Wat deden jullie vroeger voor onverantwoordelijke dingen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Wat deden jullie vroeger voor onverantwoordelijke dingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 13:03

met je pony?

Beetje nav het topic '5 jarig meisje beleerd pony zelf (bitloos)'
Ik zat eens na te denken over wat ik vroeger altijd deed en dat was alles behalve verantwoordelijk met ponies omgaan.
In de tijd dat ik nog geen pony mocht, ging ik altijd naar een weilandje met een vriendin en sprong op onbeleerde ponies. We deden dan wie het langst kon blijven zitten Clown
Toen ik 9 was kreeg ik mijn eerste pony, een dag later ging ik alleen met haar over de straat en door het dorp, gelukkig was het een brave sul. Een jaar later kwam er een pony bij, maar deze was nog niet zadelmak en drachtig. Zonder enig probleem stapte ik er op en vloog er twee seconden later weer net zo hard af Haha!. De eerste maanden kreeg ik elke dag minimaal 2 keer vliegles. Langzamerhand werd het beter en uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar voor het zelfde geld had ik me nek gebroken.
Haar veulen was 3 jaar later ook aan de beurt, met een vriendin gingen we poetsen tot we op het idee kwamen dat ik er nou ook wel eens op kon gaan zitten. Beetje hangen etc en toen erop, gewoon aan een halstertouwtje vasthouden en proberen. 5 minuten later na een aantal rondjes stappen kwam mijn vader vol verbazing bij het land en stond met open mond te kijken Haha!
Gelukkig ben ik er zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen, maar als ik nu denk wat er allemaal had kunnen gebeuren...

IvarDonja

Re: Wat deden jullie vroeger voor onverantwoordelijke dingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:08

Ik heb vroeger mijn lease-pony een keer vastgebonden aan een boom met een longeertouw omdat ik even wou zonnen! Ja je raad het al ze schrok, ging hangen en belandde op der kont en het longeertouw was gebroken.

Super gevaarlijk natuurlijk, als je weet wat er allemaal had kunnen gebeuren!

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:11

zonder cap rijden de bak lag naast de cazerne en ineens was daar een auto met sirene dik rodeo maar bleef thank god zitten. daarna nooit meer zonder cap durven rijden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:16

Genoeg haha! o.a. op verzorg-ijslander van een vriendinnetje met zijn 2-en zonder zadel door het bos crossen en dan ook nog een sprongetje maken!! Kende totaal geen angst vroeger.

Mijn tweelingbroertje in het weiland op een manegepony gezet en lekker laten rennen terwijl hij niet kon rijden...

Als kind denk je gewoon niet echt na bij wat je doet en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Ik was als kind me ook totaal niet bewust van het feit wat paarden nodig hadden, hoe ze te houden enzo. Dat krijg je met manegelessen he...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:19

tja, niet zoveel... Ik begon op mijn veertiende met rijden, toen dacht ik al wel na over de gevolgen van paardrijden Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:19

heb ooit mijn pony vastgezet aan het hek om te poetsen (we hadden niet zo iets om je paard aan vast te zetten), en die schrok, trok het hek weg, ik kwam erin, pony liep goddank zonder verwondingen weg maar dat had anders kunnen zijn.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:21

Ja ik ook echt genoeg!
Als ik soms foto's terug zie, omg!
Arme pony's Tong uitsteken
Teugels veel te strak, of als ik aan moest draven en ze wouden niet, net zo lang schoppen tot ze draafde Tong uitsteken
Zie je nou nog erg veel bij die kleintjes!
Snap niet dat ze daar niets van zeggen :S
En idd, net als hierboven gezegt wordt, manege lessen he,,
Ik denk dat je pas echt voor een paard/pony leert zorgen als je er zelf 1 hebt, of een verzorgpaardje heb.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:25

Ehh zonder zadel door het bos crossen
Over brandweer "bomen" springen
Langs de weg galoperen
Zulk soortige coole Tong uitsteken dingen

Maar niet echt dingen waar de pony schade door had (trekken, schoppen, aan het hoofdstel vastzetten etc) ik was er wel heel zuinig op Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:29

mn zusje als hundernis gebruiken
Men maakt een oxer en zusje gaat eronder liggen en dan eroverheen springen
e surfde niet maar ik dwong haar hahaha
echt erg als je nu aan terugdenkt

