Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dravergekkie schreef:gaan we weer.. sommige mensen bestempelen de paardenmarkt alsof het de ergste marteling is..
visje schreef:dravergekkie schreef:gaan we weer.. sommige mensen bestempelen de paardenmarkt alsof het de ergste marteling is..
Kan je even specifiëren? Over wie heb je het nu?
dravergekkie schreef:zelfde als jij zegt over kartonnen tuigen.. er staan hier toch ook echte en goede ruitershops met een kraampje op de paardenmarkt met dezelfde spullen die ze ook in de winkel verkopen
Evelijn schreef:Paarden kosten meestal slachtprijs + een beetje. Paardenmarkten zijn niet echt de handigste plek om een paard/pony te kopen. Je weet niks van z'n, je weet niks van de verkoper. Zo'n markt is best een stresssituatie voor de dieren. Komen ook steeds minder paardenmarkten. Hier in de buurt zijn ze er nog wel.. maar laatst waren en 3 ponies en wat kippen...en dan tig kraampjes met andere zooi die niks met paarden te maken heeft.
barbara1970 schreef:Ik ben het eigenlijk wel met je eens, ik verkoop en koop zelf ook nog wel op markten maar inderdaad meer de paarden die ik thuis niet wil verkopen, bv vals, of te oud enz, klinkt meschien beetje dom omdat ik zelf handelaar ben maar als ik het particulier niet wil verkopen omdat ik garantie geef, gaan ze naar de markt, de grote markt zoals Zuid Laren kom ik al niet eens meer met paarden omdat , ja inderdaad Kermis, dronken mensen veel stress voor de paarden.
Je kunt er leuke shets of mini ponies kopen anders gaan de meeste toch naar de slacht maar als er een rijpaard op staat beter niet kopen want hij staat daar niets voor niets, verder hebben we de gewoonte bij particulieren meteen 100 procent er bovenop te gooien, maar de handel wordt dan toch in het cafe onder elkaar gedaan, en dat zal iedereen die op de markt geweest is ook beamen, jullie hebben vast wel die droneken, drukke handelaren handje zien klappen en schreeuwen onder het genot van een fles Sambuca,
Voor ons is het een levensstijl die ik niet wil missen, maar als particulier tenzij je een shet wil kopen zou ik geen paard op de markt kopen.
barbara1970 schreef:Hoi Rianneke, ja dat ben ik wel met je eens, weet je paarden zijn voor mij nooit rotzooi al hebben ze 2 benen, en ik vindt het wel ens balen dat handelaren zeggen dit is geen rotzooi maar goed. De meeste handelaren die ik ken zijn ook zeker geen oplichters maar en dat weet jij ook wel denk ik je komt op de markt om het paard aan een collega te verkopen , 99 procent van de handel is onder elkaar en af en toe koopt een particulier wel eens wat maar als je daar voor naar de markt moet, kun je beter thuisblijven, maar op de grote markten zie ik ook toch wel wat meer particulieren binnendruppelen met goede kwaliteit paarden, alleen schrik je als handelaar weer van de prijs en denk had thuisgebleven, grapje natuurlijk maar toch ook wel de waarheid.
barbara1970 schreef:Ik verkoop zelf ook particulier natuurlijk maar omdat het paarden zijn die voor de markt gewoon te duur zijn, als handelstal moet je garantie geven dus kunt maar beter zorgen dat de paarden goed zijn.