Brief aan mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Brief aan mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 16:38

Lieve Matador,

Morgen is het zover, dan ga je weg. Begin je aan een nieuw avontuur, ga je eindelijk doen wat je zo graag wilt doen... springen.

Ik heb je dat nooit kunnen geven, ik ben te bang en bak er niks van, kan je niet ondersteunen en helpen, waardoor je voor mij gewoon te moeilijk werd, te enthousiast. Zo hard als je over de hindernissen ging joh, ik deed het in mn broek! En daarom reed ik dressuur met je.

Daar vond je niks aan, deed ook alles om er onderuit te komen, oh ja, je was zo slim Lachen Vaak zat ik te lachen op je rug, want je kon een hele trucendoos opentrekken om onder een oefening uit te komen. En toch was je altijd komisch, leuk zelfs. Ik nam het je vaak niet kwalijk, al zat ik ook wel met mijn handen in het haar, want de gemakkelijkste was je nooit met rijden, ook al was je zo lief. Maar je wist donders goed als je echt te ver gegaan was, dan bedelde je niet om je beloning, dan stond je stil in de stal, wist je dat je die dag goed verpest had...

Ja Matje, je bent slim.... Ik zei altijd voor de grap: Een amateur kan er niks mee, daar is hij te moeilijk voor. En een prof wil hem niet, daarvoor blinkt hij onvoldoende uit! Maar ik was die amateur die het iedere dag maar weer probeerde, en met veel bloed, zweet en tranen reed ik je naar een behoorlijk niveau en kwame we op een gegeven moment op een punt dat we met elkaar konden lezen en schrijven.

En toen, werd ik vorig jaar geopereerd aan mijn schouder. Ja, dat was ook zoiets - ook daar had je schuld aan, jij moest zonodig tijdens het longeren ineens changeren en de andere kant uitrennen, met mij aan de lijn over de grond er achter aan slepend.... hierdoor had je mijn halve schouder kapot getrokken, sukkel die je bent....
Ik bracht je weg naar mijn instructrice en zij reed je, je mocht springen, je vond het fantastisch!

Toen ik weer redelijk hersteld was, ging ik je weer rijden maar het was allemaal anders dan ik had gedacht - je leek wel moeilijker dan ooit en ik was voorzichtiger geworden, nee, niet bang. Maar ik wilde mijn zorgvuldig gerepareerde en geconstrueerde schouder niet kapot maken, ik wilde zéker niet vallen!

En toen gebeurde het - de tweede keer dat ik je reed. Je schrok van een onbekend "iets" en zette het op een rennen, zoals je wel vaker deed. Waarom je dat deed, weet ik niet, hoe het kwam en wat er precies gebeurd is, weet ik ook niet. Sterker nog - ik herinner mij helemaal niks van wat je die dag deed. Ik viel namelijk keihard op mijn hoofd toen jij ineens de andere kant op draaide en ik droeg geen cap. Ik viel zo hard dat ik geen herinnering meer heb aan die dag, op dat moment vond ik dat wel prima, kun je ook niet bang worden.

Dat ik vrij kort na mijn val ten gevolge van de impact op mijn hersenen een hersenbloeding kreeg, is eigenlijk langs mij heen gegaan, het werd niet erkend en dus liep ik door... toen later pas werd vastgesteld wat daadwerkelijk gebeurd was, kwam de klap. En ondertussen had jij mij er ook alweer een keer afgegooid....

Mijn vertrouwen in jou slonk met de dag en het leek wel alsof onze eens zo sterke band, langzaam afbrokkelde tot er niets meer over was.

Ik begon mij te ergeren aan jouw gedrag, dat wat eens zo leuk was, vond ik nu niks meer aan en zelfs ergerlijk. Als je weer eens over mij heen wilde lopen, mij omver duwde of gewoon alles wat ik deed negeerde, werd ik boos, wat ik eerst nooit werd.

Jij ging je op je beurt ook steeds meer ergeren aan mij en dat liet je duidelijk merken, je negeerde me volkomen, liet je niet meer vangen in de wei en kwam alleen nog als ik eten had.
Een knuffelaar ben je nooit geweest maar nu stond je zichtbaar zuur te kijken als ik je aan wilde halen.

