Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijderd2

Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 14:19

Mijn verhaal:

Ik had net een eigen paard gekregen toen mijn ouders gingen scheiden. Het was echt een super paard maar veranderde snel. Hij heeft vaak getrapt enzo en was niet helemaal gezond en was ook niet geschikt voor de wedstrijden. Maar samen met 2 vriendinnen liep hij steeds beter en beter. Ik ben er toen afgevallen en heb een hersenschudding gekregen daarna ben ik er niet meer opgeklommen al wilde ik het nog zo graag het mocht niet van mijn moeder. Mijn vriendin Mare reed hem en het beetje angst wat ik had voor mijn lieve Celest was uiteindelijk helemaal weg. Maar hier thuis kwamen er problemen tussen Mijn ouders en steeds minder geld. Uiteindelijk was het zo erg dat we 3 maanden geen stalling betaald hadden en ik niet met hem naar de hoefsmid kon. Dus het was nu eenmaal zo hij moest weg. Iedereen zei dat Celestial een gevaarlijk paard was en niemand hem ooit zou willen maar Mare en ik wisten dat dit niet zo was. Ook al was het niet de liefste ik hield van hem echt! Maar goed toch maar een advertentie het duurde eventjes maar uiteindelijk stroomde de reacties binnen. Veel haakte af bij het horen van zijn leeftijd (16) maar er was 1 meisje wat wilde komen kijken. Ik heb haar veel over hem verteld en veel foto's laten zien. Ze zou gisteren om 2 uur komen kijken.

Maar ze is nooit op komen dagen!

Het was gewoon een of ander dom geintje. Wat bij mij nog veel harder aan kwam dan bij een ander. Waarom vraag je je nu af. We hadden dus al 3 maanden geen stalling betaald en kregen al zo veel deurwaarderd enzo. Uiteindelijk toch de hoefsmid bij elkaar gespaard en laten komen speciaal voor de verkoop. We hadden het geld zo hard nodig! Nog steeds! En de eigenaar van de pensionstal waar mijn liefste paard staat was het ook voortaan zat. We moesten de papieren inleveren als een soort van borg. En als dit meisje hem dan niet kocht (want hier was hij al zeker van, want zeker hij vind dat de enige plek voor mijn lieverd de slacht was) dan zou hij naar de weide gaan omdat hij geen stalling bezet gaat houden voor iemand die niet betaald. Al mijn hoop was dus op dat meisje gericht. En nu is ze dus niet gekomen en kreeg ik te horen dat Celestial naar de weide gaat. Ik dacht in eerste in stantie nog dat het de weide bij stal was maar ik mag niet eens weten waar hij is! Vandaag word Celestial daar dus heen gebracht. En zolang wij niet betalen weet ik niet waar hij is! En aangezien we moeite doen om hier thuis alles draaiende te houden gaat dit lang duren. En ik weet niet of die meneer hier zo lang op gaat zitten wachten. En hij was degene die het hardste roepte dat mijn paard niks waard is en gewoon naar de slacht moest. Dus het enige wat mij sinds gisteren bezighoud is:

Waar is mijn schat, en hoe lang zal hij nog in leven blijven! Krijg ik hem ooit nog te zien?

Iedereen zei dat het het beste was en dat het wel goed zou komen. En als er over een paar maanden wat meer geld was dan zou ik toch een leuk paardje kunnen kopen om ook wedstrijden te kunnen rijden. Maar dat geld zal er niet over een paar maanden zijn! Ik huil er best veel over. Heb ook best slecht geslapen vanacht. Vind het wel erg lief dat iedereen op stal aan bied dat ik op hun paard rijd maar dat is hun paard en ik wil alleen mijn eigen paardje weer zien. Vind het dus ook moeilijk om te zien dat mijn beste vriendin wel een leuk eigen ponytje heeft waar ze veel plezier aan heeft. Ben bijna jarig ook en heb voor mijn verjaardagsfeestje van al mijn vriendinnen samen een heel mooi dekje, halster + touw en bandages gekregen voor mijn nieuwe pony. Maar die komt er pas over een hele lange tijd. Misschien wel niet! Ik ben ze erg dankbaar maar vind het wel moeilijk. Ik heb 2 Hoefijzers van Celestial opgehangen in de garage waar ik al zijn spullen ook heb opgeborgen. Ik mis hem gewoon! Hoe kan ik hier mee omgaan?