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 17:30

ik heb bv.
voor het eerst in me hele leven gesprongen zonder zadel hoofdstel of halster gewoon zo. en ook niet eerst balkjes gelopen maar echt springen. gewoon zonder paardrij kleding of cap echt super gevaarlijk, het zat zo ver ik kan herinneren niet in de planning toen. ik was daar een jaar of 8 jonger en toen deed ik dat gewoon.

ook heb ik op de zelfde pony gestaan op haar rug, gewoon staan en gaan met die banaan, in een grote buiten bak echt enorm gevaarlijk vooral als je niet beschremd ben of zo iets.

ach ik heb best wel veel rare dingen gedaan en ook gevaarlijk, maar het paardje was een lieve knol en we konden alles met dr doen. lieve cindy je leeft niet meer maar deze herinneringen heb ik nog aan jou.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 18:11

Haha ja staan op me pony deed ik ook, totdat ik in galop ging en de eerste bocht er af viel/sprong precies met me hak op een dikke kei. toen ging ik echt door de grond van de pijn en heb het nooit weer gedaan

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:13

Oja ik had wel altijd mijn cap op!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:17

Met een vriendinnetje samen op 1 paard, mijn verzorgpaard, door het bos crossen.
Zonder zadel, zonder hoofdstel, alleen met halster... Koe

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:18

Toen we 15 waren zijn we met z'n drieen met paard en al op trektocht geweest, 3 dagen! Nu ik er zo over na denk was dat toch behoorlijk onverantwoord!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:52

Ik rijd al sinds mijn 6e... ik kan me niet herinneren ooit iets heel onverantwoordelijks gedaan te hebben, wel dat er gekke dingen gebeurden tijdens ritten... maar voor zover ik me kan herinneren, heb ik me altijd zo verantwoordelijk mogelijk gedragen. Nu had ik wel de mazzel dat mijn moeder er bijna altijd bij was, en zij had ook al rijervaring... dus die lette ook wel op en leerde mij ook wel het één en ander. Lachen

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 19:56

zonder iets door het weiland galloperen (terwijl ik pas 2 maanden reed Clown ) wel 3x per week hoor!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:04

o hahah ik heb ook van die gekke dingen gedaan.
samen met vriendin het bos in en verdwalen met de pony.
ouders helemaal over stuur en de politie heeft ons gevonden .
zonder zadel en hoofdstel scheuren door het land en dan wel 4 keer vallen elke keer (zonder cap op natuurlijk).
en nog wel meer van die gekke dingen.
ik heb nu 3 kids als ik nu paard rij denk ik wel even 100 keer beter na.
als ze nu een bok geven ofzo zie ik al van alles aan me ogen voorbij vliegen wat er verder had kunnen gebeuren haha.
ach volgens mij hebben we allemaal wel van die gekke dingen gedaan

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:13

Ik doe eigenlijk nooit iets ''echt'' onverantwoords Tong uitsteken
Ik heb wel een keer zonder zadel en hoofdstel 9wel met halster) op de pony van mijn vriendin gesprongen, ik ben er toen trouwens afgetuimelt....
Vandaag gingen we even zonder zadel zonder hoofdstel en zonder cap (wel met halster) een paar rondjes op het erf stappen. Zo gevaarlijk zijn wij dan ook weer niet bezig als ik al deze verhalen hier zo lees Tong uitsteken

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:17

Zon meisje op een shetlander laten rijden die helemaal niet braaf was
We gingen hem longeren en zei erop, alleen toen trok hij zo hard door dat ik hem nit meer kon houden, toen heeft hij heel de ''wei'' ( lees: stuk bos ) door gesjeesd. Zei wou eraf, dus toen pakte ze het prikkeldraad.
Verder hebben we ooit met zijn 3en op een pony ''gereden'' en natuurlijk door een winkelstraat rijden met een shetlandertje en dan lekker poepen voor de winkels en het ponytje een bananenijsje geven Bloos

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:26

ik had vroeger paar shetlanders, en daar gingen ik en een vriendin mee buiten rijden, zonder zadel en zonder cap. we waren een jaar of 10 en 12 en een keer naar ijselmonde gereden, was een uur rijden Tong uitsteken

ook in de wei gewoon lekker scheuren zonder zadel, achterste voren, door de bocht, etc... op haflinger met zijn 2en rijden en galoperen, bokken etc Tong uitsteken

een keer was wel echt heel eng, ging ik met me nichtje en broertje en 1 shetlander naar buiten, gewoon in het park bijna naast ons huis, waar we toen woonden. shetlander lekker los laten grazen, je kent het wel. ze liep toch niet weg (dachten we). totdat ik begon te krijsen omdat er een beest mij stak. paard op hol geslagen. wij helemaal in angst en bij een heel afgelegen huis aan bellen. moesten we daar naar boven om onze moeder te bellen dat de pony was weggelopen (was vlakbij grote kruising :S) toen richting huis gelopen, had iemand pony aan boom gebonden. pony had gelukkig niks Lachen

ach je bent jong en je denkt er niet bij na :S maar nu...

