Maar vandaag toen ik hem van wei af ging halen dacht ik al dat er iets niet fijn was. Hij stond op rust bij het hek en reageerde helemaal niet zo druk als hij normaal doet. Hij liet zelfs Dalton voor bij het hek terwijl hij normaal best agressief doet als hij van wei wil.
Daarna ging ik hem poetsen en stond hij doodstil op rust. Het kopje hing naar beneden en hij was niet geintresseerd om wat te jennen met de buurvrouw .
Zijn staart voelde heel los aan en warm dus ik ging hem maar eens temperaturen. Mijn thermometer gaf 38,7 aan. Omdat ik zeker wilde weten of het niet aan mijn thermometer lag heb ik die van de manege geleend en die gaf 38,6 aan.
Daar werd ik niet vrolijk van want normaal heeft Pablo tussen de 37,3 en 37,6. En hij had niet net gewerk of druk gedaan.
Toch maar de DA gebeld wat ik moest doen. Die adviseerde de temperatuur in de gaten te houden en als het echt koorts zou worden moest ik bellen (vanaf 39,3). en het even aankijken hoe hij vanavond en morgen zou zijn.
Om 18.00uur had Pablo 39,2 en voelde hij zich echt ziek. Hij reageerde niet meer zo op de omgeving maar keek nog wel als er iemand met een emmer voorbij liep. Hij stond op rust en had zijn hoofd naar beneden en de ogen half dicht. Hij ging helemaal met zijn hoofd op mijn been leunen en dan zijn oogjes dicht. Alsof hij stond te slapen.
Ik besloot het nog een half uur aan te kijken en dan toch de DA weer te bellen.
Maar na dat half uur werd hij wakkerder en ging zijn temperatuur naar 39 graden.
Vervolgens bleef de temperatuur dalen en om 20.00uur was het alweer 38,4 en was meneer weer helemaal wakker. Hij staat nu weer ruzie te maken met zijn buurvrouw, actief restjes brokjes tussen zijn stro te zoeken. Gewoon weer helemaal wakker.
Om half 10 word hij weer getemperatuurd maar ik verwacht dat het dan ook nog wel laag is.
Ik vind het niks als hij dat zo krijgt. Een paar jaar geleden had hij het ook en toen steeg zijn temperatuur tot boven de 40 graden en later nog eens tot 41 graden. Toen is de DA er wel bij geweest uiteraard en die constateerde een virusje. Maar wat dan precies wist hij ook niet. Toen was Pablo hete enige zieke paard op stal.
Het zal nu ook wel weer een virusje zijn geweest maar ik vind dat altijd maar eng.
Nu maar duimen dat zijn temperatuur nog laag is. Anders ga ik toch een DA bellen.