° Wat vonden jullie ervan? Was het zwaar(en leuk natuurlijk

° Hoeveel weken achter elkaar doe je dat?
° Wat zijn de eisen en minimumleeftijd?
° Krijg je ervoor betaald?
° Nog tips?
groetjes Anouk
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
OranVera schreef:° Wat vonden jullie ervan? Was het zwaar(en leuk natuurlijk)?
Ik vond het erg leuk om te doen. Het is letterlijk en figuurlijk samen lachen en samen huilen. Kinderen zijn allemaal en ook elke dag anders, dus daarom weet je eigenlijk nooit wat de dag (MAAR VERGEET DE NACHT NIET) brengt.. Het is wel zwaar, aan het einde van de week was ik erg moe door een slaaptekort!
Ik doe het maar 1 weekje, 2 weken achter elkaar zou ik niet trekken.
Ik heb een poos op de manege gewerkt en ben er eigenlijk ingerold, dus echte eisen kan ik je niet noemen. Ik weet wel dat je gek moet zijn met kinderen, boven een groep moet kunnen staan en om moet kunnen gaan met onverwachte situaties. Ik was 18 toen ik voor het eerst ging leiden, ik vind dit ook wel een redelijke leeftijd. Vooral ivm ouders, ik snap goed dat je je kind niet met een gerust hart achterlaat bij een giechelend grietje van 16 die als leiding door moet gaan.
Voor een week kreeg ik rond de 250 euro.
° Nog tips?
Maak een plan voor als het gaat regenen, en zorg dat je voldoende spelletje of things-to-do hebt. Probeer ook veel te praten met oudere personen die leiding zijn over hoe je om moet gaan met ruzie, roddels en heimwee, want dat is nog lastiger dan je denkt!
OranVera schreef:Mijn vraag is of er hier mensen zijn op bokt die ervaring hebben met leiding zijn bij ponykampen. Ik ben van plan om dat ooit te gaan, maar ik zou er graag wat meer over willen weten.
° Wat vonden jullie ervan? Was het zwaar(en leuk natuurlijk)?
° Nog tips?
groetjes Anouk
Zwartwitje schreef:Vjestagirl: wij slapen altijd in dezelfde ruimte als de kinderen (er staan wel halve muurtjes om de bedden heen, er zijn dus hokjes met twee stapelbedden dus je hebt wel enigszins privacy). Op trektocht zelfs met zijn allen in de slaapzaal/zolder van de kampeerboerderij..
Wat moet dat heerlijk zijn om geen herrie om je heen te hebben als je wilt slapen
lotjj92 schreef:ik kan je er niet zoveel over vertellen, maar ik ga het deze zomer 2 weken doen. daarna laat ik je weten hoe het was
Chantal1971 schreef:Heimwee komt idd weleens voor, maar meestal is dat op te lossen met even erover praten, naar mama/papa laten bellen, en de belofte op een heel leuk spel, ponyrijden of iets anders leuksWaar je je niet in moet vergissen is dat er meestal wel een heimweeklantje tussen zit. Dat blijft lastig. Ook zitten er meestal wel een paar tussen met een hele grote bek of ruziemakers. Daar moet je wel mee om weten te gaan want anders schoffelen ze je onder.