jacky en katja

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emiliee_8

jacky en katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:39

hallo
ik heb maar eens foto's gemaakt van een pony van mijn vriendin
de meeste foto's zijn van jacky hij is 2.4j en de andere foto's zijn van katja en zij is 2.5j
we zijn al een beetje begonnen met het gewoon worden van bit en onderdoek en dat lukt aardig !
hier zijn de foto's

Afbeelding
soms een sprietje gras mee pikken (jacky)
Afbeeldingjacky met zijn baasje
Afbeelding
zijn mooi hoodje (jacky)
Afbeelding
mooi draf van jacky
Afbeelding
katja de andere foto
Afbeelding
en van al dat poseren krijg je dorst

bedankt om te kijken
grt emilie

Meliaforever

Re: jacky en katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:00

hooi .
leuke foto's
maar waarom al gelijk zo'n hoofdstel?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:01

foto´s doen het niet!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:01

Hmm. bij mij wel hoor Knipoog

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:11

vind bij zo'n jonge beestjes een mexicaanse neusriem ook wel een beetje overdreven. kan niet veel zeggen over de foto's. vind die eerste pony wel erg jeugdig om al mee aan het werk te gaan.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:09

bedankt voor de reacties

van de maxicaanse neusriem is waar maar het is zijn nieuw hoofdstel en maar het oude dient nu voor de andere pony
dus dit is eigelijk niet de eerste keer dat hij een bit in heeft

karlijnd: hij ziet er misschien jeugdig uit maar dat is niet zo hoor hij is er klaar voor en hij heeft een redelijke smalle bouw messchien lijkt het daar door Knipoog

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:14

ik heb gehoord dat ze menpaarden al inrijden
als ze 2.5 jaar zijn, maar dat heb ik alleen gehoord of het waar is weet ik niet

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 18:46

Die mexicaanse neusriem is niet overdreve , hij is het al gewoon & het bitje ook !. en een onderdoek kom éh mensen , dat weegt toch bijna niets ! & ten 2 de Jacky ziet er misschien wel jeugdig uit maar ik denk ,( ik WEET )dat hij hiervoor nog niet te jong is ! Hij leert nu ook wat ' werken' is .. Hij heeft een smalle bouw , & hij doet het GOED ! ... Groetjes Chiara ( de vriendin & de eigenaar van 'HET JEUGDIGE BEESTJE ' Knipoog Haha!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:00

op foto 4 zie je heel goed dat het beestje nog te jong is
wacht liever nog even 4maand dan is hij/zij 2.9 dan kan je rustig beginnen met stukjes lopen 1x in de week 15min aan de longeer ( stappen en draven ) meer nog niet maar nog wel met halster
ik snap het niet je kan toch ook gewoon nog 4/5 maandjes wachten en dan ermee beginnen er zijn teveel mensen die te snel willen en daar ben jij ook 1 van
laat het paardje lekker volwassen worden er zijn nog genoeg andere dingen die je ze kan leren kijk naar vrijheidsdressuur je zit er niet op je kan haast niks verkeerds doen en slecht is het niet
als jij over 2maanden eralvast op gaat leunen kan ik je gegarendeerd zeggen dat hij met 7jaar last van ze rug heeft

Sentasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:22

ekuh schreef:
bedankt voor de reacties

van de maxicaanse neusriem is waar maar het is zijn nieuw hoofdstel en maar het oude dient nu voor de andere pony
dus dit is eigelijk niet de eerste keer dat hij een bit in heeft

karlijnd: hij ziet er misschien jeugdig uit maar dat is niet zo hoor hij is er klaar voor en hij heeft een redelijke smalle bouw messchien lijkt het daar door Knipoog

Dus omdat zijn oude hoofdstel nu voor een andere pony is, moet deze maar een mexicaanse neusrien?
Ja Logisch

Chiarakeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:21

jhaa ! een mexicaanse neusriem wat is daar nu slecht aan ?! niets , volgens mij !

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:27

Met wandelen vind ik niets mis, en met een hoofdstel ook niet. Er zijn wel meer paarden die jong een hoofdstel met bit inkrijgen. Het gaat om de manier waarop je het doet. Houd het altijd kort, dat soort ongein. Gebruik je verstand, ey! Knipoog

Ben geen voorstander van Mexicaanse neusriem. Het kan scherp inwerken, terwijl je een jong paard juist licht aan de hulpen hebt of wil hebben.