Wat heb ik gehuild Matje, om jou.... om hoe het nu tussen ons ging... Speciaal uit liefde voor het paard ben ik verhuisd naar duitsland, om jou een fijn leven te bezorgen, we zouden het samen weer helemaal fijn gaan krijgen en jij? Jij leek per dag verder van mij af te komen staan.....

Ook durfde ik je niet meer te rijden, ik had nog restklachten van mijn hersenbloeding en je bent nu eenmaal niet het paard waar je vertrouwen op zult krijgen, nee, bij jou moet je vertrouwen géven, niet verkrijgen!

Vorige week maakte ik de beslissing... je gaat nu weg. Het doet me veel verdriet kerel, maar ik heb een paard gevonden dat mij hopelijk kan geven wat ik zo mis - plezier in het rijden. plezier in paarden in het algemeen. Het klinkt gemeen als ik dat zeg maar jij hebt mij dat ontnomen lieverd, jij zorgde er voor dat mijn zelfvertrouwen weg is, het paard van C&A nog eng lijkt en ik het gevoel kreeg nog geen beginnersles op een manege te kunnen rijden....

Morgen komt hij, mijn nieuwe vriend. Hij heet Major en is alles wat jij niet bent - rustig, braaf en bomproef. Oh ik had gehoopt dat je met de jaren rustiger zou worden, dat we weer konden genieten van onze ritten, maar de koek is op. We zijn een getrouwd stel dat eigenlijk al lang geleden uit elkaar gegaan zijn, we zitten alleen nog te wachten op de scheidingspapieren.....

Morgen ga je weg, je wordt gelijk meegenomen en je gaat waarschijnlijk naar Engeland, de springsport in. Er is veel vraag naar jouw type, jouw prachtige uiterlijk en jouw springtechniek. Ze zijn enthousiast over je weet je dat?

Ik gun je het beste mijn lieve schat, en dat kan ik je niet meer geven. Dat kunnen we elkaar niet meer geven... we zijn uit elkaar gegroeid en dat doet pijn. Als ik je zie, dan wordt ik verdrietig en ik weet zeker dat ik morgen enorm moet huilen... dat weet ik, omdat de gedachte je los te laten me gek maakt... maar ik moet, voor ons beiden... die keuze moet ik helaas maken, maar ik weet diep van binnen dat het het juiste is, wat ik doe. Ik weet dat ik zal huilen omdat ik dat nu, nu ik je dit zo vertel, ook doe...

Zou je het besef hebben, dan zou jij er net zo over denken, dat weet ik zeker. En ondanks dat jij morgen niet zult huilen, hoop ik dat je diep in je hart herinneringen zult hebben en houden aan ons tweetjes.

Lieve Matador, je was een ware vriend voor mij. Juist omdat ik zoveel van je hou, laat ik je los. En juist omdat ik je het beste van de wereld gun, bloedt mijn hart voor jou.

Tot ziens mijn vriend, het ga je goed....

Je baasje

Kyrseltje

Re: Brief aan mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:43

Wat een prachtige brief! Ik denk dat je de goede beslissing hebt gemaakt. Heel veel sterkte !

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:43

ow ow ow tranen in m'n ogen Verdrietig Verdrietig

ik hoop dat je paardje het ontzettend goed gaat krijgen bij z'n nieuwe baas en dat jij een nieuwe start kan maken met je nieuwe paard

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:44

mooi hoor !!!

moest bijna huilen Tong uitsteken

sterkte !!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:44

Heel veel sterkte met deze beslissing! Ik hoop voor je dat je weer plezier krijgt in het rijden, en dat Matje zijn springliefde kan beoefenen Ja
Sterkte!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:46

jeetje meid
heb er kippenvel van
Het is vast en zeker de juiste beslissing die je hebt genomen.....
Geniet vanaf morgen van je nieuwe vriend en denk terug aan alle goede herinneringen die je met matador had...

Jana_en_Ik

Schitterend die brief... sterkte!

vuurtoren

heel veel sterkte morgen en ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen ondanks dat het een hele zware beslissing is.
en ik wens je onwijs veel succes en geluk met je nieuwe paardje dat je je plezier in het paardrijden maar weer gauw terug krijgt.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:50

Ik denk dat je zelf goed beseft dat het beter zo is, fijn dat je je paardje de kans wil geven, die hij verdiend. Nl. de springsport in, als dat het gene is die hij zo graag wil doen, moet je daar voor open staan. Knap hoor! Dat je dat onder ogen durft zien!