Afbeelding
Afbeelding
http://img526.imageshack.us/img526/8803 ... 600cu8.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/6034 ... 450nu7.jpg

Bedankt dat je mijn hele lange verhaal hebt willen lezen, het moest er eventjes uit!
Kus Jennifer
Laatst bijgewerkt door Leo op 02-07-07 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: maximaal 2 foto's plaatsen

LEKKERGEK

Re: Celest Zou je nog lang in leven blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:08

Jeetje, wat erg.
Ik hoop voor je dat alles goed komt..
Heel veel sterkte ermee

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:12

Het is een mooi dier, en ik denk zomaar dat hij echt wel goed terecht gaat komen. Op ieder potje past een deksel...

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:14

Wel een moeilijk verhaal. Hadden je vriendinnen net ieder 1 maand stal kunnen betalen? Ze hebben tenslotte ook op je paard gereden (als ik het goed begrepen had). Maar ik begrijp de pension eigenaar ook wel. Als iedereen niet zou betalen, kan hij ook geen stro, hooi en brok kopen...
Hoop wel voor je dat je d'r nog terug krijgt. Kan je zelf geen (bij) baantje nemen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:42

De pensioneigenaar kan dit niet zomaar maken. Hij kan wel zeggen dat hij het paard en jou niet meer op het erf wil hebben, maar het klopt niet dat hij hem zomaar ergens heen kan brengen en zeker niet zonder te zeggen waar hij is. Voor de politie valt dit onder diefstal namelijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:21

[IM] --> [PP]

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:19

beetje raar dat die staleigenaar je paard ergens neer zet waar jij hem niet kan vinden,, eigenlijk mag dat niet!! want het is nog steeds jou paard..
wel een erg verhaal.. heb het beste met je voort en hoop dat het snel goed komt!!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:37

Kun je hem dan niet naar een paardenasiel brengen. Alles beter dan dat hij naar de slacht moet.
Misschien kun je op internet ff googlen naar paardenopvangs.

Heel veel sterkte ermee.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:20

Maak je niet druk, hij stond net nog gewoon op stal!
Henk maakt em echt niet zomaar af, die is ECHT de beroerdste niet, betaal anders in termijnen...
Laatst bijgewerkt door _June op 02-07-07 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:26

Als de stalling niet betaald word dan mag de staleigenaar hem alders plaatsen mits het zijn terrein is.
Hij is echter wel verplicht het paard de nodige zorg te geven.
)voer etc)

Heb jij de staleigenaar aangeboden bijv om te helpen op stal??
Ik weet niet hoe oud je bent maar anders kun je een baantje proberen te zoeken.
Laat je van je beste kant zien en misschien dat hij je dan bezoekrecgt geeft?!?!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:37

raket schreef:
Als de stalling niet betaald word dan mag de staleigenaar hem alders plaatsen mits het zijn terrein is.
Hij is echter wel verplicht het paard de nodige zorg te geven.
)voer etc)

Geldt dit ook als het om een dier gaat dat pijn heeft en aldoor kreupel is? Dus in principe als dit nog 6 maanden zou duren, moet de pensionhouder het dier 6 maanden houden en zien hoe hij pijn lijdt?
Laatst bijgewerkt door _June op 02-07-07 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:38

Sorry jennifer, maar ik vind een beetje belachelijk, dat je henk nu zo in een "kwaad"daglicht stelt.Wat ik er uit begrepen heb is dat deze regeling met je vader besproken is.Ik vind het echt heel vervelend wat er nu gaande is, maar Henk kan er ook niets aan doen.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:41

Risje80 schreef:
Kun je hem dan niet naar een paardenasiel brengen. Alles beter dan dat hij naar de slacht moet.
Misschien kun je op internet ff googlen naar paardenopvangs.

Heel veel sterkte ermee.

