die hoestte al een week behoorlijk, en ik heb het dus eerst aangekeken en vandaag kwam de DA van de paardenkliniek.
Ze had inderdaad veel slijm zitten, hij kon het horen met de stetoscoop, toevallig dat ze net een diepe zucht slaakte!
Je kunt namelijk aan een paard nooit vragen:
"Wilt u NU even zuchten?"

Zij deed het echter al vrijwillig...
Ook kwamen er wat hoestjes terwijl de DA op stal was, dus hij zei al: Dat zit inderdaad diep, en is niet zomaar eventjes over.
Oplossing:
Cerise kreeg een speciale siroop: 2x per dag door de muesli.
Sinds gisteren krijgt ze ook al tijmsiroop door de muesli op aanraden van mijn instructrice, schijnt goed te helpen bij hoesten/vastzitten van slijm.
Dat werd nog eens bevestigd door de DA, was ik wel blij mee.

Ook kreeg Cerise 2 injecties, antibiotica en nog wat, ben de naam ff kwijt, en we moeten over 2 weken bellen hoe het is.
Als het dan nog niet over is moet ze een bronchoscopie of weet ik veel, in ieder geval met zo'n slangetje binnenin haar lichaam kijken... iew...

Ik weet wat zo'n slang richting je longen inhoudt, heb het zelf ook gehad!
Maar ik denk niet dat het bij haar nodig is.
Oorzaak dat ze zo verkouden is geworden is waarschijnlijk de tocht (haar stal is precies tussen 2 deuren in, en men vergeet die nog wel eens dicht te doen..

Vandaag schijnt hier de zon (althans, vanmorgen nog wel

De DA had gezegd dat ik wel op Cerise mocht rijden, maar niet in 't zweet rijden, dus bijv. een gezellig buitenritje in stap en af en toe een drafje, maar niet dressuurmatig aan de gang gaan.
Hoeft voor mij ook niet! Ben al lang blij als mijn meisie lekker goed uitziekt, rustig aan doet, en gauw weer beter is.

Nu over mijn uitzaaiingen in mijn longen.
De arts heeft geluisterd naar mijn longen: geen ruis, NIETS.

Dit was een erg goed teken, en ik moet dus dinsdag mijn derde chemokuur, daarna foto's laten maken en dan op 8 november weer naar de arts voor de uitslag.
Als, ik zeg dus áls, mijn longen schoon zijn...
Dus als de chemotherapie goed heeft aangeslagen en de uitzaaiingen zijn al helemáál verdwenen (daar is grote kans op dus), dan kan ik 2 dingen doen.
1. Nog 1x een kuur (moet sowieso van de arts) en daarna stoppen, maar wel onder goede controle blijven en vaak foto's laten maken.
2. Nog 1x een kuur en voor de zekerheid 6 weken daarna nog een kuur, en daarna controle etc.
Ik denk dat ik voor optie 1. kies.... }>
Dan ben ik voor eind december klaar met alle chemokuren, en kan ik het nieuwe jaar gaan starten met Cerise!

Doe ik toch wel hoor, maar goed, MET chemokuren kan ik haar niet goed trainen en ben ik zelf ook een dweil qua conditie, dus je kunt je voorstellen hoe zo'n proefje eruit ziet... B)

In ieder geval ben ik wel positief over het gesprek met de arts vanmorgen.
Ik had gedacht nog zeker tot eind januari te moeten met die chemo's...
Gelukkig niet, althans, op voorwaarde dat na de derde chemo mijn longen schoon zijn, en daar gaan we gewoon vanuit toch?

Ik kon die arts wel zoenen!

Heb het maar niet gedaan, want de arme man vliegt morgen naar Nice om een lezing in 't engels te houden over nieuwe medische ontwikkelingen op 't gebied van kanker, en 2 dagen daarna vliegt hij naar Bologna in Italie ook voor zo'n lezing.
En jah...
Als je zo'n lezing houdt voor de beste experts van Europa

Gelukkig is het geen man die het hoog in zijn bol heeft.
Beide benen op de grond-type.
En die benen in een oude spijkerbroek, en 't liefst een slobbertrui daarboven.
Hij blijft geloven
geloven in het innerlijk, de ziel
zo vaak dat een patient viel
maar voor zijn neus opklom
uit de diepste dalen
medicijnen die falen
toch
een ander 'medicijn'
bestaat die nog?
Dorine die lacht
ja
er is een kracht