Op de foto lijkt het bit van Jacky nogal klein, maar dat is lastig oordelen vanaf een foto. Het lijkt zo, let er in elk geval dat het past. Let ook op met wisselen, soms reageren ze op bepaalde typen bit beter dan op andere typen. (Enkelgebroken, dubbelgebroken, enz.)

Verder zou ik de pony liever niet laten grazen met bit in, maar dat is voor mij persoonlijk.

Verder: doe het rustig aan, ze zijn inderdaad nog heel jong!

Chiarakeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:44

Ok mensen , de eerste foto trek ik hem terug omdat hij niet mocht eten van het gras met zijn bitje ! Deze reactie is voor TurdusMerula ! =)

Chiarakeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:45

ekuh schreef:
hallo
ik heb maar eens foto's gemaakt van een pony van mijn vriendin
de meeste foto's zijn van jacky hij is 2.4j en de andere foto's zijn van katja en zij is 2.5j
we zijn al een beetje begonnen met het gewoon worden van bit en onderdoek en dat lukt aardig !
hier zijn de foto's

[im g]http://www.pixagogo.com/S5RZUye-70Twkonz!yEkyWOMD3wI1Wmx9HOsRNIwn1e2tU5ZvpZpSxADgie59BdDoFniCxajslDpuibJ7LxkrU60je-5ZV2gK2ZBx4RLtXxu0_/IMG_1609.jpg[/img]
soms een sprietje gras mee pikken (jacky)
[im g]http://www.pixagogo.com/S5RZUye-70TwkOiK1RHOjovbgJvnCmjaPK7LzUyBA3M9OPXvOgMBtSYtSu-htZHeuLVsQ6c7EqqdxPVMJ5N4WMFHE8aiRSoMWcGFyK2PgvoYs_/IMG_1610.jpg[/img]jacky met zijn baasje
[im g]http://www.pixagogo.com/S5RZUye-70TwlvQwj-0dDTLk0GQYDJv2yhVCwPYq7oEIYJEG!WhxGSqZV!NIxRtDAfeJqVkHy-hQeFFHqp4-Jg5fmOZNoNuAXOYJ4a3PbS9g8_/IMG_1618.jpg[/img]
zijn mooi hoodje (jacky)
[im g]http://www.pixagogo.com/S5RZUye-70TwnmIPaY2qVCG2Ic81UdrDkBbq2xK3S3oh-FY97UFMEIJsxQjeo8ZK1nWr9i1OszIg59n6E-arxmLjPsLin5nzu1yjUJ9Kw3Zrw_/IMG_1645.jpg[/img]
mooi draf van jacky
[im g]http://www.pixagogo.com/S5RZUye-70TwkkAvv0DE8FffdgA9eEF9A52xXyV4BaD4zw0YlYElwOaFcg9gdsLrxtGD06EId95hEaUin8rSXydoFoQIJUzSowlOHd2Xo65ac_/IMG_1647.jpg[/img]
katja de andere foto
[im g]http://www.pixagogo.com/S5RZUye-70TwnAqXzrtZXpD0Agz7npTV9K5KdbhEXuyF1omnhDL3ZNtYqHa-tcgHZFM8xOJzdClk8Yy8-EXJwznUg79QOBjufUupsgMjKwRGY_/IMG_1655.jpg[/img]
en van al dat poseren krijg je dorst

bedankt om te kijken
grt emilie !

Moderatoropmerking:
Foto's quoten is niet toegestaan. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 29-08-07 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links van de foto's gemaakt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:44

pff gooi dat beest terug de wei op
maar je topic staat hier verkeerd ik tem even

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:48

laat hem toch nog even lekker geniet in de wei en zo, lekker met zn vriendjes spelen, hij is nog maar jong!
verder vind ik het wel een leuk beestje!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:11

Verplaatst van HAW naar JITP.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:57

Mag ze het niet zelf weten het is tog haar pony ? , Ze komt alleen foto's laten zien.
@ ekuh , Leuke pony