Goed, ik ben nog steeds niet over uit waar ik een zadel ga halen, ik weet inmiddels wel dat ik een stubben wil. Dus dan begin ik aan m'n kijk, prijs en vergelijkonderzoek. Dus naar Divoza, de siegfried staat voor 1178 in de catalogus, maar als ik daar kom, dan kost het zadel ineens 1249,95 euro

Daarna verder gegaan richting Friesland. Afslag Marum en daar een ruitersportzaak bezocht. Daar kostte de siegfried spring 1098 euro, maar in de uitvoering die ik wil hebben komt er nog 10% overheen, en dan ben ik weer precies net zo duur uit als bij Divoza (divoza had het zadel dat ik zocht wel direct op v oorraad). Maar, het springzadel dat hier dus lag en waar ik opgezeten heb had dus te korte zweetbladen. En wat zegt die vrouw daar in de winkel:
WAAROM KOOP JE GEEN DRESSUURZADEL, DAN HEB JE HET PROBLEEM MET DIE ZWEETBLADEN NIET?

Daarna zegt ze nog: of rij je ook springwedstrijden. JA dus, en als ik voor een VZH of springzadel kom, DAN WIL IK GGGGEEEEEEEEEN dressuurzadel.
Dus m'n vriend direct: alle mensen die alleen maar dressuurrijden zijn te bang om te springen, dus mietjes

Ik kon er wel om lachen, die vrouw voelde zich denk ik iets beledigd, maar ik voelde mij echt beledigd vanwege die opmerking dat ik vanwege m'n lange benen maar een dressuurzadel moest kopen.
Het voordeel vna deze winkel is over het algemeen wel de service, en ik kan zelf een kleur uitzoeken. Ik heb namelijk een hele mooie kleur roodbruin gezien

CTD valt voor mij ook af, aangezien die zadels niet met langere zweetbladen te leveren zijn. Helaas.
Goed, m'n zoektocht is dus nog niet ten einde. Ik blijf het veel geld vinden, maar ook een mooi zadel. Ik krijg steeds meer respect voor die zadelmaker die niet veel duurder is, maar je niets aanpraat en alles volledige maakt zoals je zelf wilt. Nadeel is dan wel dat ik aan nieuw vastzit.
Maar wat vinden jullie van zo'n uitspraak in een ruitersportzaak? Wel erg vaag hoor, niet netjes vind ik het.