paard verkopen voor 1 miljoen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:31

Joleen schreef:
Okee, nu kom ik even met een andere opmerking, die wel een beetje offtopic is. Veel van jullie zeggen dat jullie paard voor dat bedrag niet weggaat omdat je er zo'n goede band mee hebt, maar heb je er dan nooit aan gedacht dat een paard ook kan overlijden?? Je raakt je paard vanzelf een keer kwijt. Dus als iemand een goed bod komt doen; Veel plezier ermee!

Of zit ik er nu heel erg naast?


ja duhu
Maar de tijd die ik met mijn knollie heb wil ik wel houden hoor, die krijgt niemand.
Het ligt dan niet in mijn handen dat maakt mij veel gelukkiger dan dat ik mijn droppies ga verkopen.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 13:37

Cassidy schreef:
Als ze het vragen voor mijn merrie is het antwoord bij mij: NO WAY!


Same here! Ik doe Ivanka echt never nooit niet meer weg. En ja, ooit gaat ze natuurlijk dood, maar ik wil haar zo lang mogelijk bij me houden als kan! Echt waar...

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 14:11

Ik verbaas mne een beetje dat er nog zoveel mensen zijn die het wel zouden doen. Ik zou mijn pony echt nooit weg doen, ook niet voor 1 miljoen, wat heb je nou aan 1 miljoen als je niet gelukkig bent???

Geld maakt nog niet gelukkig, zelfs 1 miljoen niet, je paardje krijg je er niet mee terug en dat is wat je graag wil hebben.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:53

ik zal er wel ff over moeten denken
maar als iemand anders haar een goed tehuis geeft
en als ze wedstrijden gaat rijden
zou ik denk ik wel ja zeggen!
maar laast is er wel 5000 euro op haar geboden

maar ff oftpic je moet wel denken wat er kan gebeuren als je het niet doet!
het paardje kan zijn breken en ga zo maar door

maar op dit moment blijft die van mij nu nog ff waar ze is!!!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 22:16

Ik geloof niet dat ik dan veel keus heb. Smiles is tenslotte officieel van mijn ouders.
mits hij naar een goed tehuis zou gaan (als iemand voor hem 1 miljoen wil betalen lijkt me wel maar toch) Zou ik het wel doen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 11:00

Nee, echt niet, je familie verkoop je toch ook niet? Nou daar maakt hij wel onderdeel van uit hoor, mn vader zegt wel eens dat hij drie kinderen heeft ipv 2 nu.. Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:29

voor 1 miljoen euro?echt wel Quentin is voor de helft al weg!! maar met destiny zou ik veeeel meer moeite hebben!

ze hebben voor Quentin als eens het 4 voudige geboden als wat ik er voor heb betaald(of ja mn ouders dan he) en ik zei nee, never! stomstomstom!nu zit ik met n stomvervelend paard!!mocht bij die mensen n goed jong paard uitzoeken(hadden een dressuurstal)en kreeg er nog geld bij ook!

kwam ze laatst nog tegen toen Q liep te klieren op n wedstrijd, ze herkenden Quentin en toen zei ik voor de grap, paardje kopen? helaas de interesse was weg ze hadden juist een ander paard gekocht...

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:39

Nee hoor, want een 2e Alfie krijg ik nooit weer...

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:40

Nooit, maar dan echt nooit gaat mijn lieverd voor het GELD weg!!!! Ik heb gewoon een band met mn paardje... Nee baloe blijft bij mij!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 15:14

Áls ik een eigen paard zou hebben zou ik hem/haar NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT NOOIT weg doen voor een miljoen, zelfs niet met nóg meer nullen erachter. Of het moet zo'n paard zijn wat zich ongelukkig bij mij voelt en waar ik geen band mee kan krijgen. Jee, ik zou het al erg vinden als één van mn verzorgpaarden verkocht zou worden. Een leven zonder Stel of Tjo kan ik me echt niet voorstellen.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 17:32

Bij mij is het antwoord toch NEE. Trouwens als iemand mij vraagt of Sweety te koop is dan is dit mijn antwoord: 'Nee en je hoeft niet te bieden' Sweety is mijn eerste eigen paardje en ik heb ze zelf ingereden. Binnekort (29oktober) heb ik haar 2 jaar en ik zou ze nu dus al voor geen miljoen weg doen echt niet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:03

Makkelijk. Dan mag die dr zo opladen en mee nemen.
Een miljoen is veel daar koop ik 1000 camilla's voor. Haha!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:05

Absoluut! ik kom hem persoonlijk afleveren met een strikje eromheen. Wilt u ook de trailer in een cadeau-papiertje??:D
1 miljoen is een heleboel geld waar je een hoop leuke dingen van kan doen. Daarvoor kan je ook een leuk ander paardje vinden waar je een goede band mee krijgt. Lachen Natuurlijk zal ik hem heel erg gaan missen, maar niets is voor eeuwig.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:08

Neej.. Ik denk het niet.. Ik hou zo veel van mijn paardje ook al heb ik soms ruzie.. . ik zou laterna zo'n spijt ervan hebben.