Bestaan die? En waar blijft de pensionhouder zijn geld dan?

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:42

@ _june, amen.
Daarkomt bij dat de maanden die hij hem dan nu nog langer zou moeten houden, moeten ook afgrekend worden, dus stel dat dit 6 maanden zou zijn. dan wordt het dus 3+6 = 9 maanden stalgeld en zo blijft dat maar oplopen.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:58

phoe vervelend..
ken je geen staldeler ofzo zoeken
die eventuweel je paardje mee wilt verzorgen en dan
gedeeltelijk mee helpt met de kosten..
t is t proberen waard en wie weet vindje nog is wat.
kijk nee heb je en ja ken je krijgen nartuurlijk..
nou in ieder geval succes..

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:59

maverick schreef:
Sorry jennifer, maar ik vind een beetje belachelijk, dat je henk nu zo in een "kwaad"daglicht stelt.Wat ik er uit begrepen heb is dat deze regeling met je vader besproken is.Ik vind het echt heel vervelend wat er nu gaande is, maar Henk kan er ook niets aan doen.

Ze noemt geen namen toch?
Ze is nog jong en maakt zich zorgen.. een vervelende thuissituatie plus ze dreigt haar paardje kwijt te raken..
Een beetje support of een geruststelling zou geen kwaad kunnen op het moment dat je hele vertrouwde vaste bodem onder je vandaan wordt geschopt.
Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:02

mischien kan je bij hem werken als afbetaling

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:07

Bolxy schreef:
maverick schreef:

Ze noemt geen namen toch?
Ze is nog jong en maakt zich zorgen.. een vervelende thuissituatie plus ze dreigt haar paardje kwijt te raken..
Een beetje support of een geruststelling zou geen kwaad kunnen op het moment dat je hele vertrouwde vaste bodem onder je vandaan wordt geschopt.
Ach gut

Kan wel zo zijn,maar ze stelt nu wel de pensionhouder in kwaad licht.Daarkomt bij wat als het beestje ziek wordt?? Hem dan maar dood laten gaan, omdat er geen geld is???? Het is mischien wel hard maar dit is beste oplossing.iig voor het paard.De pensionhouder had ook liever anders opgelost,maar die heeft al 3 maaden uitstel gemaakt en al een keer de smid betaald, omdat ie hij zolang op zn voeten stond dat hij nog kreupeler liep, dan anders.Dus ja

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:15

@ Maverick.

En wat als het om jouw paard gaat?

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:20

Ik snap Maverick! Je hoort iemand niet in zulk kwaad licht te zetten!
Klinkt hard, maar de pony eerder verkopen was denk ik de beste oplossing!

Als ik nu 3mnd geen stalling zou betalen, eigenaar van me pensionstal zal precies hetzelfde reageren!
En om eerlijk te zijn, hij heeft er dan goed recht op!
Een paard verkopen is moelijk! Been there done that!
Maar als het het beste is, voor je paard en voor je eigen, dan moet je het gewoon doen!

Mja TS het neemt niet weg dat ik het erg naar voor je vindt! En hoop van harte dat het goedkomt!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:22

Nanne schreef:
@ Maverick.

En wat als het om jouw paard gaat?

Ik heb vorige week mijn 2 jarige hengt laten slachten omdat hij geen paardwaardig bestaan meer had.Verkopen helaas ging niet.Daarkomt bij dat als ooit ik mijn paarden niet meer zou kunnen onderhouden, ik ze zou verkopen,dit uit oogpunt voor de paarden.Welzijn van het beestje gaat voor.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:29

Ik ben helemaal met je eens dat de welzijn van een dier voor gaat. Heb zelf 2 jaar terug een veulen in moeten laten slapen.. Omdat ze ook geen paardwaardig bestaan zou hebben.

