Ik kom met Monty (mijn NF ruin) in het dorp, bind hem aan een paal op de parkeerplaats en ga de winkel in. Kom ik 10 minuten later buiten, staat er een politie auto bij mijn pony. Ik vraag nog vriendelijk wat er aan de hand is, begint de jongste agent met een (nogal boos) verhaal over hoe gevaarlijk ik wel niet deed. Ik vroeg waarom. Hij zei "Wat nou als ie losbreekt (eh, hij stond een een goede knoop vast, aan het halster) of dat ie iemand bijt of schopt (5 jarige zoontje van mijn vriendin kan alles met hem doen, hij is superbraaf

Uiteindelijk werd ik dus boos en begon terug te schreeuwen. Op een gegeven moment zei ik een paar dingen die ze kennelijk niet zo aardig vonden (ik vroeg die jonge agent of zn moeder wel wist dat ie daar stond) en toen kreeg ik 2 boetes. Eén voor mn grote bek (ok, wel een beetje terecht, want de rest wat ik zei zal ik maar niet herhalen) en één voor het fout parkeren. Ik heb ze heel hard uitgelachen en ben op mijn pony gesprongen en in draf het dorp uit gereden.
Politie, ZUCHT. Als je ze nodig hebt, zijn ze er niet en als je ze niet wil zien, zijn ze ineens overal.
UIteindelijk heb ik toch lekker gereden en ik had mn boodschapjes weer.