Sta jij ook aan het strand? Wat doe je dan zoal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Sta jij ook aan het strand? Wat doe je dan zoal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 08:39

Binnenkort ga ik verhuizen naar een stalling aan het strand en het bos..
Ik vind het heerlijk om samen met Hylke over het strand te rijden en lekker door de bossen te stappen..
Nu vraag ik me af, voor alle mensen die ook in zo een omgeving staan, of je elke keer met rijden erheen gaat, of 1x per week of iets dergelijks.
Of dressuur je liever in de bak en ga je soms heen voor de ontspanning..

Ik ben bang dat als ik 5x per week naar het bos en het strand ga, hij het op den duur niet zo leuk meer vindt als dat we 1x per week gaan..

Anoniem

Re: Sta jij ook aan het strand? Wat doe je dan zoal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:12

Ik woon niet (meer) in de buurt van het strand, maar heb wel de Sallandse Heuvelrug als achtertuin nu. Mijn ervaring is dat het voor jezelf minder bijzonder wordt om aan het strand of in het bos te rijden, maar dat het voor je paard heerlijk is om z'n normale training op het strand of in het bos te doen, in plaats van in de bak. Ik doe in de zomerdag mijn oefeningen gewoon in het bos; vroeger ook wel op het strand. Je hebt heerlijk de ruimte, vaak een enorm fijne bodem, en een omgeving die veel inspirerender is dan een bakmuur Tong uitsteken
Je vindt je weg wel in wat jij en je paard het prettigst vinden Knipoog

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:13

wij gaan af en toe naar het duin of het strand
lekkere afwisseling voor het paard is weer is wat anders dan in de bak aan
werk zijn of af en toe balkjes lopen en een sprongetje dat houd leuk voor het paard
,het paardje waar ik nu op rij vindt dit erg prettig

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:58

ik werk op manege aan het strand, dus rij je dagelijks strand/bosritten (en ik ben al meer van het dressuren), dus ja het hoord gewoon bij het werk (wat overigens wel heel leuk is hoor), maar met me eigen paard doe ik het daarom zoieso al minder, hij heeft in de afgelopen tijd een peesblesure achter de rug dus bos of strand zal er voorlopig nog niet in, maar ik ging toch al niet zo vaak heel soms, heel soms 2 x in de maand dat ik een klein stukje het bos in ging maar meer ook niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:02

Wij staan aan het strand.

Paard gaat zo ongeveer 4 keer per week naar buiten. Daarnaast 1 keer per week longeren en 2 keer per week in de bak. Als we vaker dan 4-5 keer achter elkaar naar het strand gaan vind hij het niet meer leuk. Daarnaast hou ik er altijd dressuurmatige training in om te voorkomen dat hij helemaal vast gereden wordt op het strand.

In de bak hebben we dressuurles, springen of rijden gewoon zelf dressuurmatig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 13:03

-> PP

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:09

Ik rij ook een paard dat bij het strand staat. Ik moet zeggen dat het strand mij nooit gaat vervelen eigenlijk. De duinen vind ik saaier. Ik heb geen vast aantal keer dat ik naar het trand ga, maar in de praktijk ga ik zo'n 3 a 4 keer per week.
Ik ga ook vaak naar het strand om te dressuren ipv in de bak. Dat werkt eigenlijk lekkerder, hij is voorwaartser en toont zich mooier. Een beetje publiek is ook altijd leuk. Springen zou ook kunnen op het strand. Je kunt altijd rechtuit, maar dat betekent niet dat je dat dan ook moet doen.
Een beetje creatief en dan blijft het echt wel leuk. En scheuren en racen zou ik voor zo af en toe in de rit gooien, maar verder niet. Anders kan je paard goed verprutst raken, zodat je niet meer ontspannen op het strand kunt rijden.
Veel strandplezier!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:13

Het is ook maar net hoe je gaat rijden, buiten kan je ook goed dressuurmatig trainen en hoeft het niet alleen maar "relaxed" te zijn. Kan je lekker aan het werk gaan en goed rechtrichten dan hou je je paard ook bezig en dit dan afwisselen met af en toe gewoon een "lange teugel ritje" Knipoog

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:14

SuuZzel schreef:
Binnenkort ga ik verhuizen naar een stalling aan het strand en het bos..
Ik vind het heerlijk om samen met Hylke over het strand te rijden en lekker door de bossen te stappen..
Nu vraag ik me af, voor alle mensen die ook in zo een omgeving staan, of je elke keer met rijden erheen gaat, of 1x per week of iets dergelijks.
Of dressuur je liever in de bak en ga je soms heen voor de ontspanning..

Ik ben bang dat als ik 5x per week naar het bos en het strand ga, hij het op den duur niet zo leuk meer vindt als dat we 1x per week gaan..

Ik woon aan het ijsselmeer met een stuk bos ervoor en een stuk strand om te crossen. Maar ga hooguit 1x per week lekker even crossen , even alle negatieve energie er uit crossen. Maar het is net waar je anbities liggen ik wil graag dressuur en springen maar jij vind lekker in het bos rijden leuker en je paard misschien ook,
gewoon kijken wat je paard het leukst vind , misschien vind hij 5 dagen in de week door het bos rondtrekken en crossen op het strand wel het einde

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:49

ik sta ook vlakbij het strand, maar ben ernog maar 2 keer geweest in een jaar tijd Haha!
ben niet zo vanhet buitenrijden. ik rij meer dressuur of longeer.
dalijk als meneer de wedstrijden niet meer aan kan ga ik meer naar buiten.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 18:18

Bedankt voor de reacties allemaal..
Ik denk ook dat ik het ga opsplitsen in 2x in de bak rijden, 2x naar het bos of het strand en 1x longeren in de week.. Daarnaast nog 1x in de week voor de kar, in de bak of door het bos..
Zo hou ik het leuk voor mijzelf en voor mijn paard..