Pony én paard te combineren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Pony én paard te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:59

Kom maar op Clown

Ik doe het op het moment zelf ook, maar in december stop ik met wedstrijden met de pony (18 jaar) en in het voorjaar gaat de pony misschien weg. Opzich is het wel te combineren vind ik, soms met school wat lastig, zit nu in 4 havo, dus wel heel druk, maar in het weekend kan ik ze zowiezo allebei rijden en verder wat afwisselen Ja

Odysseus

Re: Pony én paard te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:08

Ik zou pas 2 paarden(/pony's) nemen op 't moment dat jé echt tijd voor beide hebt, en dus niet 1 te kort laat komen.
Ik merk snel bij mensen met 2 paarden dat degene die lekkerder loopt (in de hand e.d.) zo'n 4 tot 5x per week wordt gereden. En de andere 'niet zo lekker lopende' wordt dan plots 2 tot 3x gereden...
Wees eerlijk tegenover jezelf én de paarden, het is leuk om er 2 te hebben, maar wees reeël met de hoeveelheid tijd die je hebt.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:18

Ik heb er zelf 2, maar dat lukt me dus echt niet. Daarom heb ik nu voor mn pony een verzorgstertje.

Het was bij mij inderdaad ook zo dat ik mijn paard gem. 5x per week reed, en de pony véél minder! En dat is gewoon zonde. Dus denk er goed over na zou ik zeggen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:20

-> PP

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:42

Wij hebben er momenteel 5, 3 te rijden, 1 veulen en een enter. Ik en mijnn zus redden het prima. Maar het ligt natuurlijk ook aan wat je reistijd is, hoeveel uren je bezig met met school en tot hoe laat je op school zit.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:48

Ik heb er ook een tijdje 2 moeten doen. Ik vond het eigenlijk wel echt zwaar, en ook niet leuk dus. Het ene paard ging weg, maar dat zou nog even duren, en die andere was net ingereden. Het is helemaal niet leuk om nog een paard te rijden zonder doel. Want 1 zou er verkocht worden, dus je traint niet echt voor wat. Met 1 paard kun je je hele aandacht aan hem geven.

Nu hebben we wel 2 paarden, maar mijn moeder doet er gewoon 1. Soms als zij niet kan rijd ik hem wel, maar dit komt zelden voor.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:22

Qua tijd red ik het wel, oké in de toestweek is het moeilijk, maar daar buiten om kan het makkelijk.
Maandag: Kwart over twee uit, eerst de pony, 's avonds gaat iemand anders met het paard naar les.
Dinsdag: 's middags privéles met een van de twee, de ander 's avonds na het eten.
Woensdag: Eerst het paard en dan met de pony naar les, 1 x in de maand andersom.
Donderdag: Pony op rust en het paard na het eten.
Vrijdag: Half 2 uit, dus allebei 's middags.
Zaterdag: Meestal met pony op wedstrijd (startkaart van het paard is er nog niet) en dan 's avonds of eind van de middag het paard.
Zondag: Allebei op rust, en ik ook. Tong uitsteken

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:23

my_travers schreef:
Het is helemaal niet leuk om nog een paard te rijden zonder doel. Want 1 zou er verkocht worden, dus je traint niet echt voor wat.

Ik wil met de pony zowiezo nog naar de L2 toe, dus ik train nog wel ergens voor met hem en met het paard ga ik over een maandje starten.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:37

Kijk dat is mooi. Toen ik wist dat ie verkocht zou worden mocht ik ook geen wedstrijden meer rijden, het had namelijk toch geen doel... jammer was dat...

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:25

Ik denk dat het wel kan.
Zeker handig om zo'n schema te maken.
Het zal vast wel af en toe tegenvallen, maar het is ook hartstikke leuk.
Zolang je voor beide goed blijft zorgen en zelf niet al te veel in tijdnood komt is het prima OK dan!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:26

Schema maken kan ook en als je twijfelt kan je misschien kijken of je voor een aantal dagen een leuke bijrijd(st)er

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:19

ik start met mn pony in de L2 en ben net met mn paard in de B begonnen

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:50

Ik heb een tijd een pony en paard gehad. Eerst ging het nog wel, maar later werd het toch wel erg druk.. De pony is toen weg gegaan, omdat ik daar toch ook wat groot voor werd en twee paarden optimaal rijden met school enzo eigenlijk te veel werd. Wel erg jammer, maar aan de andere kant is dit veel beter voor mijn paard Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:52

met school en werk valt het bij mij te combineren ik rij 2 pony's en 1 paard!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:58

Ook ik ga denk ik erg in de knoop komen hiermee..
5 dagen in de week werk, 1 dag school.. en dan 1 paard en ong een pony doen.. Die ook nog niet eens op dezelfde stal staan..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:55

gelukkig staan mn paarden thuis en dan kan je sneller nog ff een uurtje er tussen door doen,, ik maak ook altijd beetje een schema in mn hoofd.. zodat ze allemaal iniedergeval om de dag worden bereden..

Ik weet ook dat mn pony aan het eind van het jaa verkocht word, kheb sinds twee weken toch maar weer startkaart aangevraagt, kwil toch nog proberen zo hoog mogelijk te komen.. Mag nu M1 met dr starten

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:05

Ik moet binnenkort 2 paarden rijden.. Één daarvan moet wel 'elke dag' worden gereden en ik denk dat ik de ander dan zo'n 3x per week kan rijden. Mijn zusje moet nog even wachten voor zij op die pony kan, maar als ik haar help en samen met haar ga rijden is het vast wel te doen over een tijdje.
Tot die tijd is het wel even flink tijdplannen (doe ook nog eens havo, dus dat is druk druk druk) maargoed, daar kies ik dan wel voor he Lachen