Ik voel me hopeloos!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijntjee

Ik voel me hopeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 18:14

Misschien zeur ik een beetje...
maar ik voel me nu hopeloos! Huilen

Ik heb 2 verzorg-friezen, waarvan 1tje ik nooit kan berijden, en de andere rijd ik alleen in de weekenden mee aangespannen, maar nu ook nooit meer, want de eigenaar gaat het steeds drukker krijgen. Doordeweeks kan ik niet, want dan zijn mijn ouders een half uur kwijt om mij te brengen. En ik mag ook niet alleen rijden. Nu heb ik dan zoiets van, laat maar!
Verder heb ik verzorgshetlanders, waar ik niet meer op kan rijden. Heel lief zijn ze wel, maar ik vind het nu saai. Ik heb een Belgisch Trekpaard ingereden, maar als ik vraag: Wilt u een neiuw hoofdstel kopen, want met dit hoofstel kan ik haar amper houden!'' Dat hoofdstel heeft namelijk geen Neusriem en Sperriem! dan zegt ie dat ie dat doet, vraag een maand later of ie er al een heeft, moet ie er nog voor kijken enzo..Zadel zou hij ook voor kijken, nee hoor ook helemaal niks van gekomen!

Ik zoek gewoon een paard waarmee ik gewoon lekker naar toe kan, opzadelen en rijden maar! Net als vroeger bij de shetlanders, die eigenaar deed er nooit ergens moeilijk over! Ik kon gewoon een hindernisje klaar leggen, en gewoon lekker springen, ik moest ff melden als ik een blokje om wilde gaan, want dan wist ie waar ik was, ik ging natuurlijk wel met iemand erbij een blokje om.

Het probleem is nu dus, ik heb geen paard waar ik lekker mee kan buitenrijden. Ja op mijn manege, maar dan rijd je alleen in een rijtje, en ga je 1 keer galoperen. Je gaat er ook alleen buitenrijden, als je op kamp bent, maarja ik ga geen €150 betalen om alleen maar naar buiten te willen. Ik zoek dus gewoon een paard, waar ik lekker mee naar buiten kan! Waar ik af en toe zo is mee mag springen, en ook lekker dressuren. Als ik niet snel een verzorgpony krijg, stop ik met heel het paardrijden. Dan heb ik er gewoon echt geen zin meer in. Op de manege lessen is ook saai. Ik rijd al 8 jaar in een bak. Met de shetlanders ben ik nooit echt naar buiten gegaan, alleen een blokje om! Dus op de weg, en een stukje zandpad. Bij ons kun je wel makkelijk de bossen in, maar ik heb geen ruiterbewijs, ebn wel van plan dat binnenkort proberen te halen!

Wat moet ik doen! Ik zoek echt een nieuw verzorgpaard, pony kan niet want ik ben 1.80! En paarden zijn er bij ons amper.
Hebben jullie tips?

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Re: Ik voel me hopeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:21

Heej ik heb gewoon net zo lang op internet gezocht tot ik iets vond in de buurt (het heeft me nogal wat tijd gekost). maar nu heb ik een heel leuk adres gevonden

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 18:21

Jaa ben ik ook al maanden mee bezig, maar zonder resultaat.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:27

ehmm.. genoegen nemen met wat je hebt?
zo te horen heb je vroeger veel op die shetten gereden, en nu dump je ze alleen omdat je te groot bent?
Je komt een beetje over alsof je alleen maar wilt rijden, ik denk niet dat dat is waar mensen naar op zoek zijn als ze een verzorger willen..
Daarnaast is het gewoon lastig om verzorgpaarden te vinden, veel mensen vragen er geld voor als je op hun paard wilt rijden ..

succes

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:34

Ik denk dat je idd maar beter kan stoppen. Er zullen weinig eigenaren zijn die een bijrijder willen die alleen maar zadel erop en willen rijden. Je vraagt wel veel, besef je dat? Je wilt alle vrijheid en alles doen met het paard.
Wil je dit toch, dan moet je er wel rekening mee houden om ervoor te betalen. Net zo als dat belgisch trekpaard, jij wilt rijden, wat houd je tegen om zelf een hoofdstel te nemen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:38

kun je geen leuk bijrijdpaard zoeken ofzo?

