Rechtsvoor liep ie bagger. Gewoon zwaar kreupel op de korte volte.
De DA weet het in eerste instantie aan het ijzer dus de smid gebeld. Die heeft er afgelopen vrijdag de ijzers eronder uit gehaald.
Hij liep kreupeler dan kreupel op de korte volte rechtsvoor.
Zaterdag weer geprobeerd (hij moet natuurlijk ook nog wennen aan de stand zonder ijzers!) en rechtsvoor liep ie bijna zuiver en nu liep hij linksvoor bagger slecht!

Dus vanmiddag naar de 'expert' geweest. Mijn overbuuf heeft zelf 2 paarden, rijdt ze ook zelf in (western) en ziet de helft meer dan een ander ziet!

Mander aan de longe. Linksom goed, rechtsom duidelijk een beetje moeite.
Maar het zag er meer uit als een spiergebrek. Mander heeft errug weinig spieren op zijn lijf en dgene die hij moet belasten kunnen best een beetje pijnlijk zijn. Tja ik ben zelf ook weer aan het trainen en stik ook van de spierpijn!
Dus zadel en Esther erop (foto's volgen

Gelijk een beetje les gehad. Mander liep heel netjes laag met zijn hoofd en lekker ontspannen. In stap voelde ik niks raars. Bij de draf voelde ik ook niks raars.
Later heeft debuuf hem gereden en je ziet er zelfs niks aan.
Ze heeft Mander ingebogen op een super kleine volte laten lopen, zowel links- als rechtsom. Als Mander echt zo belastingkreupel zou zijn als de DA zegt, waarom liep ie dan gewoon zuiver op die korte volte? Want dat was een hele zware belasting.
Kortom ik heb heel veel hoop en ben weer HAPPIE!
Mander gaat de komende dagen flink aan het werk en dan kijken we weer eens op de korte volte op het harde. Blijft ie kreupel dan gaan we pas naar de foto's toe......