Recreatief-dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Recreatief-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:07

Misschien ga ik binnekort zorgen voor een paardje van al 19.

Wat ik me nu afvraag, ik zocht een paardje om in principe alleen recreatief mee te rijden.. beetje draven,galopje en vooral veel buitenritten maken.
Word ze daar lui/verveeld van of maakt het niet zoveel uit?

M'n nichtje gaat haar 1 x per week doen, en die vind het op zich wel leuk om eens een wedstrijdje mee te rijden in de dressuur oid. of is ze daar te oud voor?

Wat is het beste zeg maar?

(wist ff niet waar ik 't neer moest zetten)

GirlyMelis

Re: Recreatief-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:10

Hmm het is jammer dat je zo ver weg woont, je had mijn paarjde mogen bijrijden en daar mag je ook mee lessen en alles. Met een paardje van 19 kan je prima wedstrijdjes rijden maar het ligt er wel aan in welke conditie dat paard is. Succes Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:10

Ik denk dat wat je met het paard kan gaan doen helemaal af hangt van de conditie van het paard en wat er hier voor allemaal al mee gedaan is. Ik denk niet dat ze verveeld raakt van buitenritten hoor Lachen

Volgens mij hoort dit hier niet en moet het ergens anders heen.
Ik TEM even Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:12

Vorig jaar nog een paar B wedstrijdjes gestart met 22 jarige... dus kan wel, maar ligt echt aan z'n conditie en natuurlijk of het paard het zelf leuk vind.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:20

19 is nog helemaal niet zo oud hoor! Daar kun je nog prima mee trainen/ wedstrijd rijden (al is dat wel afhankelijk per paard natuurlijk).

Alleen buitenritten is op zich niet zo'n probleem, maar let erop dat je nog wel in de bak blijft rijden om haar soepel te houden. Klein voorbeeldje: buiten pakken de paarden altijd hun 'makkelijke galop'. Zorg ervoor dat je in de bak ook de andere galop blijft trainen! Ook veel stellingen en voltes rijden houden je (oudere) paard soepel..

Verveeld zal ze niet snel worden van eindeloze buitenritten, maar af en toe een serieuzere training is geen overbodige luxe!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:43

Ik was een beetje bang dat ik haar dan misschien zou overbelasten als ik m'n nichtje er af en toe eens een wedstrijdje mee laat rijden,maar dat is dus niet zo Lachen
(als 't allemaal doorgaat,ik ga woensdag kijken) ga ik ook privelessen nemen 1x per week denk ik..

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:43

Mijn vorige vz pony was 22 en ik startte met haar op de brabantse, dus die leeftijd zou ik me niet druk om maken! Knipoog

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:55

heey,

Mijn verzorgpaard is 24 en wordt meer dressuurmatig bereden dan recreatief, maar het verschilt natuurlijk per pony/paard of ze het nog aankunnen. En buitenrijden verveelt nooit, er kan altijd wel iets onverwachts gebeuren!

groetjes, Karlijn

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:22

het ligt helemaal aan het paard wat het paard leuk vind, als ik bijv met mijn paard alleen een beetje recreatief zou rijden dan zou hij zich snel vervelen hij vind het leuk om steeds nieuwe dingen te leren ( hoe moeilijker hoe leuker zeg maar).
een 19 jarig paard vind ik helemaal niet te oud om af en toe een wedstrijdje mee te rijden, als je het paard maar in beweging en conditie houd (rust roest). *LOL* Nerd

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:18

Ik zou het iig bespreken met de eigenaar, die weet waarschijnlijk wel wat ie wel of niet kan. Ik denk niet dat ie zich verveeld als je alleen maar buiten ritten zou rijden hoor (mijne zou het heerlijk vinden, alleen maar buiten rijden Knipoog )

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:50

het belangrijkste is of je paard het fysiek aankan, als hij dat kan is leeftijd dus niet zo belangrijk, al moet je er natuurlijk rekening mee houden. Maar eigenlijk moet je altijd rekening houden met je paard en kijken hoe ze iets vinden en of ze het lichamelijk aankunnen.

veel plezier met je vzpaardje!