Handelaren , Goed of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky15

Handelaren , Goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:29

Omdat handelaren ds paarden kopen en weer verkopen , mogen de meeste mensen ze niet!

Wat vinden jullie ??

goed of niet?

Oreo

Re: Handelaren , Goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:38

Ik vind dat onzin, iedereen heeft toch ooit zijn paard ergens aangeschaft? Inderdaad niet alle handelaren zijn even diervriendelijk en eerlijk maar dat is ook zo met manege's, met ruiters, met hoefsmeden enz. enz.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:39

niet alle handelaren zijn aardig en diervriendelijk.
maar ook daar zitten hele goede tussen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:39

-> PP

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:52

Mijn paardje komt van een kleine handelsstal vandaan en is daar absoluut niet slechter van geworden. Was een nette man, paarden stonden er allemaal prima bij, mijn paardje vertoonde absoluut geen gebreken en is een leuk dier.
Handelaren zijn net zo verschillend als 'gewone' mensen, en kun je dus absoluut niet over 1 kam scheren.

Trium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:54

Wat ik jammer vindt van handelaren is dat ze (meestal) niet echt een band hebben met zo'n dier
(kan natuurlijk ook niet met zoveel paarden die kort blijven).
Dus je weet dan meestal niet de voorgeschiedenis en bepaalde typische dingen van een paard, die
je wel te horen krijgt bij iemand die een paard zelf langer heeft.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:57

@Trium, daar heb je gelijk in maar vaak zien de meeste "particulieren" hun paard wel héél erg door een roze bril.
Een handelaar kijkt er vaak wat zakelijker, nuchterder tegen aan en informeert je daardoor juist misschien correcter.

@Flippertje: Komt jouw paard uit Wenum-Wiesel toevallig?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:15

Trium schreef:
Wat ik jammer vindt van handelaren is dat ze (meestal) niet echt een band hebben met zo'n dier
(kan natuurlijk ook niet met zoveel paarden die kort blijven).
Dus je weet dan meestal niet de voorgeschiedenis en bepaalde typische dingen van een paard, die
je wel te horen krijgt bij iemand die een paard zelf langer heeft.

hoi, ik heb zeker een band met al mijn paardjes die ik koop en verkoop, met sommige iets meer dan met de ander, het legt er een beetje aan hoe lang ze blijven staan. En verder ben ik net als jullie hoe zieliger ze zijn hoe eerder ik ze koop dan opknappen en dan een lieve baas vinden is het mooiste wat er bestaat.

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:13

waar ik rij handelen ze ook pony's ik rij dr sinds vorige week zaterdag.
sinds dien rij ik daaro de handels pony's samen met een ander meisje er is mij nog niets opgevallen wat me niet bevalt.
ze staan allemaal lekker dag en nacht op t land ( in de zomertijd ) de pony's zijn volgens mij altijd netjes gereden en netjes mee omgegaan.
maar zo als net al is gezegd zijn niet alle handelaren goed voor de paarden/pony's.
mijn vorige pony kwam ook bij een handelaar vandaan maar ook daar stonden alle paarden/ponys er goed bij.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:16

Handelen is niet erg als je het maar eerlijk doet.
en alles netjes afhandeld, ook als er wel iets aan de hand blijkt te zijn.
En 1 die bereid is om voor zijn klant/klanten moeite te doen en uit kijkt naar een geschikt paard voor diegene
Een goede handelaar is er ook 1 die zijn 'fouten' durft toe te geven, en af en toe een risico durft te nemen.
( denk aan, duurdere paarden kopen, 2 maanden proef meegeven e.d.)

( dit zeg ik vanuit mijn ogen/ mening Knipoog )

Is dit niet het geval ben je in mijn ogen geen goede handelaar.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:04

Handelen is niet erg maar helaas zijn er te vaak slechte handelaren die de goede een slechte naam geven.

