het paard was uit zijn wei gebroken en liep dus langs de weg.
nou eigenlijk had ik daar niet zo veel trek in.
Ken heel het paard niet, knollen zijn behoorlijk groot en sterk (ik heb maar 1 goed werkende arm) enne het was een hengst???
Maar goed ik ben toch in de auto gestapt en naar de plek gereden waar hij dus zou staan.
inderdaat liep hij langs de weg en ik ben dus eens polshoogte gaan nemen.
Hij had geen halster aan en ja hoor het was duidelijk een hengst
Nou met veel geslijm en lieve woordjes kon ik bij hem komen en hij was heel vriendelijk tegen me.
maar ja het gras was zo lekker dat hij weer ging eten.
ik terug naar de auto en de politie gebeld.
ondertussen kwam hij luid hinnikend en in draf achter me aan
Goed de politie gebeld, bleek dat er al twee andere meldingen van waren maar politie ho maar.
ondertussen stopte er nog iemand die ook paarden heeft en met z'n tweeen hebben we hem een halster aan gedaan.
ja maat paard en een stuk touw natuurlijk want wat hebben die beesten een grote kop zeg haha
nou toen de ingang van de wei gezocht en gevonden.
Ik zei nog laat dat halster maar aan voor het geval hij weer een keer uitbreekt.
we waren nog niet terug in de auto of meneer stond ook al weer op straat
Hij rende gewoon naar de andere kant van de wei en liep dan door de sloot, over het draad op een dreefje.
hij stond heel vrolijk op ons te wachten en vond al die aandacht fantastisch.
omdat er nog steeds geen politie te bekennen was en we hem niet in de wei konden zetten besloten we hem naar onze buren te brengen die een boerderij hebben.
daar kon hij dus op stal.
maar ja, neem zo'n knol maar eens aan een niet passend halster met strotauwtje mee over de weg.
tot overmaat van ramp stond er nog een merrie in een wei waar we langs moetsen die alles heel interessant vond uiteraard.
enne meneer ook hoor.
hij wilde dus niet meer voor of achteruit, en dat dus midden op de weg
in totaal zijn we een uur bezig geweest om hem dus te vangen en op stal te krijgen maar het is gelukkig goed afgelopen.
stel je voor dat hij op een auto ofzo was gelopen.
Maar je voelt je wel heel klein naast zo'n knaap hoor, en dan te bedenken dat ze je zo van de weg kunnen vegen maar hij was heel erg braaf haha
ik ben benieuwd of hij nu nog in de wei staat

.
Toen we bijna thuis waren stond er een auto die zei dat er 2 knollen losliepen! Dus wij eerst paarden op stal gezet en halsters en touwen meegenomen, die paste dus niet! De jongste merrie pakt ik met een touw om der nek en zo heb ik er meegenomen naar huis, voor de andere hadden we wel een halster. Op stal gezet en de politie gebeld. Die waren er meteen, en ik vertelde dat ik wist waar ze vandaan kwamen, namelijk van een wei aan de overkant van de weg. We hebben ze op stal laten staan en de volgende dag naar die wei gegaan, geen paar te bekennen, dus het waren deze 2. Tegen de middag haden we na wat gebel de eigenaren gevonden
(hij stapte overigens zo weer uit het omgewikkelde touw, gelukkig
). Ik heb paardje gevangen, even op zijn plaats gezet (was heeeeelemaal de weg kwijt, en liep mij gewoon omver). Andere keer was een paardje uit de buitenbak ontsnapt en ging even een rondje maken door de stallen (gelukkig kan ze niet bij de hengsten!). Die moest dus helemaal achteruit weer terug (smal eenrichtingsverkeergangetje). Dus die ook maar weer op stal gezet