even in het longeerbakje, toch maar de dierenarts gebeld (mijn vorige paard is nl. afgemaakt na 2 weken op de faculteit in Utrecht te hebben gestaan met maag- en koliekklachten) de dierenarts heeft hem 2 spuitjes gegeven en zei dat ik kon bellen als het niet beter ging. hij werd gelukkig weer rustig. maandagavond toch maar weer de dierenarts gebeld, nog steeds zo sloom en weinig eetlust (mijn eer vorige (schrijf je dat zo?) paard is nl voor mijn ogen dood gegaan aan een hartaanval (we waren bijna prix st george dressuur
)de dierenarts heeft toen bloed afgenomen en het wachten begon... zelf ook flink zitten puzzelen wat het geweest kon zijn, sinds vanmorgen ben ik eruit
sinds een week of 3 heeft mijn paard een nieuw zoutblok (een andere dan hij normaal had) deze vind hij zo lekker dat na een week bijna alles op was, hierdoor is hij meer gaan drinken en vocht gaan vasthouden, waardoor hij zo sloom werd en door de hoeveelheid water in zijn maag is dat gaan klotsen waardoor hij een soort van 'misselijk'is geworden wat zich uitte in lichte koliekverschijnsels. uit het bloedonderzoek kwam niets, eigenlijk alles positief
als hij zo blijft likken aan het zoutblok gaat hij eruit! ,maar ik ben weer helemaal opgelucht, ik wilde nl. net gaan starten met mijn sinterklaaspaard!
voorlopig dus eind goed al goed! let dus allemaal goed op met een zoutblokverslinder

maar Pardoes krijgt lekker geen zoutblok meer en mag hem dus ook niet stiekum oplikken van de Big Mack!...(ook al is het zijn buurman!