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:57

Hangt ervanaf hoe de handelaar is. Zoals al eerder gezegd helaas zijn het vaak de goede die onder de slechte lijden. Ik ben bij diverse handelaren geweest heb goede en heb slechte gezien. Vaak degene die het hardst gillen dat ze zo goed voor hun paarden zijn zin dit dus niet degene die niets zeggen ziet het er vaak t netst uit.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:02

Zelf heb ik niks tegen handelaars!
De handelaren die ik ken zijn goed voor hun paarden/pony's!

Maar zal liever niet 1 van me paarden aan een handelaar willen verkopen ivm dat ik niet weet waar ze terecht komen..

Maar als ik noodgedwongen ben om er 1 aan een handelaar te moeten verkopen (wat eigenlijk nu een beetje het geval is) dan is het niet anders!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:03

jij had toch ook het topic met de vraag of fokkers goed waren of niet?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:06

Handelaren verschillen net zoveel als particulieren van elkaar verschillen. Stel je hebt 10 handelaren en 10 particulieren. Bij de 10 handelaren staan de paarden er goed bij. Bij 2 van de particulieren niet.

Verdienen daarom alle particulieren een slechte naam?

Snap je wat ik wil zeggen?

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:20

Ja ik snap wat je bedoeld!
absoluut Haha!
Pling

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:16

Maneater schreef:
Hangt ervanaf hoe de handelaar is. Zoals al eerder gezegd helaas zijn het vaak de goede die onder de slechte lijden. Ik ben bij diverse handelaren geweest heb goede en heb slechte gezien. Vaak degene die het hardst gillen dat ze zo goed voor hun paarden zijn zin dit dus niet degene die niets zeggen ziet het er vaak t netst uit.

hoi, ben ik niet helemaal met je eens, vaak zie je het al als je op stal kot als het een rotzooitje is is de rest meestal ook niet in orde, verder ken ik wat handelaren die zelfs al de stal in lopen met een zweep en eerst slaan en dan pas kijken ook ken ik er wel wat die rustig dronken van de markt komen en dan eerst gaan slapen en met een beetje mazzel de paarden de volgende dag uitladen afijn ik ken er zat die niet deugen maar die hebben ook een schlechte naam want schlecht nieuws reist snel dus uiteindelijk hebben ze daar zichzelf mee toch. Ik durf te zeggen dat ik goed voor mijn paarden ben als ze mager zijn komt het omdat ik ze zo koop. Zijn ze ziek komt de dierenarts, volop hooi schone stal voldoende water en natuurlijk beweging, kortom je moet ze behandelen zoals je zelf ook behandelt wil worden. Verder zijn er wel wat handelaren die van mij absoluut geen paard kunnen kopen hoeveel winst ze ook geven. Anders zou ik niet met me zelf kunnen leven. Ik heb dit vak gekozen omdat ik van dieren hou snap je

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:04

Daarom zou ik geen handelaar kunnen wezen dieren gaan mij aan het hart en daarom zou ik ze nooit kunnen verkopen.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:12

Zoals gezegt, er zijn goede en er zijn slechte. Je kunt ze niet allemaal over één kam scheren.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:36

Maneater schreef:
Daarom zou ik geen handelaar kunnen wezen dieren gaan mij aan het hart en daarom zou ik ze nooit kunnen verkopen.

