Konden paarden maar praten .....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 09:35

Oeps, sorry Margreet.............. Haha! Och ik mag het zeggen, want ik heb dus zelf 1 slim paard die zich nooit vastrolt en precies weet wat ze doet, en 1 dom paard dat iedere keer weer strak tegen de muur aan rolt en vervolgens hulpeloos moet wachten tot iemand haar helpt........Misschien moeten we weer terug naar vroeger? Alle paarden vastzetten in stands, dan kunnen ze zich niet meer vastrollen, wel lekker liggen, lekker schoon, want ze kunnen maar op 1 plek mesten en verder kan je er dan heeeeeel veel kwijt op enkele vierkante meters!!!!!!!!!! Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 13:46

Troef schreef:
Citaat:
domme pech en niet op te lossen met rijden.


Is geen domme pech.
Zorg dat een paard minimaal een box van 12 a 15 vierkante meter binnenwerks heeft.

Kunnen ze dan noet vast liggen, elke stal met muren kan een paard in vast komen te liggen, kun je beter terug gaan naar vroeger zoasl mijn vader al zei en van die smalle stallen. Maarja wat is nu het beste.
En die kwats over dat de eigenaar hulp nodig heeft. Ik denk dat het nog altijd een combinatie is van beide. De eigenaar wil het beste voor zijn paard en zal er alles aan doen om dit te geven, toch kan dit niet altijd. Juist door je neus te stoten leer je steeds meer dingen. het heeft met ervaring te maken waarop je problemen met je paard steeds beter op kunt lossen.
Bovendien kan een paard wel degelijk zelf fouten maken. Mijn paard vond het altijd leuk om zichzelf achterover te laten vallen. Dan kun je zeggen dat doet de ruiter, laat het nu zijn dat hij dit in de wei en tijdens het longeren ook deed. Dat zat er gewoon in in zijn karakter en zijn bloed. Als eigenaar kun je dan zoveel mogelijk proberen maar een vos verliest zijn haren maar niet z'n streken. Je kunt een paard veel leren maar zijn aard blijft hij houden!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:44

Sjee, wat een verhaal zeg. Balen hoor.
Ik ben benieuwd of ie nou inderdaad snel veranderd. Succes Leontine!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 20:31

Jeetje meid, je laat me schrikken met je berichtje! Nu maar hopen dat ie snel helemaal goed is en dan pas echt de sterren van de hemel gaat lopen voor je! Als ie dan helemaal okay is, mag ie lekker een keertje naast die zeikmerrie van mij een prachtige buitenrit maken, niet dan?

Fitzroy

Berichten: 25131
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 01:29

Ik heb een aantal mensen die geinteresseerd waren in de resultaten een PB gestuurd.
Diegenen die geen PB hebben gehad maar wel een update willen, kunnen mij even PB-en.