Maar ik kan me ook voorstellen hoe de TS zich voelt, heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt.. Maar ik denk dat deze situatie ook een beetje buiten haar schuld is zeg maar. Ik denk dat het pensiongeld door de TS haar ouders betaald word, en als die het niet meer op kunnen/willen brengen kan zij daar niets aan doen. Maar het is het ergst is het uiteraard voor het paard.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 07:24

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 10:43

Weet je ik zal het nog een beetje uitleggen, Celestial stond al langer te koop dus voor de mensen die zeiden dat ik hem eerder te koop had moeten zetten omdat 3 maanden ook erg veel is.. Hij stond nu al zo'n 2 maanden misschien wel meer te koop. Daar komt nog bij dat mijn vader bleef beloven te betalen. Maar hij heeft gewoon niks maar durfde dit niet toe te geven. Uiteindelijk heeft hij er mee ingestemd hem te koop te zetten, want hier thuis kan mijn vader ook geen alimentatie betalen enzo en dat geeft weer ruzie. Maar het blijft zo celestial is een moeilijk paard om te verkopen. Hij heeft lange tijd heel veel kreupel gelopen maar dit is lang weggeweest tot het voortaan zo erg werd dat hij ook nog eens heel nodig naar de hoefsmid moest (maverick wat je zei dat de pensionhouder dit heeft betaald is niet waar) dus toen hebben mijn moeder en mijn broer en ik dat bij elkaar gespaard (€45) zodat hij er tenminste goed uitzag als die mensen kwamen. Nu liep hij gisteren op de een of andere manier weer kreupel en dat vonden Mare en ik echt raar. Maar aangezien hij ook een platvoet en een ingezakte rug heeft zal hij ook nooit door een medische keuring heen komen dus... Daarom kreeg ik weinig reacties op hem uiteindelijk heel veel want Mare had er ook nog een andere advertentie op gezet maar heel veel haakte dus af toen ze zei dat Celest 16 was.

Citaat:

@ Maverick: Het was zowieso niet mijn bedoeling Henk in een kwaad daglicht te stellen dus als dit toch is gebeurt sorry. De regeling die met mijn vader besproken is: Ik zou het paspoort inleveren als borg, zodat wij er niet zomaar met hem vandoor konden gaan. Toen zei Henk ik ga niet langer een stal bezet houden als jullie toch niet betalen (begrijpelijk toch wel). Dus ik dacht dan gaat hij naar de weide of wel paddock bij stal.. Maar dat is dus niet zo,, hij staat ergens waar ik niet mag weten waar totdat ik heb betaald zei hij. Henk kan er verder ook niet veel aan doen maar ik weet wel zeker dat als wij over een maand niet betaald hebben (hier zijn we hard naar op weg, want we proberen alles maar we komen nooit aan genoeg geld) dan is Celest van hem. Maar Henk zei zelf Celest is gevaarlijk (vind hij) en je hebt er niks aan, en hij is niks waard, en je krijgt hem toch nooit verkocht, en de enige plaats voor hem zijn de frikandellen en ga zo maar door weet je wel. Dus ik weet zeker dat als wij over een maand niet betaald hebben dan is hij naar de slacht. Mama denkt al eerder want anders zouden we toch wel mogen weten waar die staat?? Maarja dat is dan afwachten.

@ de rest: Bedankt voor de reacties enzo, het idee om de schuld weg te werken is wel een heel goed idee (weet alleen niet hoe lang ik dan wel niet moet werken voor €500 af te betalen maarja dat zien we dan wel weer) Ik ben trouwens 12 jaar voor degene die het vroegen, morgen 13 Pling

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:52

Jennifer, Celest stond gister nog gewoon heel de dag op stal. En ik snap het punt van henk best jullie kunnen het niet betalen, wanneer jullie dit even meteen eerlijk aan henk hadden verteld hadden jullie tot een oplossing kunnen komen. Wanneer het blijkt dat jullie echt niet kunnen betalen, en hij wordt niet verkocht net als nu. Is dit toch een perfecte oplossing. Henk zet hem lekker op de wei, zodat hij weer kan gaan aansterken, nu is hij veel ste dun. Ik weet zeker als je naar Henk toe gaat en je vraagt of je mag weten waar hij staat. Dat hij hier echt niet moeilijk over zal doen. Ik ken henk veel langer als vandaag, en hij is helemaal niet zo kwaad! Hij heeft juist heel erg veel geduld, en geeft iedereen een kans!