Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:daarom moeten we hier wat aan doen, samen met z'n alle.

fastsaskia schreef:Heb jij een pony of paard? zou je die willen opeten nou ik niet. ik hou van mijn dieren en ze op stal laten slapen is noch altijd beter dan ze honger laten lijden en in een vrachtwagen stoppen. paarden eten ons toch ook niet!! wij gebruikte ze vroeger om mee te jagen enz ze helpen ons en wat doen wij?? we slachten ze , zij kunnen er niks aan doen, Wij WEL!!!
.Get real, waarom paarden wel en de rest niet?
En ja, ik ben zelf wel vegetarisch ja..
marlinH schreef:ehm, nou allemaal vegetarisch worden, of alleen biologisch vlees eten? Simpel zat..En ja, ik ben zelf wel vegetarisch ja..
fastsaskia schreef:Heb jij een pony of paard? zou je die willen opeten nou ik niet. ik hou van mijn dieren en ze op stal laten slapen is noch altijd beter dan ze honger laten lijden en in een vrachtwagen stoppen. paarden eten ons toch ook niet!! wij gebruikte ze vroeger om mee te jagen enz ze helpen ons en wat doen wij?? we slachten ze , zij kunnen er niks aan doen, Wij WEL!!!

-. Misschien, heel misschien wil je dan wel inzien dat het beeld dat jij van de slacht hebt helemaal vertekend is. Honger lijden, in een vrachtwagen stoppen.... 
, ik ben ook alles behalve vegetarisch ingesteld. Waar ik wel tegen ben is hetgeen wat de slacht vooraf kan gaan, slachttransport. Hier omtrend zijn de regels véél te soepel en er is echt vaak veel te weinig controle op.. Ik heb het nu niet over het vervoer van je wei thuis naar het slachthuis 10km verderop. Maar het echte slachttransport, de paarden dat ergens in grote getallen worden opgekocht om dat met 40 op een vrachtwagen voor 10paarden gestopt te worden, waarna ze vaak zonder eten of drinken een 30/40uur durende rit voor de boeg hebben richting Italië zonder ook maar twee minuten hun benen te kunnen strekken. Valt er eentje, dan is dat jammer want die mag dan voor de rest van de rit liggen afzien terwijl hij vertrappeld wordt door de andere paarden. Het maakt niet uit ofdat het paard, daar aangekomen, nog van de vrachtwagen totaan het slachthuis kan gaan.. Als dat niet meer lukt wordt hij wel verder getrokken en geslagen totdat het wel lukt. Citaat:paarden eten ons toch ook niet!!

. Citaat:paarden eten ons toch ook niet!!
Nerwen schreef:Die filmpjes weten altijd zo leuk op je gemoed in te spelen hè.
.
'. Terwijl ik hier fantastisch leuke foto's en combinaties kan vinden in dat genre.
. xKatleentjex schreef:Is ook zo bij de meeste fimpjes, die zijn allemaal gekleurd.
Ga voor de grap maar eens zoeken naar anti-bit filmpjes. Krijg je tientallen beelden van paarden die zwaar in de bek gerukt worden, geslaan, getrapt, mond open, tong eruit, zielige blik...noem maar op.
En iedereen maar roepen 'aaaaaah wat sielugh! Wat een marteltuig dat bit, lang leve bitloos!'
Terwijl als je hier het gemiddelde HAW-topic opent je een rustig fijn nagefelijk paard ziet, met een ruiter met bit die een mooi licht contact bewaard en de ontspanning en vrolijkheid stralen er vanaf.
Beelden van vallende paarden tijdens een SGW/eventing, 'ah wat sielugh dat, weg met die dierenbeulerijsport!'. Terwijl ik hier fantastisch leuke foto's en combinaties kan vinden in dat genre.
Maar nee, omdat iemand uit de duizenden foto's 20 extreme gevallen in een filmpje zet, is het gelijk mishandeling.
Daarom zijn die zelfgemaakte youtube filmpjes als argumenten voor mij totaal waardeloos. Kom dan met onderzoeken, èchte feiten, eigen ervaringen etc... af. Want met de jusite foto opname en een zielig muziekje kan je alles wreed maken.
. xKatleentjex schreef:Nerwen schreef:Die filmpjes weten altijd zo leuk op je gemoed in te spelen hè.
Is ook zo bij de meeste fimpjes, die zijn allemaal gekleurd.
Ga voor de grap maar eens zoeken naar anti-bit filmpjes. Krijg je tientallen beelden van paarden die zwaar in de bek gerukt worden, geslaan, getrapt, mond open, tong eruit, zielige blik...noem maar op.
En iedereen maar roepen 'aaaaaah wat sielugh! Wat een marteltuig dat bit, lang leve bitloos!'
Terwijl als je hier het gemiddelde HAW-topic opent je een rustig fijn nagefelijk paard ziet, met een ruiter met bit die een mooi licht contact bewaard en de ontspanning en vrolijkheid stralen er vanaf.
Beelden van vallende paarden tijdens een SGW/eventing, 'ah wat sielugh dat, weg met die dierenbeulerijsport!'. Terwijl ik hier fantastisch leuke foto's en combinaties kan vinden in dat genre.
Maar nee, omdat iemand uit de duizenden foto's 20 extreme gevallen in een filmpje zet, is het gelijk mishandeling.
Daarom zijn die zelfgemaakte youtube filmpjes als argumenten voor mij totaal waardeloos. Kom dan met onderzoeken, èchte feiten, eigen ervaringen etc... af. Want met de jusite foto opname en een zielig muziekje kan je alles wreed maken.