Veel sterkte Ach gut Onthoud maar, dat hij nu wellicht meer plezier in het werk zal hebben, ondanks al die fijne herinneringen.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:52

en ik denk niet dat hij jou vergeet hoor, ik denk dat hij dondersgoed weet dat jij het afscheid ook moeilijk vindt, maar vergeten doet hij niet

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:53

wat een mooie brief! ik hoop dat het met je volgende paardje beter gaat en dat je het vertrouwen weer terugkrijgt! en ik hoop voor matador dat hij ook een lief baasje krijgt die met hem wil springen enz...
succes allebei!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:08

Een hele mooie brief.
Heel veel sterkte morgen.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:14

Een hele gemeende brief!
Heel erg veel sterkte!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:16

Heb kippevel van je brief, wat heb je dat mooi opgeschreven...
Heel veel sterkte met het afscheid. Ik weet zeker dat als Matador zo had kunnen denken als wij, hij het er mee eens was geweest... Juist omdat je zoveel van hem houd moet je hem laten gaan...

Ontzettend moeilijke maar dappere beslissing Ach gut

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:19

Wauw, wat een prachtige brief
je heb het heel oprecht geschreven, heel veel sterkte met het afscheid, je zal het wel moeilijk hebben.
Ik zat net met tranen in mn ogen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:20

Uit je brief blijkt je onvoorwaardelijke liefde voor je paard, ik krijg hier echt tranen van in mijn ogen.

Je hebt de juiste keus gemaakt, hoe moeilijk deze ook was. Veel sterkte morgen bij het afscheid en ik hoop dat je nieuwe paard je weer moed geeft.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:21

Mooie brief, de tranen schoten in mijn ogen.. Nagelbijten / Gniffelen
Heel dapper dat je deze beslissing kiest.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:26

Wat een 'mooie' brief. Toen ik op de helft was, sprongen de tranen in m'n ogen.
Hoe moet dat bij jou dan wel niet zijn?

Ik wens je heel veel sterkte, het is de juiste beslissing die je maakt, voor jou én voor hem.

Heel veel succes en plezier met je nieuwe paardje.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:28

sterkte ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt voor jullie allebei, gaat hij naar een handelaar? heb je specifiek voor Engeland gekozen ? zo kan je hem moeilijker opzoeken Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 17:32

meissielief schreef:
sterkte ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt voor jullie allebei, gaat hij naar een handelaar? heb je specifiek voor Engeland gekozen ? zo kan je hem moeilijker opzoeken Ach gut

Hij wordt "ingeruild" tegen mijn nieuwe paard. Ondanks dat het een handelaar is, is dit een hele aardige en met paarden begaand Ja Hij heeft veel connecties, ook in de springwereld en zei dat er in Engeland veel vraag was naar zijn type, ras en springvermogen. De Hunter class heet dat Lachen
Aan de ene kant vind ik het heel erg dat hij zo ver weg gaat, aan de andere kant... het zou toch maar verdriet opleveren, daar ken ik mezelf goed genoeg voor.

Hij gaat een goed tehuis krijgen Ja En zijn droom komt er ook nog mee uit - springpaard! Ik zie hem in gedachte al lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:34

Prachtige brief, ik had een brok in m'n keel.. Je hebt een goede keus gemaakt en ik hoop dat het met jullie allebei goed zal komen Lachen

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:39

Schitterende brief, er blijkt ook uit dat je er vrede mee hebt. Ik denk inderdaad ook dat je een juiste beslissing hebt genomen, al zal het niet makkelijk zijn. Heel veel sterkte morgen en alvast heel veel plezier en sycces met Major.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:41

Anoniem schreef:
Prachtige brief, ik had een brok in m'n keel.. Je hebt een goede keus gemaakt en ik hoop dat het met jullie allebei goed zal komen Lachen

Gaat hiermee akkoord.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:47

Heel mooie brief, en zo emotioneel! Ik vind het dapper dat je die beslissing genomen hebt. Wat me zeker niet makkelijk lijkt. Succes & sterkte morgen. Veel plezier en succes met je nieuwe paard!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:03

Wat een mooie brief! Ik snap dat deze keuze moeilijk voor je was! Heel veel sterkte! En veel plezier met je nieuwe paardje!