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:40

Lieke schreef:
Ik denk dat je idd maar beter kan stoppen. Er zullen weinig eigenaren zijn die een bijrijder willen die alleen maar zadel erop en willen rijden. Je vraagt wel veel, besef je dat? Je wilt alle vrijheid en alles doen met het paard.
Wil je dit toch, dan moet je er wel rekening mee houden om ervoor te betalen. Net zo als dat belgisch trekpaard, jij wilt rijden, wat houd je tegen om zelf een hoofdstel te nemen.

helemaal mee eens Bloos

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:52

Ik vind idd dat je een beetje zeurt Bloos
Je moet blij zijn met wat je hebt.
Je kan toch nog veel meer doen met die paarden dan alleen maar rijden?
Je kan er mee gaan wandelen, tuttelen, longeren, enz.
En een neusriem kan je toch vast ook wel zelf kopen in de ruitersportzaak.
Zo duur zijn die dingen niet.
En als je een paard wil waar je alleen maar op hoeft te rijden moet je denk ik nog heel lang en hard doorzoeken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:54

Weet je wat je moet doen ? Niet zo zeuren en blij zijn met wat je hebt.
Ik kan helemaal geen verzorgpony vinden, en dat vind ik best erg !
Ik zou willen dat ik een shetje had, al was het maar om lekker mee bezig tezijn, rijden hoeft niet zo perse.

Je komt op mij over alsof je alleen maar wilt rijden.
Misschien kun je maar beter stoppen ja met paarden.

Sorry dat ik zo hard overkom hoor, maar ik vind dat je gewoon overdrijft.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:56

Ik vind eigenlijk ook dat je een beetje zeurt en niet blij bent met wat je hebt. Het maakt toch niet uit dta je niet kan rijden? Als je echt van die shetjes houd en niet alleen ze verzorgde om te rijden, maakt het niet uit of je wel of niet kan rijden. En een hoofdstel, dat is misshcien 30 euro voor een net hoofdstelletje.
iemand met een eigen pony zou niet snel een bijrijder aannemen als ze alleen maar wilt rijden,
dus wees nou blij met je shetjes!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:59

Dorientjee schreef:
Ik heb een Belgisch Trekpaard ingereden, maar als ik vraag: Wilt u een neiuw hoofdstel kopen, want met dit hoofstel kan ik haar amper houden!'' Dat hoofdstel heeft namelijk geen Neusriem en Sperriem!

Dan heb je toch iets niet goed gedaan met dat inrijden Clown

En idd als jij wilt rijden zorg je toch gewoon zelf voor tuig, die eigenaar is echt niet verplicht om tuig te kopen zodat jij lekker met het paard heen en weer kan crossen.

Je mag echt blij zijn dat je al zoveel verzorgpaardjes hebt, ik heb 2 jaar helemaal zonder gezeten en zou heel blij geweest zijn met een shetje ookal kon ik daar niet op rijden.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:01

sunrice schreef:
Ik vind idd dat je een beetje zeurt Bloos
Je moet blij zijn met wat je hebt.
Je kan toch nog veel meer doen met die paarden dan alleen maar rijden?
Je kan er mee gaan wandelen, tuttelen, longeren, enz.
En een neusriem kan je toch vast ook wel zelf kopen in de ruitersportzaak.
En als je een paard wil waar je alleen maar op hoeft te rijden moet je denk ik nog heel lang en hard doorzoeken.

Ja inderdaad..
Ik ben ook al meer dan een half jaar op zoek naar een bijrijdpaard en ik heb nog hélemaal niks. Mij hoor je ook niet zeuren. Ik baal er natuurlijk wel van maar vind het geen topic waard.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:09

Kan je een paard alleen houden met neusriem & sperriem? Koop die dan, je klinkt wel erg ondankbaar. Je wil van alles hebben, doe d'r eens wat voor!

Ik vind 't heerlijk om met m'n paardje te tuttelen en lekker grondwerk te doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:12

Wees blij met wat je hebt?
Wees blij dat je zoveel vzpaarden hebt!
Maarja als je wil: stop dan maar met rijden, dan maak je vast een paar meisjes erg blij omdat hun eindelijk een vzpaard kunnen hebben en die wel genoegen ermee nemen.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 19:50

Sorry hoor maar al 3 jaar een shetlander moeten verzorgen wordt wel een beetje saai! Dat Trekpaard staat ook bij de shetlanders, dus dat is een adresje. Ik doe zoveel voor hun, maar krijg er niks voor terug. Dat Trekpaard is al zo vaak gepeert, dat ik haar gewoon niet kon houden, vraag ik om een ander hoofdstel, dat ik haar beter in de hand heb, zegt ie dat ie gaat rondkijken. Dat zei hij een half jar geleden al.

En met friezen, dat is zo ver weg, daar kom ik maar 2 keer in de maand, of de eigenaar is niet thuis, of hij kan niet, of ik kan dan niet.

