Volgende probleem is dus dat ik er wel veel in betrokken word en veel om hulp word gevraagd, maar ik wil dus best helpen maar dan moeten ze wel luisteren.
Ik ben gewoon bang dat als ze op deze manier verder gaan er iets heel erg fout gaat vroeg of laat...

En met ervaring bedoel ik dus niet alleen rijervaring maar ook gebrek aan kennis/ervaring in de omgang met het paard. Ze moeten gewoon nog zoooveel leren dat ik niet weet wáár ik beginnen moet en hóe ik ze bepaalde dingen aan het verstand moet brengen. (Ze willen trouwens wel heel goed voor hun paard zorgen dus daar ligt het zeker niet aan, daarom willen ze misschien ook niet altijd even goed luisteren...

Maargoed ik denk dat het probleem zo wel een beetje duidelijk is... zo niet vraag gerust!
Ik wil echt dringend hulp want ik heb absoluut geen zin in ongelukken!!!

(en dan nog even een big excuse voor het gebruiken van een oude gebruikersnaam van me... Voor de bokkers die wel weten (of willen weten) wie ik ben graag via pb, dit topic gaat over een bekende van me die het misschien zou kunnen komen te lezen en het is niet de bedoeling dat ik daar ruzie mee ga krijgen..