee. Ik heb het al aan de manege eigenaar gezegd. Volgens mij wordt ze soms kindjes gepoetst die haar slaan ofzo. In ieder geval ik ben een paar keer de stal uitgevlucht totdat ik het zat was en haar een schop terug gegeven had. Ik weet het Misschien niet zo'n nette oplossing maar mij moet ze ook niet proberen te trappen. Daarna heeft ze het niet meer geprobeerd.
In de les wilde ze alleen maar hard....hard..hard. Na een half uur had ik haar redelijk onder controle. Ik had al een paar keer in galop gezeten maar dat gaf niet.
Toen gingen we galopperen. Nou, nou. Wat een ellende. Ik wilde netjes op de volte gaan, pakt mevrouw het bit vast en gaat recht door. Recht richting de muur. We sprongen rechts/links/rechts/links. weer rechts totdat ik de beslissing nam om rechts te gaan door keihard in haar mond te trekken. Ook geen nette oplossing ik weet het. Maar ik wilde er niet weer afdonderen.
Toch maar weer aangegaloppeerd want we moeten het natuurlijk wel netjes afsluiten. Gaat ze helemaal scheef lopen. Ik mijn been eraan maar geen reactie. Dus een paar tikken met de zweep gegeven. jaja niet netjes maar ik was gewoon boos. Zegt mijn instructeur" Daar gaat ze heus niet zachter door lopen hoor" Groot gelijk heeft ie. maar ja ik was niet 'in the mood' voor flauwe geintjes van haar kant. Ik sloeg haar trouwens niet hard. Roel zei. "je geeft haar een tik en tegelijkertijd trek je in de mond omdat ze wegschiet." Tja. gelijk heeft ie. Toch maar weer aangedraaft en proberen ons meningsverschil wat bij te leggen. Laten we het erop houden dat we een compromis hebben gesloten. De laatste tien minuten liep ze rustig en kon ik weer netjes met haar afwenden etc. lange teugel in draf durfde ik nog niet goed aan. Maar dat heb ik in stap wel gedaan.
Och ja je hebt soms van die dagen.....