Eerst dit: [VvdD] De nieuwe stalhulp
En nu iets dat ik toch een stuk minder leuk vindt, helemaal niet leuk eigenlijk.
De paarden staan bij ons op stal altijd heel ruim in het stro, iedere dag uitgemest, gewoon een schone stal met veel stro. Vandaag stond ze er een beetje karig bij, eigenlijk gewoon op het beton in haar eigen poep. En dat wil ik dus niet hebben, ze ligt 's nachts vaak en dan wil ik haar niet op die koude vloer hebben en al helemaal niet in de poep.
Dus ik vroeg aan het meisje dat er het langste werkt: 'Wie heeft er vanochtend opgestrooid? Want ze staat er een beetje karig bij'
Zij kijken: Age (= de nieuwe meneer) heeft gemest en het is inderdaad wel weinig ja... Gooi er maar wat bij.
Prima, opgelost dacht ik, maak ik geen punt van, wilde het alleen even melden, want de rest stond er ook wat zuinig bij.
Hoorde ik later dat ze nogal tekeer ging tegen meneer de nieuwe stalhulp. Ik had 'geklaagd' en weet ik wat nog niet meer, en het was echt geen manier van doen zo, dit kon echt niet. Of hij zelf niet zag dat het echt veel te weinig stro was enzo blablabla.
En dat was dus echt niet mijn bedoeling!

Kan gebeuren hoor, die man moet het ook nog leren, ik maak er geen punt van.
Nog wel tegen haar gezegd van joh moet dat nou echt zo? Ja, dat moest echt zo, anders leert 'ie het nooit

Kon Age niet meer vinden en toen ik klaar was met rijden was hij al naar huis, maar zal het morgen nog wel even tegen 'm zeggen, want dit vind ik echt niet leuk!