Man, man, man wat was die bok verkeerd!

Ik had een aantal weekjes redelijk weinig serieus gereden, wel een paar keer het bos in en ze kwam heel veel buiten in de wei (dus verwaarloosd heb ik haar totaal niet), maar daar pakt ze me dus elke keer op terug.
Afgelopen woensdag had ik weer les op de Ruitervereniging en ze was me een partij dwars...
Steeds kop in de lucht, onder me uit lopen stieren, in plaats van opzij voor mijn been in galop wegvliegen

Gisteren heb ik haar weer gereden, omdat ik vandaag (zaterdag) een wedstrijd had. Ik heb haar een uur lang (normaal ben ik met een half uur dressuur wel klaar) door de wei heengestuurd, maar mevrouw bleef maar aan de gang, steeds nieuwe kunstjes en maar lopen donderen. Ik heb me toch lopen schelden... Maar goed, na een uurtje was madam het wel zat en heb ik haar op stal gezet.
Vrijdagavond heb ik haar ook nog bijgeezt gelongeerd, aangezien ze zo gruwelijk strak en stug in haar mond was en daar wordt ze lekker los van. Ze was het er uiteraard helemaaaaal niet mee eens, maar

Ook op stal was het steeds zeik op de greep, ze liep me constant uit te dagen en luisterde totaal niet, net een pubertje...

Ik werd haar toch zo gruwelijk zat! Vandaar vrijdag mijn msn-naam en Boktchattopic: "Zeg het maar, toe maar....Jurga, je bent een eikel!" (van die reclame)

Alle vrouwelijke scheldwoorden waren al naar haar hoofd gegooid, vandaar....

Maar goed, de dag kwam dat er weer gepresteerd moest worden. Na een dramatische vorige wedstrijd (waarin ik bijna werd gediskwalificeerd toen ik mijn paard buiten de ring een paar meppen verkocht omdat ze aan het staken bleef, dat had ze me nog nooit geflikt!

Wat een flutweer zeg vandaag, alleen maar regen. Gelukkig heb ik steeds een beetje tussen de buien door gereden, had niet al mijn spullen zeiknat. Ik heb Jurga voordat ik erop ging, thuis goed bijgezet gelongeerd en ze liep netjes te sjouwen. Toen erop gestapt en door het donker naar de manege gereden. Moest starten om kwart voor tien en kwart over tien.
Op de Nieuwe Heuvel nog wat losgereden en ik moet zeggen dat ik haar best lekker nageeflijk en aan het lopen kon houden. Paar keer dat ze wel weer wat dwars was, maar niet zoals de afgelopen dagen. Toen de bak in voor mijn eerste binnenwedstrijd van dit seizoen.
Ze liep echt beide proeven heel lekker, ik mocht aangezien de afgelopen dagen zeker niet klagen. Okee, laatste weken liep ze veel en veel beter, maar op dit moment was dit het maximum.

EN wat bleek: ik had 156 en 159 punten!!!!!

Ik heb in ieder geval weer even een opkikkertje gehad, ben weer trots op mijn meisje (ook op Flosselkind hoor, wat een schat is dat toch....