maar om 10 uur was de mijne aan de beurt...oeh wat was dat ding eng zeg
T.(tobias) helemaal gestoord, maarja we moesten doorgaan want er waren al wat happen uit zijn kont! nou tobias had het niet meer, hij begon rond te draaien en te steigeren terwijl die gewoon vast stond!
mijn vader vond het allemaal levensgevaarlijk waar we mee bezig waren. even voor de duidelijkheid, tobias is vroeger mishandeld en is nog nooit geschoren. de gene die hem schoor was verder wel rustig maar had wel afspraken die dag. een clubgenoot heeft toen bij DA spul gehaald want zo werkte het niet, helaas was sedalin uit de markt dus kregen we iets anders, eerst 1 spuit, pony moest wel een uur staan en werd gelukkig wat duf
maar hij vocht er echt tegen... op een gegeven moment gaf die zich lichtelijk over en zo kon ze snel een lijn scheren, dus de benen en buik werden niet gedaan, maarja toen moest het apparaat schoon gemaakt worden, en toen was het over, beest was weer helemaal gestoord. die vrouw die hem scheerde ging ffies naar huis en wij gaven hem nog een halve spuit. we hadden de DA gebeld omdat we geen raad wisen, de 1 zei dat we in totaal 2 spuiten konden geven, de ander 1(dat was een assistent) dus we gingen voor de 1,5 aangezien T. heel dronken
was met lopen en stilstaan maar zodra er iemand met dat apparaat aankwam, als was ie nog uit dan werd ie weer panisch. ik had het zelf een beetje zitten. intussen werd ik ff alleen gelaten met me pony en mijn vader ging ff met ander clubgenootje mee om die pony naar huis te brengen. ik vroeg me zelf af waar ik aan begonnen was
toen ze weer terug kwamen, gingen we het nog ff proberen...hij zag er zo duf uit, maar schijn bedriegt, beest zat vol energie en vocht tegen de verdoving die hij in zijn lichaam had. hij overwon.....we hadden al zitten denken aan een praam, maar ja wie heeft dat nou?! mijn vader had de DA gebeld om te vragen of hij er 1 bij zich had, gelukkig wel dus mijn pa ging hem halen. wij nog ffies geprobeerd, clubgenoot wilde hem al helemaal gaan vastbinden,maar dat leek mij niet goed. de gene die hem scheerde had er een beetje genoeg van, want T draaide telkens met de kont naar haar toe, en uit angst slaat ie af en toe, hij was gewoon bang zodra dat apparaat in de buurt kwam. naja toen gewacht op me pa, en jahoor bleef stilstaan, hij verkramte zich eerst en ging met zijn gewicht helemaal naar achteren hangen, en zijn voorbenen gewoon vooruit op de grond. naja hij is dus geschoren , benen en buik niet, naja en het hoofd natuurlijk niet! we konden het niet langer aanzien om dan ook nog de benen en de buik te doen! het was echt een lange dag, in totaal 5 uur! vreselijk toch...... ik vraag me af of ik dit nog een keer ga doen, dat arme beest weet niet wat hem overkomt!

Die staat zonder verdoving los in zijn stal(touwtje over zijn nek) en ik mag zijn benen alles doen
Alleen voor zijn oren heb ik een praam nodig, maar ik heb nog geen tondeuse en die scheermachine is voor de oren toch wat groot, onhandig en lawaaierig...