Waaaaaaaah, ik wordt helemaal gek!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 07:40

Dit is nu al de zoveelste keer dat mijn hele lieve maar verschrikkelijke glipshet aan de andere kant van het weiland staat, of nee, nu nog erger, op het voetbalveld NAAST het weiland. Geen idee hoe hij daar gekomen is, maar daar zal hij wel weer een slim foefje voor hebben gevonden.
Vroeger deed hij dit nooit, het begon al mt dat MKZ gedoe, toen konden onze pony's niet naar huis, (we haddenze bij mijn oom gezet omdat het weiland even aan moest groeien) en we moesten allemaal apparatuur kopen om de pony's ij de geiten uit het weiland te houden. (an gaat hij bij ze in het hok en houdt hem bezet zodat de geiten er niet meer in kunnen *LOL* ) Nou, daar is ie zo ongeveer 5 keer ofzo ontsnapt, misschien vaker. En toen ze terug kwamen hadden we hele nette draadjes gespannen om ze niet te veel gras te laten eten, want het weiland was in de tussentijd dat de pony's wegwaren een heel oerwoud geworden. En wat doet foxy?? Die stapt gewoon onder een draadje van misschien nog niet eens de helft van je onderbeen door, het is een grote shet, dus dat is onbegrijpelijk. (niet voor een shet heb ik inmiddels al doorgehad)En, ik met mijn mooie akties had dus maar eventjes een draadje over de grond gespannen. Heel even ging dat goed, maar de volgende dag stond hij weeer in het weiland, deze keer ging hij langs de andere kant Frusty dus hadden we maar weeeeer een draadje onderdoor gespand, deze keer MET stroom. Dit hield hem een tijdje buiten, tot ze het hele weiland leegegeten hadden. We hadden netjes weer een stukje van de andere kant van het weilan afgezet, want daar stond nog wel gras. En de volgende morgen stond Foxy bij twee pony's, merries deze keer in het weiland, de buurmeisjes. daar kon mijn zus hem niet uitkrijgen (ik was er niet)want Kelly en Marja zaten de hele tijd achter hem aan te jagen, dus had ze hem er maar even laten staan. Maaaarrrr, Foxy weet overal wel een uitweg voor, en ging dus maar voor de 1e keer het voetbalveld op.
Het hele draad kapot, nieuw draad gespannen, paaltjes erin, (want de plasticen hadden ze(odcar en foxy, want deze keer deed oscar ook mee, en die hengst stond dus bij de twee merries in het weiland, hopen dat het goed gegaan is. Knipoog kapotgemaakt, die waren dwars doormidden) En nu, vandaag, vroeg, komt er een iemand aan de deur, jullie pony staat op het voetbalveld. AAAAAARGGGGHHHHH Boos! Ik snel omkleden maar mijn zus had hem er gelukkig al uitgehaald. Had ik vroeg in de ochtend nog weer een draadjke zo ongeveer over de grond gespannen. En nu kijken hoe lang hij deze keer blijft staan......... Verward

Groetjes Agnes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 08:08

Dat is mooi oliebol......maar heb je stroom op het land staan, anders moet je eens een ander stroomapparaat gaan gebruiken, wij hadden dat namelijk in het begin ook met onze shet jaarling Boos! , we hadden toen stroom via zo'n batterij maar daar had ze ook maling aan, toen hebben we een accu apparaat gekocht en dat is echt veel sterker, eerst een paar keer goed laten voelen, en nu hebben we er dus geen last meer van....ze is nu bang voor het draad....., misschien is dat een oplossing Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:11

Ik ken het probleem. Sinds IJsco heeft ontdekt dat het gras aan de andere kant van het draadje lekkerder is gaat ze ook steeds in het verkeerde stuk staan.
Ook wij hebben met plastic paaltjes en stroomdraad deze twee stukken weiland gescheiden. En ik weet niet of je IJsco's manen wel eens gezien hebt maar ze dook dus ook onder het draad door, want stroom op haar manen voelde ze dus echt niet! Nu hebben we onder ook een draad gespannen en tot nu toe heeft ze geen mogelijkheid meer gezien om te ontsnappen.
Misschien is het voor jou een oplossing om een net van stroomdraad te kopen. Op de site van mijn werk staat zo'n net. Het is wel prijzig: F 138,66 voor 50 meter, maar dit is inclusief paaltjes. <br>Afbeelding


_________________
Afbeelding*duim**duim**duim* voor iedereen die bijna examenuitslag krijgt! Afbeelding Jullie halen het wel!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-06-13 09:12 ]</font>

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 09:15

Hij is in elk geval wel vindingrijk!!!
Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-01 18:13

hahahaha, dat zeker wel ja!
Ik denk inderdaad dat het een stroomprobleempje is, ik heb er zelf namelijk wel eens aangezeten, en van zo'n schokje voel je echt haast niks. (niet te hard roepen) Ik denk omdat we zo veel omweggetjes hebben gemaakt. (het is een hele barricade geworden) Nou ja, in ieder geval hebben wij stroom van een boer die zo'n apparaat in de schuur heeft hangen waar een heleboel weilanden stroom van hebben. Nou ja, hij is er nog nog steeds niet uit, dusse, dat wordt maar weer afwachten. Ik maar pochen op hem dat ie zooooo braaf is, nooit vervelend doet enz. *LOL* nooit shetstreken uithaalt *LOL* ............
Nou ja, er zullen wel een hele boel mensen zijn met zulke glipshetten. (of andere gekke beesten)
Enne, dat van dat net eventjes. Een boer die ik ken heeft dat ook, maar blijven ze daar niet snel in haken met hun hoeven ofzo?? Ik moest pas nog en veulen met zijn hoofdje uit de gaten halen. (was wel een shetveulentje, mini geval) Ik weet niet of het dezelfde zijn, maar zijn die er ook met kleine mazen??