Je kunt dus kennelijk niemand vertrouwen en je spullen niet onbeheerd achterlaten. Maar wie jat er nu paardenspullen? Waarschijnlijk geen mensen die van voetballen houden. Dus het moeten paardenmensen zijn. En aangezien het zoveel en overal gebeurt, moeten er dus erg veel dieven onder de paardenmensen zitten. Maar nu vraag ik me af hoe je het toch werkelijk in je botte kop kunt halen om zomaar andermans spullen mee te nemen. Nog wel van een mede paardenliefhebber. Is dan de halve paardenwereld dief? Lijkt er haast wel op als je werkelijk op geen enkele stal je spullen eventjes ombeheert achter kunt laten.
Ik ben (of eigenlijk was) nog al goed van vertrouwen en toen ik een keer voor een avondles naar een manege ging (is zo'n 9 jaar terug ofzo) liet ik mijn borstels en blik met paardensnoepjes voor de stal liggen. Ook mijn Nike gympen had ik voor de stal liggen. Je raad het al, toen ik klaar was met de les en terug liep naar de stal waren mijn gympen en borstels verdwenen. Zelfs de paardensnoepjes uit het blik waren gejat, het blik zelf stond er nog. Het ergste was dat het erg rustig op de manege was en er eigenlijk alleen volwassenen en pensionklanten rondliepen.
Ik was zo kwaad en verdrietig (was een jaar of 12 en had al die spullen met m'n zuurverdiende klusjes geld gekocht) dat ik uit woede de eerste de beste borstel die ik zag liggen terug gejat heb. Achteraf heb ik daar enorme spijt van gehad want ik was op zo'n manier natuurlijk geen haar beter bezig. Dit is dus ook de eerste en laatste keer geweest dat ik ooit wat gejat heb. Het ging maar om een een simpele plastic borstel, maar het gaat om het principe.
Maar wat beweegt iemand in godsnaam om zomaar iets te jatten? Mijn ouders hebben mij nooit hoeven vertellen dat ik met mijn tengels van andermans spullen af moet blijven. En als je dan verhalen hoort dat op concoursen zelfs zadels gejat worden

De laatste wedstrijd stond zelfs in het programma een waarschuwing om je spullen niet onbeheert achter te laten

Echt triest gewoon. Wie zijn die dieven, gefrustreerde pennymeisjes? Een georganiseerde bende gaat natuurlijk geen handel houden in gejatte paardensnoepjes