En opzich is het wel logisch dat ik wil rijden,

Ik doe ook nog allemaal borstelen, wassen, koop er zelfs ook dure brok voor. Heb zelf ook een mooi hoofdstelletje gekocht. Ik heb zoveel voor die paarden over, maar ik krijg er eigenlijk niks voor terug...
Ik ben soms ook blij dat ik deze kans heb. Maar de eigenaren, werken niet mee...
Ik zweer het, ik doe zoveel, maar dat ik nog maar 1 keer per week in een bak rij, is niet leuk meer...
Laatst bijgewerkt door Karlijntjee op 15-09-07 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:52

je zou eens voor een eigen paard kunnen kijken, dan kun je alles zelf beslissen,ben je niet afhankelijk van anderen..en moet je het ook zelf oplossen..en zo niet..doorzoeken en blij zijn met wat je hebt..

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 19:53

viv77 schreef:
je zou eens voor een eigen paard kunnen kijken, dan kun je alles zelf beslissen,ben je niet afhankelijk van anderen..en moet je het ook zelf oplossen..en zo niet..doorzoeken en blij zijn met wat je hebt..

Ben ik al voor aan het kijken Knipoog lijk me toch wel het makkelijkste. Maar is het nou echt duur?
Als ik een goedkoop weitje kan vinden, ik zal eens aan bekenden rondvragen of ik een paardje mag neerzetten voor een niet al te dure prijs.
Laatst bijgewerkt door Karlijntjee op 15-09-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:54

Je krijgt niks terug?
Je mag toch al vanalles met de pony's doen, dat is toch al genoeg??
Er zijn enorm veel mensen die graag met je ruilen.
Maar als je zo graag een ander hoofdstel wil kan je die toch gewoon kopen?

En dat je een paard niet kan houden als hij er vandoor gaat heeft niks met een neusriem te maken.
Als een paard er echt vandoor gaat kan je hem sowieso niet houden.
Het paard is namelijk 1000x sterker dan jij.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:54

Sommige mensen met een vzpaard kunnen helemaal niet rijden, dus wees blij, met de shetjes kan je bijv. ook gaan vd-en!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:55

Heb je nu niet door dat je er ondankbaar bent, of in ieder geval zo overkomt.

Je móet die shetlanders helemaal niet verzorgen, dat de je vrijwillig. En als de liefde die je van de dieren terug krijgt niet genoeg is voor je kun je idd maar beter helemaal stoppen .

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:55

Citaat:
En opzich is het wel logisch dat ik wil rijden, 8 jaar rijden op een erf is niet leuk

die snap ik niet helemaal..
en na dit bericht klink je nog ondankbaarder..
Ik mocht bij mijn eerste adresjes ook niet aan komen huppelen zadel erop en rijden maar.

Ik vind je echt een ondankbaar meisje Bloos Als jij mijn paarden wilde verzorgen kreeg je echt geen toestemming..
Niemand wil een meisje dat alleen maar komt rijden..

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 19:57

sunrice schreef:
Je krijgt niks terug?
Je mag toch al vanalles met de pony's doen, dat is toch al genoeg??
Er zijn enorm veel mensen die graag met je ruilen.
Maar als je zo graag een ander hoofdstel wil kan je die toch gewoon kopen?

En dat je een paard niet kan houden als hij er vandoor gaat heeft niks met een neusriem te maken.
Als een paard er echt vandoor gaat kan je hem sowieso niet houden.
Het paard is namelijk 1000x sterker dan jij.

Jaa maar het is inprincipe niet mijn paard. Ik vind dat hun wel verantwoorlijk zijn...
Kijk ik mag wel veel dingen doen, maar ik krijg ook nooit een persoonlijk bedankje..
Misschien ga ik toch wel inzien, dat ik blij moet zijn dat ik er zoveel mee mag doen.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 19:58

Marjo_x schreef:
Citaat:
En opzich is het wel logisch dat ik wil rijden, 8 jaar rijden op een erf is niet leuk

die snap ik niet helemaal..
en na dit bericht klink je nog ondankbaarder..
Ik mocht bij mijn eerste adresjes ook niet aan komen huppelen zadel erop en rijden maar.

Ik vind je echt een ondankbaar meisje Bloos Als jij mijn paarden wilde verzorgen kreeg je echt geen toestemming..
Niemand wil een meisje dat alleen maar komt rijden..

Nee hallo! Denk je echt dat ik het daarvoro doe! Ik wil gewoon een paard waarmee ik kan rijden!!! Daarnaast doe ik wel borstelen, dingen voor ze kopen, noem maar op! Ik geef ook veel liefde, maar ik wil gewoon rijden, lijkt me wel logisch.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:00

Dan zal ik misschien je logica niet snappen, maargoed..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:00

Nou, ik vind het niet zo logisch. Het gaat bij jou vooral om het rijden, in ieder geval zo kom je over.