Met een vriendin ging ik naar het springen kijken.
Eerst de ZZ finale van de Dagblad van het Noorden trophy waar uiteindelijk 4 combinaties overbleven voor de barrage.
Uiteindelijk gewonnen door Albert Zoer met Odierieke.
[edit]Had er eerst Indoctro staan, maar het gaat dus om een afstammeling hiervan

Heb helaas de barrage gemist omdat mijn vriendin en ik aan het shoppen waren in het strodorp

Daarna een internationale rubriek voor de Prins Bernard Hoeve-prijs.
Ruiters als John Whitaker, Angelique Hoorn, Erik van der Vleuten en Dermott Lennon. Deze rubriek werd uiteindelijk gewonnen door Roelof Bril met Lucky.
Toen de Audi Prijs, de meest spectaculaire rubriek. Vorig jaar ging dit gepaard met veel muziek, applaus en mensen die op het puntje van hun stoel zaten. In het begin viel dit wat tegen, totdat Gert Jan Bruggink de ring in kwam met zijn Joel. Beestje was ontzettend fel en pittig, hij scheurde door het parcours maar Gert Jan wist hem prima te sturen en ze bleven wonderbaarlijk genoeg foutloos. In de barrage was het paard zo gretig dat het publiek even opgezweept werd en de door de speaker een uiterst spannende sfeer gemaakt werd. Hij ging ontzettend hard door het parcours en maakte zulke onmogelijke korte wendingen dat het ontzettend spannend was. Hij maakte na een landing bijna een wending op de plaats om van daaruit de een na laatste sprong te maken. En hij sprong hem ook nog foutloos, superpaard! Hij had veruit de snelste tijd.
Gert Jan Bruggink won hier dus met Joel.
Prijsuitreiking was ook indrukwekkend. Het volkslied klonk en zo onhoudbaar als Joel in het parcours was, zo stond hij tijdens het Wilhelmus rustig trots om zich heen te kijken terwijl de rest van de paarden behoorlijk onrustig was. Tijdens de ererond ging hij zo gigantisch hard rond dat het leek of hij op hol was, het publiek hield de adem in en Gert Jan...die lachte alleen maar

Om 12 uur snel naar huis...om een paar uurtjes slaap te pakken.
Want om 8 uur 's morgens zou ik alweer bij mijn moeder voor de deur staan om samen naar de Dressuur-ochtend te gaan op zondag.
Met moeite opgestaan en slaperig weer richting Zuidlaren.
Eerst de Nederland-Duitsland dressuur cup Intermediaire Kur op muziek met 5 deelnemers.
Christa Laarakkers (NED), Nicole Giesen (GER), Verana Theymann (GER), Arjen Teeuwissen (NED) en Britta Laumans (GER).
Christa Laarakkers won (terecht vond ik) met 75,55% met Luzelma Slottie.
Daarna was er een quadrille met 4 (vos) Gabochon-nakomelingen.
Toen nog de finale van de Nederland-Duitsland dressuur cup Grand Prix Kur op muziek.
Deelnemers en uitslagen waren:
1. Anky van Grunsven - Gestion Salinero (77,3%)
2. Marlies van Baalen - Idocus (76,40%)
3. Antoinette Falandt - Jarwo (73,18%)
4. Nicola Giesen - Roche (66,10%)
5. Graf Hubertus Zedtwitz - Rubicon (65,77%)
6. Carola Kopelmann - Le Bo (65,52)
Nederland heeft dus gewonnen. Erg gaaf om Anky eens van dichtbij te zien rijden. Ook Marlies heeft behoorlijk wat in haar mars. De muziek verschilde erg, vond die van Anky een heel gave intro hebben (My name is Bond...James Bond...en dan hoorde je twee schoten. Met die schoten eindigde de proef ook, erg mooi getimed). Anky in mijn ogen terechte winnares.
Dit waren dus heel wat uurtjes paarden kijken, heb me erg vermaakt.
Moet eerlijk zeggen dat ik het springen wat spectaculairder vond, maar ook die paar uurtjes dressuur heb ik heel wat mooie dingen gezien.
Ik was dus met mijn moeder en die heeft ook genoten. Mijn zus was er ook, maar die was er al eerder. Mijn moeder en ik zijn illegaal (per ongeluk) op de Donateurstribune terechtgekomen en hadden een prima plek.
Nog even naar Maaike van de Vis gezwaaid die voorbij liep in de drukte en Naz nog eventjes gesproken. Verder was iedereen van mijn zus haar stal er. Heel veel bekenden gezien.
Leuke dagen gehad. Ga zo even op TV Drenthe de beelden van Zuidlaren bekijken.