Beetje nav het topic '5 jarig meisje beleerd pony zelf (bitloos)'
Ik zat eens na te denken over wat ik vroeger altijd deed en dat was alles behalve verantwoordelijk met ponies omgaan.
In de tijd dat ik nog geen pony mocht, ging ik altijd naar een weilandje met een vriendin en sprong op onbeleerde ponies. We deden dan wie het langst kon blijven zitten

Toen ik 9 was kreeg ik mijn eerste pony, een dag later ging ik alleen met haar over de straat en door het dorp, gelukkig was het een brave sul. Een jaar later kwam er een pony bij, maar deze was nog niet zadelmak en drachtig. Zonder enig probleem stapte ik er op en vloog er twee seconden later weer net zo hard af

Haar veulen was 3 jaar later ook aan de beurt, met een vriendin gingen we poetsen tot we op het idee kwamen dat ik er nou ook wel eens op kon gaan zitten. Beetje hangen etc en toen erop, gewoon aan een halstertouwtje vasthouden en proberen. 5 minuten later na een aantal rondjes stappen kwam mijn vader vol verbazing bij het land en stond met open mond te kijken

Gelukkig ben ik er zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen, maar als ik nu denk wat er allemaal had kunnen gebeuren...