Op die dag vindne er acht rennen plaats. Dit zijn drafrennen en galoprennen (Steeple chaces). Uniek in Belgie (en ver daar buiten)! Het hoogtepunt van die dag is de Grote ING Steeple Chace van vlaanderen. Deze ren is 4600 meter lang.
In deze ren zijn er twee blikvangers, de Ierse Berm en de Gaverbeek.
- De Ierse Berm: Wordt 2 maal gesprongen in de Grote Steeple. Het hoogste punt is 150cm hoogt.
- De Gaverbeek: haag + beek van een maximale breedte van 7 meter. De beek is niet diep wnat de landinsplaats is heel erg afgevlakt.
Dit zijn niet de enige hindernissen. Er zijn nog een boel hagen zoals The Open Ditch (4 meter breed, 150 hoog.) The Brook, 80 cm hoog, 3 meter breed (Grachtje + struik) enzovoort....
Hier enkele foto's van die dag. De foto's zijn gemaakt door mijn schoonbroer, ik kon er helaas dit jaar niet bij zijn
.
1. Jaja, er was een hele boel volk.

2. De gaverbeek (Hier gesprongen tijdens de Kleine Steeple Chase)

3. Het Chique volk komt altijd wat later
.
4.

5.

6.

7. Deelnemers van de Grote Steeple Chace.

8. Beetje opwarmen.

9.

10. In de race

11.

12.

13. Fotofinish. Het was een erg spannend finish. De schimmel heeft nipt gewonnen.

14. De winnaar die nog niet zeker weet dat hij gewonnen heeft.

15. En natuurlijk mocht Baron Casier (98 jaar!) met zijn koetsje niet ontbreken
.Zo een kleine impressie van deze dag
.Groetjes Helene.

Hij had gevraagd of dak mee wilde op de koets, maar kzie dat ie vervanging had gevonden
hij kon gelukkig het paardje op tijd rustig krijgen. 
)
? Lijkt me leuk om eens over de renbaan een ritje te maken met de koets
, ze tonen dat live op kanaal Z, WTV-Focus en ook tijdens de sport op vtm en één
.