ik heb al 3 weken een 'meningsverschil' met Quentin, hij wil NIET lopen in onze bak, ik vind dat hij dat WEL moet doen.
heb er vorige week bijna 2 1/2 uur mee 'gevochten' en nog ging ie alleen maar steigeren als ik wilde aandraven.
inmiddels heb ik afgelopen donderdag les gehad bij ons thuis en toen ging ie ook weer steigeren, en de week ervoor was ik zelfs met hem omgevallen toen ie steigerede
en het allerstomste is, hij loopt in de les in de manege in Hapert en in de bak ik Bladel dus wel supergoed!maar was ook wel weer fijn, want dan wist ik dat ie dus nergens pijn had maar gewoon superstom deed!
maar oke, ik heb dus donderdag thuis les gehad en daarna alleenmaar gelongeerd.
vandaag ook weer, zadeltje op(longeersingel=gesneuveld)hoofdstel om bijzet eraan(pas vastgemaakt na een paar rondjes te hebben gedraaft aan longeerlijn hoor!) en niet te vergeten longeerlijn&zweep mee en naar de bak, of liever gezegd, modderbad...
heb ik hem een halfuurtje gelongeerd, toen bijzet enzo eraf gehaald en ben erop gaan zitten om hem uit te stappen.
toen bedacht ik me dat ik hem best ff vwnw kon rijden in stap, en toen dacht ik, ik draaf aan, en zonder sporen en zonder zweep zat ik er in gewone kleren op, en ik geef een beetjebeen, en hij draaft aan! ik hem helemaal belonen! maar hij was wel lui, dus ik hem wat meer door laten lopen, vond ie allemaal goed, heb wat gegalloppeerd en hij liep best goed en ontspannen vwnw, normaal loopt ie dus echt niet in een modderbak!en het hek van de bak was open, normaal loopt ie er da uit, nu dus niet!
dus heb ca 20 minuutjes eenb beetje gereden&uitgestapt!
heb expres een paar keer vanuit de stap(dacht ie dat ie al klaar was)hem opnieuw laten aandraven, en hij deed het zonder problemen!
en in het midden van de bak(enige droge plekje)lagen dus de longeerlijn, longeerzweep&mn bijzetteugels, want ik dacht ja ik ga alleen ff uitstappen, maar in de draf ging ik van hand veranderen en kwam dus over X en hij loopt gewoon over de longeerlijn heen!hij kijkt er geeneens naar!normaal loopt ie al niet over een stukje anders gekleurd zand heen!
en daarna liep ie nog een paar keer over de zweep heen, alsof er niets op de grond lag!normaal krijg ik hem er met sporen&zweep nog niet overheen als er iets op de grond ligt!!zelf schaduw springt ie voor weg!!maar nu liep ie onverstoorbaar door!

dus ik ben blijblijblij!!!

ben er nog (lang) niet helemaal met Quentin, maar dit is al een heeeeele grote stap in de goede richting!!