Hiervoor reed ik altijd op een pony met een oud zadeltje van 150 gulden, en ik zat er kaarsrecht op. Verder had ik geen/weinig les, dus toen ik op een ander paard (van 1.65) met ander zadel overstapte dacht ik eerst dat het aan mij lag. Ik ben toen weer serieus begonnen met lessen, en elke les kreeg ik weer te horen dat ik toch echt rectop moest gaan zitten. Ik kon het dus niet voor elkaar krijgen. Zelfs met doorzitten zonder beugels had ik het nog. Ik had al vaker gezegd dat het niet aan mij lag,maar aan het zadel, maar dit werd netjes afgewimpeld. De zit was namelijk erg achterover.
Toen een tijdje de pony erbij gereden (die pony reed ik eerst met dat oude zadel, maar het zadel was toch ecth af) met een Pagony. En ik had hetzelfde probleem. alleen nu staken m'n knien ook nog eens voor de zweetbladne uit.
Daarna heb ik die 2 paarden die dus het goertz zadel hadden gereden met een Daaleman VZH richting spring. Hiermee zat ik al iets beter. Tja, dit kon komen van de vele lessen, maar zelf had ik echt eht gevoel dat het aan het zadel lag. Dus wel eens voor de lol het Goertz zadel er weer op, maar daar kon ik echt niet recthop zitten. Die Daaleman lag niet 100% goed op het paard, maar ik ahd niets beters. Met een pad eronder ging het wel.
Zaterdag op een Stubben gereden (op maat gemaakt voor het paard), spiegels aan de muur en wat zag ik: ik zat rechtop, m'n benen lagen gewoon netjes. En dit kan dus echt niet zomaar veranderen. Dus ik heb 2 jaar lopen worstelen met m'n houding terwijl ik er dus niets aan kon doen.
Dus ik helemaal happy, het lag dus echt niet aan mij

Dit is zeker iets waar ik rekening mee ga houden als ik zelf een zadel aan ga schaffen. Gewoon het diepste punt ook recht in het midden van het zadel.