Manege de Warande, wie kent het nog?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rafke

Manege de Warande, wie kent het nog?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 10:29

Zoals de titel al zegt, wie kent manege de Warande nog? Het is volgens horen zeggen afgebroken en ik weet niet wat er nu is of misschien niks? Het ligt in Helmond.

Graag reacties!!!!!!!!!!

Rafke

Re: Manege de Warande, wie kent het nog?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 15:58

Is er dan echt niemand hier op bokt die het gekent heeft?

Wensy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:58

Ik ken de manege. Ik ben hier begonnen met paardrijden. Ik ben hier begonnen onder Albert van Schie. Hij maakte toen der tijd de keuze om een hippische opleiding in Duitsland te volgen en verkocht de Manege aan Ilona Piris uit Den Haag. Het was niet meer wat het geweest was en de manege ging falliet. De manege paarden die nog goed waren werden verkocht en de overige naar de slacht gebracht. Zo ver ik weet helaas mijn lieveling Marion ook. Na Ilona werd het overgenomen door Han uit de Rijpelberg als pensionstalling. Nadat hij eruit was heeft de gemeente de manege afgebroken. Tot op heden is het een groot grasveld. Ik vind het eewige zonde. Voor mij was het een bijzonder plekje.

Rafke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 08:48

Jij bent na mijn tijd gekomen. Wij hebben de manege 2 jaar gehad.
Vreemd dat er niet meer mensen zijn die het nog kennen.

Dutch123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:22

Hey,

Ja ik ken de Manege, heb dr denk ik zon 10 jaar gereden..... Voor de familie van Schie was er.... uuuuh, Tsja das lang geleden... Marion ken ik ook nog wel... ik vond Marvin de stoerste...

Jeroen

Quicky5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 19:05

Tja ik ben geloof ik echt oud aan t worden.. Was in de manege rond 1964 toen Caspar , een hongaarse pikeur, nog les gaf, of ik vergis me en hij gaf les in Nijmegen..wie frist mijn geheugen op.. Geweldige tijd, Flicka dikbillige soort zeeuws bruinig gespikkeld cirkuspaard wat ook van bokken hield.. Acrobatiek en staande op zn kont in galop. We deden leuke dingen. Simon een haflinger herinner ik me ook als reservepaard tijdens een ruiterkamp in de buurt vande efteling. Ik ging te water met het beest na een paar weigeringen en een enorme sprong. Gelukkig kon ie zwemmen. Dat alles bij volle maan.