eerst kregen we een inleidend praatje, hoe t centrum was ontstaan en wat ze er doen enzo. Daarna een rondleiding over het terrein
Zo ontzettend groot, echt alles hebben ze!!! Super. Als uitzondering mochten wij bij de hengsten kijken in de stallen. Normaal is dat verboden toegang maar omdat wij zo lief waren mochten we even kijken.
Stonden er aardig wat, hele mooie maar ook wat minder mooie (vond ik persoonlijk dan he). Later waren we de stallen doorgeweest en mochten we gaan kijken bij het verrichtingsonderzoek. 6 jonge hengsten (3,5 jr ongeveer) moesten zich laten zien onder het zadel, en een sprongetje (nouja, behoorlijke sprong
) maken. 1 was echt opvallend niet goed *keurig gezegd he*, 3 vond ik erg leuk. 1 bruinschimmel achtig beest, 1 zwarte en 1 bruintje. Bruine paardje was echt superchique, hoog op de benen, rank gebouwd, lange hals, klein koppie. very kwijlable. Schimmeltje was nog meer favoriet bij mij, was gewoon een lekker pittig ding om te zien
Toen dat was afgelopen zijn we ook nog even naar de andere hal gelopen, daar waren 3 NRPS rijpaardhengsten bezig. Moesten ook springen onder het zadel en daarna nog vrijspringen, maar dat hebben wij helaas niet meer gezien. Deze NRPS hengsten vond ik trouwens allemaal niet echt uitblinken, er was er niet beslist 1 heel duidelijk beter dan de andere 2.
Helaas moesten we rond 12 uur weg, want we gingen ook nog naar een ander bedrijf. Had er wel de hele dag kunnen blijven, was zat te zien
waren vandaag nog verschillende cursussen enzo namelijk. Maar t was erg gaaf!!! 
, slechte school