Jolly JUMPER @ bokken/stijgeren :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JanineN

Jolly JUMPER @ bokken/stijgeren :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 23:52

hoi Lachen
Jolly Jumper is zijn naam.
hij is een Dartmoor van 1.12m.
hij is 3 jaar er is een paar x opgereden en betuigd voordat hij bij ons op stal kwam heeft hij 3 maanden stil gestaan.
zaterdag ging ik er voor het eerst op en deed hij dus precies het zelfde als je straks op t filmpje gaat zien alleen toen viel ik er af Tong uitsteken hahah
hier eerst nog een foto van hem in het land:

Afbeelding

en dan de video Tong uitsteken
http://www.zippyvideos.com/2978920957053966/video0016/

met geluid is het filmpje helemaal leuk Tong uitsteken hahahahah hij maakt dan een heel gek geluid als ie zo raar doet Tong uitsteken!!!
Laatst bijgewerkt door JanineN op 05-06-07 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

loezke

Re: Jolly JUMPER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 00:07

Zo daar kwam even een flinke bok voorbij!! Goed dat je bleef zitten! Ik hoorde alleen geen geluid..

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 00:13

hahaha ja omdat hij me er vorige keer al af had gebokt wist ik dat het weer zo komen. vorige keer was het heel onverwachts en koste t me een taart Tong uitsteken hahahah nu gelukkig niet Haha!!
nee ik hoorde via internet ook geen geluid maar als ik me in media player af speel wel hahah ik heb me rot gelachen met me moeder, zusje en de eigenaresse Tong uitsteken

loezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 00:19

hahaha moeten jullie ook altijd tracteren als je eraf donderd! bij ons kost het boschebollen!

JanineN

Re: Jolly JUMPER @ bokken/stijgeren :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 00:35

hahaha ja dat moet ja..ik hoorde van jennifer ( meisje die daar ook pony's rijd ) dat ze in 4 weken 5 taarten moest tracteren Tong uitsteken hahahah ze was toen bezig met haar pony te beleren Tong uitsteken
jammer genoeg stond ik daar toen nog niet anders had ik dus al veeeeel taarten gegeten Tong uitsteken

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 01:41

Ik vind het eigenlijk niet zo "hahah".
Hij is dus pas een jaar of 3? Of is hij ouder?

Als jij op een onervaren paard gewoon zo opstapt en verwacht dat hij dan je gedrag snapt en zo zit te "hakken' als jij doet, tsja, dan geef ik dat paardje eigenlijk groot gelijk dat hij probeert je af te bokken. Je zou op z'n minst kunnen proberen het een beetje rustig op te bouwen.

Tis maar een heel klein ponietje, ik vind het ook nogal een heel gewicht voor een jong onervaren paardje.

Nee, ik kan er niet om lachen, en ik denk je pony ook niet.

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 02:13

hij is al vaker onder zadel geweest en is ook al betuigd. en als hij de hele tijd rustig is in stap dan komt t als nog onverwachts hoor en zeker als je hoort dat hij al vaker onder zadel is geweest!
zijn eigenaaresse zal wel weten wat ze doet...ze heeft namelijk al zo veel pony's gekocht, verkocht, gefokt, ingereden en blablabla en zij zegt zelf dat dit geen kwaad kan en dat we m gewoon nog ffies door moeten rijden.
maja..ieder zn eige mening..no broblemo Lachen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 05:18

hihi het lijkt wel een stuiterbal bij die bok Tong uitsteken

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:03

Zo dat was een bok Bloos! Clown
Alleen die bocht voor dat die de bok maakt lijkt het wel of je pony erge pijn heeft ; let maar op hoe die gaat lopen Knipoog

Of ligt dat aan mij Vork
Is verder erg leuke pony Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:17

heb idee dat deze pony het niet zo maar doet..
tevens hou je hem wel erg kort als je benen geeft.....
en vooral als de pony nog zo groen is zal anders aanpakken.
vidn geen fijn beeld geven , sorry.
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 05-06-07 06:41, in het totaal 1 keer bewerkt

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 06:34

Ik vind het een super leuke pony, maar ik zou de manier van aanpak iets anders doen. Wel goed dat je hem zo voorwaarts houdt. Maar ik zou persoonlijk iets rustiger proberen te rijden, niet zo zeer qua tempo, maar zelf wat meer rust in je lijf, het ziet er alleemaal een beetje haastig en rennerig uit. Ik zou wat meer beginnen met voltes en de pony een beetje op zijn gemak te stellen en dan voor iets meer vrijheid geven. Maar goed ik ken de pony verder niet dus ik weet ook helemaal niet of je hem bijvoorbeeld wel meer vrijheid kunt geven. Dat is allemaal een beetje moeilijk te bepalen zonder het betreffende beestje te kennen.
Verder denk ik dat het helemaal goed gaat komen met deze pony! erg leuk dier

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:39

ZoekStalling schreef:

Als jij op een onervaren paard gewoon zo opstapt en verwacht dat hij dan je gedrag snapt en zo zit te "hakken' als jij doet, tsja, dan geef ik dat paardje eigenlijk groot gelijk dat hij probeert je af te bokken. Je zou op z'n minst kunnen proberen het een beetje rustig op te bouwen.

