Zoeken op kleur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky15

Zoeken op kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:15

Heey

Heel veel mensen zoeken op hun lievelings kleur pony/paard?
Als zij op zoek zijn naar een leuke pony/paard!
Of op de pony die zij mooi vinden.
daarna letten ze op het karakter

Ik zou zeggen doe het andersom,
Eerst karakter , dan komt mooi of niet ?

Maar wat vinden jullie ?

eerst op kleur/mooi ?

Of eerst op karakter ?

Britt

Re: Zoeken op kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:16

Eerste indruk is wel heel belangrijk en karakter kan je niet bekijken vanaf een foto en over internet Lachen
Voor mij gaat karakter samen met uiterlijk, wanneer het een superlief beest is maar een stap fatsoenlijk kan zetten laat ik m toch echt staan Nagelbijten / Gniffelen (andersom ook trouwens)

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:16

Ik denk dat je wel meteen verliefd moet zijn op een foto Ja Karakter is inderdaad het belangrijkst, maar ik kan me voorstellen dat je ook graag een paard onder je kont hebt, waar je van kunt genieten door er alleen nog maar naar te kijken Lachen

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:20

Dat snap ik ook Knipoog

Ik zou ook graag de kleur hebben die ik mooi vind Vork maar ik vind toch dat als ik een super mooie zwarte (vind ik mooi) die een heethoofd is en bijt.

Of een wat minder mooie met een superkarakter

Ik zou danvoor de superlieve gaan ..

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:11

Ja, natuurlijk Knipoog Ik koop ook geen paard dat bijt... Maar misschien moet je dan gewoon wat langer zoeken dat je een paard hebt dat én een goed karakter heeft én er leuk uitziet. Je hoeft nooit tussen twee paarden te kiezen, er staan zoveel paarden te koop in Nederland Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:03

ik heb voor 2 leerlingen naar 2 dieren gezocht puur op kleur, ze wilden allebei een bonte en dus was mijn eerste criteria een bonte.
Natuurlijk waren er meer eisen en zonder die eisen zouden we nooit een dier kopen,maar het algemene selecteren gebeurde wel op kleur.

Uiteindelijk een leuke vosbonte E pony gekocht waarbij het perfect klikte ( dat en een gezonde pony en eerlijk karakter waren de andere 3 criteria's) en het tweede dier is na 3 mislukte bonte paarden zoeken pogingen ( paard nummer een liep niet goed en nummer twee was Z dressuur en een plaatje, en superbraaf, maar de klik was er niet) uiteindelijk een bruine KWPNér geworden.

7 jaar geleden zelf ook specifiek op zoek gegaan naar een aparte bonte en deze uiteindelijk gevonden een aangeschaft.

en wat Intervarno zegt sluit ik mij bij aan, je kan meerdere eisen hebben en voor elke eis is er wel een dier te vinden, er staan zoveel paarden te koop. en als e eerste eis een bepaald ekleur is, kun je daarin weer verder zoeken naar je andere wensen en behoeftes. Ja

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:25

mijn droom was altijd een mooi bruin of zwart paard... maar ik ging is mee met een kennis en was gelijk verliefd op het eerste gezicht.. op een bonte paard terwijl ik bont toen niet zo mooi vond... ma haar karakter was super lief en heel betrouwbaar en heb dus geen spijt dat ik haar gekocht heb.. en na 5 jaar heb ik der nog steeds Haha!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:27

Bij mij moet het hele plaatje compleet zijn. Het kan nog zo'n lief paard zijn, maar als ik d'r lelijk vind laat ik d'r toch echt staan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:30

het paard moet je aanspreken, ik houd zelf van zwarte en donkerbruine paarden met een mooi hoofd, natuurlijk ga ik wel zoeken onder de sportpaarden omdat ik wil starten maar daarna gelden toch echt deze eisen, een ZZ paard met een Knoert Grote kop met een voskleur hoef ik echt niet, maar ja als ze echt lief zijn en je aanspreken wie weet, hihi Haha!

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:45

ze zeggen altijd een goed paard heeft geen kleur Knipoog
ik vind het karakter belangrijk en bewegingen enz.
maar kleur minst belangrijke Tong uitsteken

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:11

De eerste indruk, is toch wel belangrijk. Ik heb nog nooit echt een lelijk paard gezien, maar toch val ik op de ene kleur denk ik eerder, dan op de andere. Maar als ik nou een heel mooi paard zie, met een vreselijk karakter, lijkt het me logisch dat ik die dan niet zou nemen..

LoveEddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:14

Ik zou wel zoeken op een bepaald ras,, maar karakter gaat zeker voor uiterlijk.. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:19

Alles bij elkaar .. Het is niet dat ik als 1e ergens op let. Ik ga uiteraard niet op een hardstikke lelijk paard af omdat deze zo lief is Haha!
Vind het wel belangrijk dat het karakter goed is, maar het liefste ook nog een mooi paard Bloos
Maargoed, zo kijk ik er tegenaan. Ik zocht een mooi paard en hij moest aan bepaalde eisen voldoen.
En gelukkig had hij ook een goed karakter Lachen

Ik kijk naar kleur/uiterlijk/uitstraling Lachen én een goed karakter Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:23

Ik heb eigenlijk nergens opgelet behalve op de klik. Amber kocht ik onbedoelt op de markt als 10 jarige. Toevallig ook nog mijn lievelingskleur maar daar kwam ik later pas achter, omdat dat in de winter was en pas in de zomer is ze palomino Haha!

Grietje kwam er wel geplant maar mijn pa heeft haar uitgezocht en toevallig klikte dat ook goed tussen haar en mij.

En Hans keek ik in zijn ogen en die nam ik mee. Dus kan ook niet zeggen dat daar goed over nagedacht was of ik de kleur end wel leuk vond. Dus als ik het zo zie dan moet er gewoon een soort van gevoel loskomen als je het paard ziet.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 12:53

Mee eeens!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:56

Toen ik voor mijn paard ging kijken kon ik kiezen uit drie jaarlingen met ongeveer dezelfde afstamming. Een schimmel, een bruine en een donkerbruine. Bouw etc. speelden een grote rol, maar ik heb de kleur wel meegewogen.
Een vos zou ik bijvoorbeeld nooit willen, vind ik niet mooi. Maar ja, als je een echt goed paard kan krijgen voor een mooie prijs, zou je hem dan op de kleur laten staan. Het is natuurlijk wat anders als een kleur hoort bij de raskenmerken, of als je er speciaal voor wilt fokken ( zoals bij bonte warmbloedpaarden bijvoorbeeld ).

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:30

ik vind de meeste vosjes ook niet mooi maar me oude pony was wel heel mooi(a) ook zeiden vaak mensen oh wat een leuke pony als ik de ring uit kwam..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:30

Ze zeggen niet voor niks: Vossen en valen zijn donderstralen!

vester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:39

ik zou ook zeggen eerst op karakter en dan op kleur/mooi.
Je kan wel een mooi paard hebben, maar heeft dat paard een rot karakter, wat heb je er dan aan!!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:29

Ik zoek niet op kleur. Natuurlijk kijk ik bij advertenties wel naar de foto's die erbij geplaatst zijn, maar dan kijk ik meer naar het totaalplaatje dan naar de kleur. Bovendien vind ik het karakter veel belangrijker dan de kleur, papieren e.d.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:07

Het gaat me niet specifiek om de kleur, maar ik moet het wel een mooi paard vinden. Dat staat voorop. Daarna kijk ik pas naar het karakter.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:34

Ach, als het een leuk paard is interesseert mij het uiterlijk niet meer zo Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:15

Citaat:
Een vos zou ik bijvoorbeeld nooit willen, vind ik niet mooi.

Dat zei ik ook altijd, moet je kijken wat er nou in de stal staat. Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nah, bouw vind ik wel erg belangrijk, karakter nog veel meer. Maar of 'ie dan groen of paars is zou ik me niet zo druk om kunnen maken. Haha!

Buterblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:48

Als ik een paard koop, is ie zowiezo altijd zwart.
heb jij ooit een Fries met spikkels gezien. Clown

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:52

elanor schreef:
Citaat:
Een vos zou ik bijvoorbeeld nooit willen, vind ik niet mooi.

Dat zei ik ook altijd, moet je kijken wat er nou in de stal staat. Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nah, bouw vind ik wel erg belangrijk, karakter nog veel meer. Maar of 'ie dan groen of paars is zou ik me niet zo druk om kunnen maken. Haha!

idd dat had ik ook!
ik wou ook nooit een vos dat vond ik echt het leelijkste!
heb nu ook een vosje;)!
maar ik vind idd bouw ook veel belanrijker dan kleur..