Ik had Votje eigenlijk liever iets langer bij de moeder gehouden, maar het is een laat veulen en de opfokperiode begint vaak rond deze tijd. Ze is nu net 4 maanden maar ziet er super uit....
Ik had de moeder en Votje al wat Sedalin gegeven van te voren zodat ze allebei wat rustiger zouden zijn. Bij de moeder, Lotje, werkte het zoals altijd bijna niet. Ze was wel ietsje rustiger maar stond nog steeds te hinneken.
Gelukkig was Votje wel 'onder invloed', en liet ze zich, in tegenstelling tot de vorige keer waarbij ze zich zo liet vallen op de laadklep uit nijd

Daar aangekomen stond haar vriendinnetje al klaar in een box. Een jong haflingerveulentje. Dit vond ik echt heel toevallig omdat haar moeder Lotje vroeger ook is opgegroeid met 2 haflingers. Toen we ze bij elkaar zetten leek het net Duo Penotti...

Dat haflingertje was een bazig typje en liet Votje weten dat ze niks te vertellen had, dat vind ik totaal niet erg aangezien Votje echt vaak hondsbrutaal was thuis.
Morgen gaan ze met zijn tweetjes bij 2 andere net afgespeende veullies en dan met zijn 4 tjes de koppel in over 2 weekjes, Dan loopt ze met zo'n 14 veulens in een hele grote loopstal en gaan ze met goed weer lekker het weiland op.
Dus Votje is naar de peuterspeelzaal!

Ik ga haar gauw opzoeken...