Weet je het probleem is dat je nou eenmaal niet alles kunt houden ik heb er ongeveer 20 van mezelf staan bijna stuk voor stuk paarden die verwaarloosd en of mishandeld waren zon beetje al mijn verdienste gaan op aan de paarden maar ik vind het het mooiste beroep van de wereld ik ga smorgens om 7 uur de stal in en kom er savonds om 11 uur weer uit rijden doe ik bijna nooit al heb ik wel 2 geweldige paarden van mezelf staan de rest is van mijn kids en mijn man. Maar die tevreden koppies als ik door de stal loop.
Ik heb donderdag en bonte merrie gekocht echt een droompaard maar zwaar ondervoed en wat is er nou mooier dan haar opknappen en straks verkopen aan en leuk baasje.
Ik heb haar gisteren ontworms en morgen komt de hoefsmid, dan gaat ze lekker het land op en ik kan je nu al vertellen als ze daar na de zomer vandaan komt wet je niet wat je ziet. Verder had ik donderdag een slachter gekocht, ja klinkt banketstaaf maar is de waarheid maar je hebt nog nooit zon fijn paard gezien hij moest naar de slacht omdat hij onhandlbaar was maar wat blijkt hij heeft een abces onder zijn kaak, wordt nu behandeld maar omdat het open is is de pijn eraf en wat een schatje. Ook heb ik vorige week het lelijkste paard gekocht wat ik ooit heb gezien klein, kort in de rug grove benen en ontzettend groot hoofd, hij liep ook heel vreemd, maar wat bleek, gecastreerd en onstoken, nu loopt hij buiten, krijgt anthibiotica en we spuiten hem 3 keer per dag af en hij is nog steeds lelijk maar ik weet zeker dat er iemand moet zijn die hem mooiste paardje van de wereld vinden.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:42

barbara1970 schreef:
Maneater schreef:

Weet je het probleem is dat je nou eenmaal niet alles kunt houden ik heb er ongeveer 20 van mezelf staan bijna stuk voor stuk paarden die verwaarloosd en of mishandeld waren zon beetje al mijn verdienste gaan op aan de paarden maar ik vind het het mooiste beroep van de wereld ik ga smorgens om 7 uur de stal in en kom er savonds om 11 uur weer uit rijden doe ik bijna nooit al heb ik wel 2 geweldige paarden van mezelf staan de rest is van mijn kids en mijn man. Maar die tevreden koppies als ik door de stal loop.
Ik heb donderdag en bonte merrie gekocht echt een droompaard maar zwaar ondervoed en wat is er nou mooier dan haar opknappen en straks verkopen aan en leuk baasje.
Ik heb haar gisteren ontworms en morgen komt de hoefsmid, dan gaat ze lekker het land op en ik kan je nu al vertellen als ze daar na de zomer vandaan komt wet je niet wat je ziet. Verder had ik donderdag een slachter gekocht, ja klinkt banketstaaf maar is de waarheid maar je hebt nog nooit zon fijn paard gezien hij moest naar de slacht omdat hij onhandlbaar was maar wat blijkt hij heeft een abces onder zijn kaak, wordt nu behandeld maar omdat het open is is de pijn eraf en wat een schatje. Ook heb ik vorige week het lelijkste paard gekocht wat ik ooit heb gezien klein, kort in de rug grove benen en ontzettend groot hoofd, hij liep ook heel vreemd, maar wat bleek, gecastreerd en onstoken, nu loopt hij buiten, krijgt anthibiotica en we spuiten hem 3 keer per dag af en hij is nog steeds lelijk maar ik weet zeker dat er iemand moet zijn die hem mooiste paardje van de wereld vinden.

en zo is het maar net, helemaal waar, ik heb ook eens een "lelijkerd" gekocht, een ontzettend groot hoofd..... in verhouding met de rest, maar ontzettend lief en een wereldpaard met rijden en buitenritten.
hij is nu 27 en dient nu als poetspaard voor gehandicapten.
en ze zijn stuk voor stuk gek met hem

peterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:44

als de handelaar gewoon eerliujk zijn geld verdient, en zijn paarden goed behandelt vind ik het prima...

Maneater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:25

Ik heb verder ook geen moeite met handelaars die het wel netjes en goed doen. Alleen ik zou het niet kunnen zou me er teveel aan gaan hechten.

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:41

ik weet echt niet hoe het er daar aan toe gaat,, maar ik weet wel dat ik mijn paard daar niet naartoe zou doen,, niet ivm de omstandig heden daar,,! maar doordat ik zelf zou willen kijken waar hy terecht zou komen,, en ik zou contact willen houden met de nieuwe eigenaar,, en ik zou een koop contract op stellen met daarin dat als de nieuwe eigenaar van plan is het paard te verkopen, het dan weer terug aan my te verkopen.. dus dat kan volgens my niet allemaal via een handelaar...