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:20

Elise schreef:
Nee, echt niet, je familie verkoop je toch ook niet? Nou daar maakt hij wel onderdeel van uit hoor, mn vader zegt wel eens dat hij drie kinderen heeft ipv 2 nu.. Lachen


Mijn zusje mogen ze zo meenemen hoor Haha!
Word gratis thuis bezorgt! Ruilen helaas niet mogelijk...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:44

TJa....ik zou willen dat ik nee kon zeggen, maar ik denk dat ik ja zeg.
Natuurlijk ALS je een geweldige band hebt met je paard, die door niks of niemand te vervangen is, dan doe je het niet. MAar als je dat nou eens niest hebt?
Als je je paard nou al meer dan twee jaar hebt, en je wel gek op hem bent, maar GEEN echte band met hem hebt. Wat nou als jou paardje je ziet als een willekeurige voorbijganger, ipv zijn eigen baasje??

Dat gevoel heb ik bij Tiko, weet niet hoet het komt, maar, ja, hoe moet ik eht zeggen 'klikt het niet??'

Begrijp me nie verkeerd, ik kan echt wel genieten van Tiek, maar heb niet het gevoel dat ik iets terugkrijg en daar komt ook nog eens bovenop dat ik best ambitie heb in de dresuur en/of endurance, en Tiko een tinker isen blijft.
Natuurlijk is het cool (en misschien wel coolerdan met een luxer paard) als ik ver kom in de dressuur, maar toch......
Als ik een miljoen heb zou ik een keurig opgevoed paard, zondergebreken met een leuk papier kunne kopen (en nog veeeeeeeel meer Haha!)

Denk dus dat ik jou zou zeggen.......
MAar ik zou willen dat ik zoveel van Tiek hield en/of dat we zo'n band hadden dat ik NEE zou zeggen.
NAtuurlijk is het ook nog anders als hij er echt niet meer is, kan me niet voorstellen hoe dat is. Nu lijkt het me niet vreselijk, wel ff moeilijk, maar meer neit, maar denk dat het in werkelijkheid wel zwaar zou vallen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:01

In de westernwereld gebeurt het nogal vaak. Als een redelijk jong paard goed presteert op een wedstrijd, kun je zomaar een bod verwachten. Een goed bod sla ik niet af. Ik zou Bud dus verkopen. Met pijn in mijn hart, maar die pijn wordt vast minder. Ik zou er meteen een ander paard voor kopen, als ik heel eerlijk ben. Weer een jonkie, lekker inrijden...heerlijk Lachen
Maar als het even kan, ga ik zo snel mogelijk werken als hoefsmid, geld verdienen, en er nog een paar bijkopen. Dan moeten ze wel met een belachelijk hoog bedrag komen willen ze Buddy kopen...wat dat betreft is hij for life...

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:14

Misschien alleen als ik weet dat hij 100% goed terecht komt, het liefst bij een klein fanatiek ruitertje die hem aan kan. En als niemand aan zijn trots(wat zich tussen zijn benen bevind)komt omdat hij niet lief genoeg is!
Ik zal hem verschrikkelijk gaan missen. En altijd willen dat hij terug kan wil de volgende eigenaar er van af.
Maar voor een shethengst zonder afstamming(oke, wel ggk dekhengst) word dat toch niet zo snel geboden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:04

Ik heb een ijzersterke band met Camilla, geef ontzettend veel om haar. Maar voor 1 miljoen gaat ze zeker weg. Wel even slikken en huilen maar ik doe er een strikje om en geef haar af.
Met Make heb ik ook een ontzettend goede band. Ik ken haar vanaf haar eerste seconde, nu is ze 4,5 maand en gaat ze over een paar dagen weg en dat is ook echt even slikken en huilen. Waarom Make wel en Camilla niet. En make gaat niet eens weg voor 1 miljoen. Oké het is wel iets anders maar Camilla zou ook zo weg gaan. Voor een half miljoen zou ik nog ja zeggen. Maar van die hoge boden krijgen we toch nooit. Dus hoef ik niet aan te denken. Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:43

Isatie is niet van mij maar als ze van mij zou zijn zou ze ook NOOIT weg gaan.. nog voor geen miljoen! De eigenaresse heeft dat trouwens ook gezegd, dat Ies nooit wel zal gaan.. Tja wat wil je, ze heeft isatie al vanaf dat ies 3 was en nu is ze 12!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:36

macario schreef:
Tja wat wil je, ze heeft isatie al vanaf dat ies 3 was en nu is ze 12!!


Dat zegt niets. Ik weet dat billy hier van Bokt gek is op haar paard, ze heeft hem al 10 jaar, maar zou er ook een strikkie om heen doen als er zoveel geld zou worden geboden. Het is maar net wat je paard je waard is denk ik.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:40

Ik zou ook voor geen miljoen mijn paarden wegdoen....ik heb een goede band met mijn dieren....het is net familie......

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:54

ik zou het wel doen, alleen moet ik wel weten dat het dan een goed baasje krijgt! ik ben tog al te groot voor em en dan koop ik een zuuper peerd!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:37

Strikje erom en snel op de trailer zetten voor ze van mening veranderen. Ik zou ze direct weg doen voor dat geld.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:31

Voor mij ook het verhaal van het strikje. Graag zo snel mogelijk weg, straks breekt het beest een been. Ik heb dan wel geen eigen paard, maar tegen de tijd dat die droom uit is gekomen heb ik waarschijnlijk ook een hypotheek. Dat geld kan je echt wel voor hele leuke dingen gebruiken, inclusief een of meer nieuwe paarden.