Tis maar een heel klein ponietje, ik vind het ook nogal een heel gewicht voor een jong onervaren paardje.

Ik dacht precies hetzelfde Vindt je het gek dat het beestje zo doet. Je rijstijl vind ik nou niet zo heel erg goed. omdat je idd contstant ligt te hakken! Ze is 3! Heeft zoals je zegt al 3 maanden stil gestaan. Hoe oud was hij toen hij beleerd werd vraag ik me dan af

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:46

Hij is ook wel heel onregelmatig..

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:49

loez schreef:
ZoekStalling schreef:

Ik dacht precies hetzelfde Vindt je het gek dat het beestje zo doet. Je rijstijl vind ik nou niet zo heel erg goed. omdat je idd contstant ligt te hakken! Ze is 3! Heeft zoals je zegt al 3 maanden stil gestaan. Hoe oud was hij toen hij beleerd werd vraag ik me dan af

Hier ben ik het ook mee eens.. ik heb nou ook een pony van bijna 4 maar vorig jaar zijn we eerst begonnen met longeren omdat hij dat niet snapte ben ik er opgaan zitten gewoon zitten .. en heel rust opgepakt.. nou rijd ik concours met hem.. en dat doet ie goed.. springen ook .. maar niet te veel

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:54

Je zit inderdaad nogal in z'n buik te 'schoppen'' (ik denk dat dat hier met hakken bedoelt wordt?) en weet niet hoe groot en zwaar jij bent. Maar je leek me wat te groot voor deze pony. Als die nu ouders was geweest een jaar of 7 had ik er niks van gezegd, maar zelfs met z'n 3 jaar is nog niet alles volgroeid en als je tijdens de groei een te zwaar persoon op een pony zet is dat heel slecht! En het is wel dat je pony's mag inrijden als ze 3 jaar zijn, maar naar mijn mening is dat nog te vroeg (omdat ze nog niet helemaal volgroeid genoeg zijn). Ik weet niet of die pony juist deed bokken omdat je te zwaar bent, maar als die anders ook bokt snap ik ook wel dat je er niet zomaar een onervaren klein kind op kunt zetten. En ik heb verder het idee dat je pony het tempo bepaalt en niet jij. Probeer op het tempo te letten, jij bepaalt het tempo en niet je pony Knipoog

Ik vind het overgins wel knap dat je blijft zitten Knipoog ook al is het 'maar' een klein ponytje. Ik bedoel het verder niet aanvallend ofzo, maar gewoon wat tips. En misschien dat je voor een kleinere ruiter kan zorgen (die ook kan blijven zitten) want als je wat langer bent is dat ook minder makkelijk voor de pony om in balans te blijven (en zeker voor zo'n onervaren pony) Hoop dat je er wat mee doet Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 05-06-07 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:54

Ben het met ZoekStalling eens, het is echt een hele leuke pony, maar het rijden zier er niet fijn uit. Hij doet dit niet zomaar, ook al is hij nog jong enzo. Ik vind het wel knap dat je blijft zitten, maar ik denk niet dat je het helemaal goed oplost door gewoon door te rijden. Lachen
Vraag me eigenlijk ook een beeetje af waarom je hier een topic over opend, tuurlijk je moet doen wat je wilt, en wat je opend, maar je kan wel van te voren weten wat voor reacties hier op komen, en dat lijkt mij niet echt leuk. Maar dat moet je helemaal zelf weten.
Leuke pony, succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:55

Ook ik ben het met de rest eens
je gaat niet zitten stampen op een pony die de hulpen niet kent
Dat vraag je vriendelijk, samen met je stem. Zodat hij dat gaat associeren met elkaar

Teugels een stuk langer, zodat hij ook naar voren kan.

En dan blijf je ook veel voltes maken bij diegene met de camera.
Heel veel paarden willen stoppen bij het hek of een mens.
Zoek dat dan met een jonge pony niet op, maar leer hem eerst zo wat het is.

