Maar 600 kilo Koninklijke Hoogheid van Dorine-land vond dat ik wel erg fanatiek was. Dat kon best minder.
Ik mocht in ieder geval rustig op de adelijke dame klimmen. Dat viel mee.
Maar daarna?
Conditie was zij kwijt, en ik ook, dus om nou te stellen dat we allebei zeer soepel en gespierd werkten aan die oefeningen... nou nee.

Verder was de bak zwaar door de regen, houtsnippers waar je diep in zakte, en mevrouw de Koningin vond dat wel wat beneden haar waardigheid.
Toen ik ook nog eens de hulpen gaf voor de linkergalop, vond Hare Majesteit dan ook dat ze recht had op het geven van een flinke bok.
En dat werd niet met liefde ontvangen!

Die chemokuur zorgt ervoor dat eventuele gebroken vingers, gekneusde armpjes en tenen en dergelijke heeeeeel langzaam genezen, dus ik heb dan liever niet een paard die probeert mij eraf te gooien.
Niet zo erg fijn...

Die bok werd dan ook de oorzaak dat ik Hare Majesteit heel streng ging aanpakken.
Koningin mocht aftreden.
Adel? Ammehoela.
Dorine zette zelf de kroon op, en hup GAAN MET DIE BANAAN!
Nette galop, en ja, OOK de hoeken in, en niet zeuren.
Toen nog een tijdje haar laten draven en op mijn eigen zit gelet...
Mijn God wat zit ik scheef...
Volgens veel Bokkers ben ik altijd zo positief, jawel, maar op zo'n moment echt niet meer!

Ach ja, zodra ik klaar ben met chemokuren, januari of zo, dan uitgebreid zonder beugels rijden en oefenen.
Nu is mijn doel voornamelijk: Cerise in conditie houden en de basis erin houden tot ik beter ben.
Het is lastig, want ik heb dus een periode telkens van drie weken:
ik rijd anderhalve week niet (dan wordt ze 2 of 3 keer gelongeerd en soms los gegooid en 'rondgeslingerd' zodat ze niet gek wordt).
Daarna anderhalve week train ik haar weer 'goed', met moeite want mijn conditie is dan ook k*t.
En daarna begint weer de volgende kuur...
Maar goed, vandaag was mevrouw het laatste kwartier toch weer zo lief dat ze haar troon weer mocht bestijgen:
Prinses Cerise, Prinses der Dorineland.
Koningin wil ze eigenlijk zijn, maar ik heb maar gezegd dat ik dat voorlopig bleef.
Ze kreeg een appeltje erbij en toen schikte ze zich in haar rol... }>
Mijn prinsesje zal echter niet met zijden handschoentjes worden aangepakt de volgende keer.
Ik denk eerder met leren handschoenen, en een zweepje voor het geval dat...