Ik weet er alleen nog niet zoveel vanaf, wat betreft wettelijke regels, wat je nou allemaal precies nodig hebt en lastige problemen zoals: waar haal ik een paard vandaan?

Oftewel, ik moet nog verschrikkelijk veel regelen, maar ik heb nog tot de zomervakantie, dus voor die tijd moet het toch wel lukken of niet? En anders is het iets voor een volgend jaar.
Het is nu nog vooral dromen, informatie verzamelen en kijken of het uiteindelijk mogelijk zou kunnen worden.

Ik heb een 'klein' puntenlijstje gemaakt met dingen die ik nodig zou hebben en die ik moet weten, misschien dat jullie die punten zouden kunnen aanvullen en verduidelijken?
* Het paard:
-Waar haal je dat vandaan als je geen eigen hebt? Op de manege? Handelsstal? Vriendin, of bokker?
-Moet natuurlijk wel een goede conditie hebben en ook makkelijk te rijden zijn buiten.
* De route:
-Waar ga ik rijden?
-In een ander land?
-Zijn er al bepaalde makkelijke routes?
-Mijn voorkeur gaat uit naar de Veluwe (of Zuid Limburg, daar kun je ook prachtig rijden). Je hebt geloof ik de Veluwe trail, kun je die ook zelf rijden of moet dat persee met een begeleide groep?
* De tijd:
-Ik wil eigenlijk het liefst 1 hele week rondtrekken, in de zomervakantie, maar kan dat op de Veluwe (ivm genoeg routes)? Ik neem aan van wel
* Overnachtingsplaats:
-Volgens mij wonen er op/rond de Veluwe heel veel bokkers, dat wordt veel meeten
. -Zijn er op de Veluwe veel slaapplaatsen die hierop zijn ingericht?
-Of moet je campings gaan reserveren?
* Kosten
-Hoe duur is zo'n trektocht gemiddeld. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil, maar hoe duur is het gemiddeld. Ik neem aan dat er dan ook verschillende kosten zijn, tussen een paard 'lenen' van een kennis en een paard huren. Ik bedoel dus de kosten zonder de huurkosten van het paard (--> slapen, eten, eten voor het paard, stalling enz)
-En het geld, moet je daar veel van meenemen? Of beter alleen een pinpas?
* Regels enzo:
-Het paard waar je oprijd moet dat gechipt zijn?
-En moet ik dan geënt en een geldig entingsboekje bij me hebben?
-Mag je zomaar ergens slapen, in een tent ofzo (dat doe ik waarschijnlijk niet, maar is wel handig om te weten misschien).
* Overige
-Bagage, die moet natuurlijk allemaal in zadeltassen en een rugzak passen, hoeveel kun je het beste maximaal (aan gewicht) meenemen?
-Telefoon: Meenemen lijkt me logisch, stel dat er iets gebeurd, of kun je die beter thuislaten?
Oja, als laatste dan nog alleen rijden wil ik sowieso niet, veel te gevaarlijk ivm enge mannetjes
, dus welke bokker zou mee willen en heeft ook tijd en (heel handig) een eigen paard tot zijn beschikking
?Zo, dat was wel zo'n beetje wat ik allemaal op mijn lijstje had gezet toen ik vanochtend in bed lag te pitten
. Nogmaals, het is op dit moment nog niet veel meer dan een droom. Ik ga eerst heel veel informatie verzamelen en kijken of ik alles rondkrijg ook met geld enzo.Alvast hartstikke bedankt als iemand hier meer over weet te vertellen, of zelf al (veel) ervaring hier mee heeft!