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:27

Oww ik weet wel iets, 2 jaar geleden (woen was ik 11) gingen een vriendin en ik bij iedereen aanbellen die een paard naast het huis had staan om te vragen of we dat paard mochten poetsen.. Tong uitsteken
Toen was er dus zo'n boer met een shet en die zei dat we zijn shet wel mochten peotsen en we mochten er ook wel mee wandelen, de 1e dag gingen we netjes wandelen... Tong uitsteken
De dag erna belde we weer bij die boer aan of we weer met die shet mochten wandelen, het mocht Haha!
Wij staken dus (de redelijk drukke) straat over met die shet die naast ons liep, toen we uit het zicht waren maakte we teugels van het halstertouw en reden we zonder cap of niks weg Tong uitsteken
eerst een klein stukje stap en telkens afwisselen maar na een tijdje werd de galop toch wel erg verlijdelijk, dus daar gingen we eerst ging ik errop in galop en rende mijn vriendin ernaast en daarna ging mijn vriendin errop.
Toen mijn vriendin in galop zat kwamen we bij een verharde weg en het leek ons niet zo verstandig om daarop te gaan galloperen dus reden we een stukje het maisveld in, omdat de pony daarvan schrok en een erg scherpe bocht maakt vloog mijn vriendin erraf Tong uitsteken
De shet gallopeerde super hard terug naar de wei waar hij vandaan kwam...
De boer had gelijk door dat we errop hadden gereden omdat we teugels van het touw hadden gemaakt, hij vertelde dat de shet bijna onder een auto was gekomen bij het oversteken van de weg, daar waren we zo van geschrokken dat we 1000 keer onze sorry hadden gezecht en dat mijn vriendin de maanden erna een kleine omweg nam (zodat ze niet meer langs dat huis hoefde Tong uitsteken )

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:30

Met zijn 2e op 1 shetlander rijden Clown
Mijn vriendin in het zadel en ik op de kont.
Stap ging goed, dus wij, ja dan kan draf ook eh!
Amai we hebben het geweten. Shet ging bokken en we vielen er allebei vanaf Tong uitsteken

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:52

Haha! hi hi... sommige dingen die er bij staan!!
Lynn_Nikita, die van jou vind ik wel het ergst, je zusje als hindernis gebruiken! Knipoog

Ik deed zelf ook wel rare dingen, maar vind dat ook niet altijd slecht, sommige mensen met paarden lopen om alles te miepen, kunnen die paarden ook nergens tegen... *moet bekennen dat sommige dingen helemaal niet zo lang geleden waren.. Bloos *

Mijn moeder vroeg vroeger eens of ik niet ook zo'n ding op mijn hoofd moest, maar ik zei; nee dat is alleen voor kinderen die geen eigen pony hebben... en mijn moeder; Ooh...
Wij gingen ook rodeo spelen in de wei, als je op mijn pony ging en je gaf haar een *schopje* deed ze als een wild paard en dan kijken wie het langst bleef zitten, zonder cap dus..

Ik moest een aardig stuk naar de manege rijden voor les en ging daar altijd in galop naar toe en weer terug... anders duurde het zo lang..

Je beugels aan elkaar binden en dan kijken hoe ver je er naast kan hangen en je pony z'n hoef aanraken in galop... (word je trouwens wel handig van! Clown )

Met een paard wat net onder het zadel is een buitenrit gaan maken met alleen een halster met 2 touwen en dan achterstevoren met iemand gaan kletsen tot het paard schrikt.

Lucky_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:58

@ sparkling app dan moet je wel heel veel lef hebben, om er naast te hangen! Knipoog of zit je bij, hoe heten ze ook alweer..., the future guys? Tong uitsteken daar doen ze ook zulk soort dingen!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:09

haha... ja dat wilde ik wel! maar rondje er onderdoor is nooit gelukt... Knipoog