Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Trium schreef:Wat ik jammer vindt van handelaren is dat ze (meestal) niet echt een band hebben met zo'n dier
(kan natuurlijk ook niet met zoveel paarden die kort blijven).
Dus je weet dan meestal niet de voorgeschiedenis en bepaalde typische dingen van een paard, die
je wel te horen krijgt bij iemand die een paard zelf langer heeft.

)
Maneater schreef:Hangt ervanaf hoe de handelaar is. Zoals al eerder gezegd helaas zijn het vaak de goede die onder de slechte lijden. Ik ben bij diverse handelaren geweest heb goede en heb slechte gezien. Vaak degene die het hardst gillen dat ze zo goed voor hun paarden zijn zin dit dus niet degene die niets zeggen ziet het er vaak t netst uit.

Maneater schreef:Daarom zou ik geen handelaar kunnen wezen dieren gaan mij aan het hart en daarom zou ik ze nooit kunnen verkopen.
barbara1970 schreef:Maneater schreef:Daarom zou ik geen handelaar kunnen wezen dieren gaan mij aan het hart en daarom zou ik ze nooit kunnen verkopen.
Weet je het probleem is dat je nou eenmaal niet alles kunt houden ik heb er ongeveer 20 van mezelf staan bijna stuk voor stuk paarden die verwaarloosd en of mishandeld waren zon beetje al mijn verdienste gaan op aan de paarden maar ik vind het het mooiste beroep van de wereld ik ga smorgens om 7 uur de stal in en kom er savonds om 11 uur weer uit rijden doe ik bijna nooit al heb ik wel 2 geweldige paarden van mezelf staan de rest is van mijn kids en mijn man. Maar die tevreden koppies als ik door de stal loop.
Ik heb donderdag en bonte merrie gekocht echt een droompaard maar zwaar ondervoed en wat is er nou mooier dan haar opknappen en straks verkopen aan en leuk baasje.
Ik heb haar gisteren ontworms en morgen komt de hoefsmid, dan gaat ze lekker het land op en ik kan je nu al vertellen als ze daar na de zomer vandaan komt wet je niet wat je ziet. Verder had ik donderdag een slachter gekocht, ja klinkt banketstaaf maar is de waarheid maar je hebt nog nooit zon fijn paard gezien hij moest naar de slacht omdat hij onhandlbaar was maar wat blijkt hij heeft een abces onder zijn kaak, wordt nu behandeld maar omdat het open is is de pijn eraf en wat een schatje. Ook heb ik vorige week het lelijkste paard gekocht wat ik ooit heb gezien klein, kort in de rug grove benen en ontzettend groot hoofd, hij liep ook heel vreemd, maar wat bleek, gecastreerd en onstoken, nu loopt hij buiten, krijgt anthibiotica en we spuiten hem 3 keer per dag af en hij is nog steeds lelijk maar ik weet zeker dat er iemand moet zijn die hem mooiste paardje van de wereld vinden.