Braaaaaaaave pony's!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Braaaaaaaave pony's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 12:35

Afbeelding
foto: Heemsteder

Afgelopen weekend hebben we met 3 pony's van onze stal de buurtkindertjes verblijd. Omdat er een Western-straatfeest werd gehouden, waren wij uitgenodigd mini-ponypark Slagharen te komen spelen. Clown Tong uitsteken

Linda (met Florine, rechts op de foto), is een wijze oude dame, die kindertjes gewend is. Voor de 6-jarige Lagsi (met Eric links op de foto) en de even oude Þómas (met mijzelf in het midden) was dit echter helemaal nieuw. Normaal gesproken gaan we met Lagsi en Þómas (in flink tempo) töltend door de straat. Maar nu leek het wel of ze voelden dat ze heul voorzichtig moesten zijn met die kleintjes op hun rug.

De kindjes zaten bíjna allemaal te stralen op de pony's. Een paar kinderen vonden het in het begin wel een beetje te eng (icl. traantjes), maar toen de pony's eenmaal liepen, zag je de gezichtjes opklaren. Sommige ouders werden aangestoken door het enthousiasme van de kinderen, en hebben prompt ook een rondje op Þómas gereden. De pony's waren van begin tot eind ontzettend braaf, en stapten keurig achter elkaar aan. En uiteraard konden Eric en ik het niet laten om bij vertrek nog een kleine tölt-demonstratie te geven, terwijl Florine met Linda showde hoe de draf eruit ziet. Jullie raden het al, ook dat deden de pony's... braaf! De grote zakken met appels en wortels die de organisatie voor ze had gekocht, hadden ze dan ook dik verdiend!
O ja.. We hebben er zelfs de voorpagina van het plaatselijke weekblad mee gehaald, hihi. Go jij! Go jij!
http://www.heemsteder.nl/news_hs/news_hs_06.html

Edit: we zouden 't leuk vinden als je een berichtje achter laat.. Knipoog

Mjiem

Re: Braaaaaaaave pony's!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:53

haha leuk hoor

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:05

HAW->PP

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:14

Wat een lieve pony's! Goede promo voor de paardensport Haha!

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:31

ach gut, wat zijn het toch een poppie's!! Lachen Ik ben nog door de straat gefietst toen het straatfeest er was! Was ook al erg benieuwd waar de balen stro vandaan kwamen... Knipoog
Maar wat een vreemd paard staat er naast Eric? Sjeeskees Kolbrun maar dagje in het weitje laten staan? Tong uitsteken

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:52

wat leuk..
dat doen wij ook wel eens met de kermis.. hup pony's van de manege in de wagen en dan maar lekker rontjes lopen en kindje er op er af.. pony vinden het geweldig en kindjes ook Haha!

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:56

haha leuk zeg! Haha!
ik moet zondag met karretje rijden bij een soort van "kermis" bij ons in de staart Tong uitsteken
hoop dat de pony ook zo braaf is Haha!

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:59

Gaaf zeg Haha! heel leuk van jullie Knipoog

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:40

Dendie schreef:
Maar wat een vreemd paard staat er naast Eric? Sjeeskees Kolbrun maar dagje in het weitje laten staan? Tong uitsteken

Ja, duhhhh.... als jij er niet eens op durft, dan kan ik er moeilijk wel kuko's op zetten die minstens de helft kleiner zijn dan jij... Clown

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:01

Het zijn net echte paarden Haha!
Zijn er nog meer foto's?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 17:53

Dank voor jullie reacties! Ennuh.. hellep.. we worden nu ineens herkend in het dorp.. Haha!

@Bentuh: Wat leuk dat jullie dat ook doen! Ik vond het echt ontroerend om te zien hoe blij die kinderen waren. En volgens mij willen de pony's elke dag wel een uurtje werken in ruil voor een grote zak appels. Knipoog

@lascolover: Heel veel plezier en succes zondag! Bij ons viel het dus reuze mee, al had ik wel van tevoren om een rustig plekje gevraagd, en ook gezegd dat de kans bestond dat we weer naar huis zouden gaan als de paarden bijvoorbeeld het luchtkussen te eng zouden vinden.

@imaudy: Hihi, inderdaad! Als het goed is, krijg ik nog meer foto's van de organisatie.

Edit: typo