Endurancepraat nav Endurance Katwijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 23:27

Mazzelaar! Nee, zo gevarieërd (hmm.. lastig woord..) heb ik het niet.. Honderden km´s bos en zandverstuivingen, maar geen polder en strand. Maar, voor geen goud ga ik hier meer weg, ben echt helemaal verliefd op de omgeving. Mijn foto´s zijn morgen trouwens klaar, daar zitten er ook een stuk of 4 bij vanaf Navy gemaakt in het bos en op de hei. Stellen niet veel voor waarschijnlijk, maar dan hebben jullie een idee. Ik zet ze morgen (als het goed is) op ITP!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 23:48

cool....

Bij mij rond stal is het allemaal polder wegen hele kilometers..
en dan heb ik op circa 8 km een ruiterpad... dat tussen de bomen ligt rond het vliegveldje .... van circa een km of 10-15.. en dan hebben we nog een paar kleine bosjes hier in de buurt.

En dan heb ik op een uurtje rijden vanaf hier het strand waar ik regelmatig ga rijden.
Idalia is gek op het strand, hoewel ze een beetje moeilijk in het water gaat maar het begin is er Lachen

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 23:48

je mag ook altijd is naar hier toe komen een weekend hoor no problem

Joan
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:12

Ik train ook in het bos en op de hei, en dat gaat prima met die GPS. Maar soms is 'ie je gewoon eventjes kwijt. In een gewone trainingsrit gaat het nog wel, maar over een echt langere afstand in dichtbeboste gebieden wordt die kans natuurlijk steeds groter.
Dat 'kwijt' zijn kan twee dingen betekenen:
1) er 'mist' een stukje in je route (dus iets te kort weergegeven, en een iets hogere gemiddelde snelheid), of:
2) de route wordt toch nog gecorrigeerd en bijft in tact, ook de gemiddelde snelheid, maar er ontstaat een absurd hoge topsnelheid over 50 meter. Ga er maar vanuit dat die kans 50% is in het bos, dus *niet* naar de max. snelheid kijken. Anders ga je nog echt denken dat je paard 40 km/h galoppeert......

Heel mooi kun je je kruissnelheid bepalen door het ding in de hand te houden en er eens een poosje op te kijken. Je ziet dan de huidige snelheid varieren, bv. 17,6 km/h, 17,4 17,7 16,9 17,0 17,2. Prent dat in je hoofd en je gaat op den duur zelf ook leren aanvoelen hoe hard je gaat.

Succes ermee.
Joan

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 01:11

BTW, Joan, meeste GPS-en denken dat je met constante snelheid in de zelfde richting verdergaat als ze het signaal kwijt zijn.. Je maximum snelheid zou in die gevallen dus beter moeten kloppen.
Overzetten van routes van de PC naar GPS kan ook erg goed, helemaal leuk als je ook kaartjes in je GPS kan stoppen en niet alleen wat coordinaten. Maar ook met alleen wat coordinaten is het al handig, heb het op endurancewedstrijden regelmatig zien gebeuren dat deelnemers een wegwijzer niet zagen staan en toen dus tig minuten kwijtraakte omdat ze helemaal de verkeerde kant opgingen Haha! Oops..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 01:23

mijn schoonvader heeft ook een hele rit naar afrika er mee uitgezet via de computer.
Ik zal wel is vragen aan hem hoe het moet, maar hij zit nu nog in Gambia tot mei-juni dus ik zal het is via i-net moeten doen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 11:33

BartVB schreef:
Maar ook met alleen wat coordinaten is het al handig, heb het op endurancewedstrijden regelmatig zien gebeuren dat deelnemers een wegwijzer niet zagen staan en toen dus tig minuten kwijtraakte omdat ze helemaal de verkeerde kant opgingen Haha! Oops..


Must be me Knipoog Heb in Lage Vuursche zeker 10-15 km extra gereden, omdat ik een bordje miste.. En ben in Zelhem gediswalificeerd omdat ik wat controleposten had gemist Bloos GPS is dus erg handig voor mij
Ik ga nu bellen, met wat geluk kan ik ´m vanmiddag halen en er morgen dus voor het eerst mee rijden..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 13:25

Helaas, geen GPS gekocht Boos!
Het was dus wel die Garmin, zag er goed uit en dergelijke, maar.. Niet genoieg functies. De enige functie was eigenlijk de actuele snelheid meten. Dat coördinaten gedoe werkt voor mij niet tijdens wedstrijden, ik rijd natuurlijk niet eerst de route voor ik de wedstrijd rijd Lachen Ook meet het geen km´s en dus ook niet de gemiddelde snelheid. Ik baal als een stekker, maar moet dus toch op zoek naar een dure Garmin Etrax..

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 14:02

ha balen zeg..
Wat was het type nummer ?

Zo duur zijn ze niet hoor die krengen..
iets van een 100-120 euro..

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 14:12

100-120 euro is misschien niet duur voor een GPS, maar wel voor mij Haha!
Ik zal dus eerst wel een paar keer verdwalen tijdens een wedstrijd....

Ik heb trouwens foto's geplaatst bij ITP (hint)!!!

Groetjes, mirjam

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:00

JAAAA EINDELIJK!! Ga zo meteen kijken!!

100-120 vind ik voor een GPS erg goedkoop. Makkelijk te doen!! Zo duur was jouwe? En wat zijn dan precies de functies van jouwe? En hoe kom je achter de coördinaten?

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 22:14

http://www.garmin.com/products/gps12/

ik heb deze maar wil zowiezo nog een nieuwere aanschaffen deze is van 1998-2000...
Er zijn er nu die nog geavanceerder zijn Lachen

Hier vind je wat hij kan en zovoorts.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 23:28

Dank je! Het is niet dezelfde gweest, maar deze bavt ook nog net niet alle "snufjes" die ik zou willen.. Maar, eerst de tandarts, dan de GPS Lachen

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Even terug komen op de snelheid van een draver...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 00:17


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 11:16

GAAF, dan zou het dus wel kunnen kloppen. Dat halen Navy en ik echt niet.. Ben erg benieuwd waar haar max ligt..