Verder zie ik je nergens een aai geven als hij wel lekker naar voren loopt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-07 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:55

Ik vraag me af in hoeverre het onregelmatigheid is en geen verzet. Als ik goed kijk doet hij het alleen vlak voordat hij gaat bokken enz. Op momenten dat hij niet bokt loopt hij ook wel aardig lekker. Ik weet het niet hoor, maar ik heb laatst ook een poging gedaan een beessie te beleren met mn zusje die al jaren voor de kar loopt. Die is dan wel 7 jaar oud, maar hij deed ook zo maf voor hij ging bokken en die mankeerd helemaal niets want is nagekeken door veearts en alles.. Die komen daar regelmatig. Die pony bokte nog veel gevaarlijker. Daar zijn we ook mee gestopt omdat het gewoon niet te doen was. Iedere keer dat je been tegen hem aankwam begon hij te bokken als een rodeo. Vandaar. Ik ben best benieuwd, de reactie van dat paardje is namelijk ook helemaal niet zo raar, want een bang paard kruipt eerst toch wel wat weg. Niet allemaal natuurlijk, maar het gaat ook niet vanzelf. Het meisje is trouwens wel wat aan de grote kant, maar in hoeverre ze te zwaar is is het volgende punt. Ze geeft wel veel been, maar doordat ze met haar benen net onder de buik vandaan komt, raakt ze hem niet heel erg veel of heel erg hard ofzo. Dus ja in hoeverre het verkeerd is wat ze doet vraag ik me af. Kun je binnenkort ook eens foto's erop zetten als je wat langer er mee bezig bent? Ben benieuwd hoe het blijft gaan met die pony en hoe het dan gaat als hij stopt met bokken. Dat zal waarschijnlijk dan al een veel fijner beeld geven.

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:06

fOrEveryOu schreef:
Hij is ook wel heel onregelmatig..

Zoiets was mij dus ook al opgevallen, hij loopt niet altijd even lekker. En met name wanneer hij op een volte word gezet, en het beentje dus meer word belast begint hij te springen. Ik denk dat hij dat dus voornamelijk doet omdat hij pijn heeft aan zijn been en er zo probeert onderuit te komen.

Opzich rijd je wel netjes, alleen jij moet nog een boel leren en in combinatie met een groene pony & geen goede begeleiding denk ik niet dat het goed komt. Het paardje lijkt een boel dingen nog niet te begrijpen die een rúiter hem moet uitleggen en leren. Helaas praten wij niet paards, en het paard niet onze taal dus zal het op andere manieren overgebracht moeten worden.
Jouw pony snapt niet goed wat je van hem vraagt, hij weet niet wat hij moet en doet dus eigenlijk gewoon maar wat. Dit word door jouw niet zo op prijs gesteld dus 'schop' je hem weer voorwaarts als hij stilvalt en trekt hem met de teugels op de volte.
Belangrijker is dat hij eerst komt te weten hoe alles werkt op een rustige manier, bijvoorbeeld door stemhulpen. Elke keer wanneer hij goed reageerd op je hulpen beloon je je paard door bijvoorbeeld even 'braaf' te zeggen. Zo word hij steeds zekerder van zichzelf en leert hij de hulpen die jij geeft te begrijpen. Ook kan je best nog een paar keer aan de longe rijden zodat je paard een beetje een houvast heeft om te lopen. Hij kan immers weinig anders dan aan de longe lopen waardoor het voor zowel jouw als je pony makkelijker is.
Doe rustig aan; alles op z'n tijd! Geloof me, daarvan krijg je uiteindelijk het beste resultaat. Knipoog

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:14

Ook ik vind het geen fijn beeld
heel triest om te zien
niks leuk aan.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:14

Ik vond het net als meerderen hier niet fijn om naar te kijken..ik ben altijd voor een rustige aanpak bij het inrijden van pony's en heb het idee dat ik naar een rodeo aan het kijken ben..wat je zelf lijkt op te wekken, met duwen en vast houden aan de voorkant..nee sorry, wordt er niet blij van..dat je dan bleef zitten vind ik dan wel weer knap,alleen had ik liever een mooie foto reeks gezien met een fijn lopende pony..

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:07

allereerst echt een leuk ponytje op te zien, maar qua rijden vind ik het ook niet echt fijn om naar te kijken, als ik jouw was zou ik het een beetje gaan op bouwen, eerst even gaan longeren en dan in stap een paar rondjes er op zitten, dat een paar keer herhalen en dan zo een stapje verder, ook zal ik beginnen met een wat licht gewichtje er op te zetten, want het ziet er nou niet echt erg vriendelijk uit.
ik hoop dat je wat aan onze tips heb, en dat je er wat mee ga doen! Knipoog
Groetjes lot,

en doe je het niet langzaam op bouwen, dan heb je straks een verkl**te pony Knipoog

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:09

sorrie dubbelpost...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:10

Wat verwacht je dat een redelijk groene pony doet als je met je benen in 'm loopt te hakken en tegelijk aan de voorkant geen ruimte geeft om naar voren te gaan??

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:13

CisCootje schreef:
hahaha moeten jullie ook altijd tracteren als je eraf donderd! bij ons kost het boschebollen!

wat zijn bosche bollen ??
Bloos